Znaleziono 0 artykułów
29.01.2021

The Creativity Issue: 27 edycji „Vogue'a” o kreatywności

29.01.2021
Ilustracja Tomasza Opalińskiego do numeru "Vogue Polska", marzec 2021 rok

Po sukcesie wrześniowego wydania „Hope” wszystkie edycje „Vogue’a” znów jednoczą się pod wspólnym hasłem. Tym razem to kreatywność. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o globalnym projekcie, który wsłuchuje się w najbardziej kreatywne głosy naszych czasów. 

Rok 2020 był jednym z najtrudniejszych, jakie pamiętamy, ale okazał się również czasem rozkwitu kreatywności. Na początku pandemii projektanci mody zjednoczyli się, aby stworzyć maseczki i środki ochrony indywidualnej dla lekarzy i pielęgniarek. Potem, gdy okazało się, że trzeba zmienić formułę fashion weeków, wymyślili innowacyjne, alternatywne sposoby produkcji i prezentacji swoich kolekcji. Tradycyjny format pokazów mody, praktycznie niezmieniany od ponad stu lat, przeszedł, dzięki technologiom cyfrowej, filmowej, AR i Zoom, wielką transformację. W samym środku kryzysu wzrosło poczucie wspólnoty i chęć kwestionowania, a nawet burzenia dotychczasowego porządku. To stało się nie tylko w modzie, również w polityce, nauce, popkulturze, w bardzo wielu dziedzinach życia.

Z historii wiadomo, że trudne czasy często dają początek swoistemu renesansowi. Ludzie szukają wtedy nowych rozwiązań, aby stawić czoła wyzwaniom teraźniejszości i tym, które nadejdą. W marcowym wydaniu „Vogue’a” postanowiliśmy wspólnie zgłębić, jak to wygląda teraz. Wykorzystaliśmy nasze globalne platformy, aby pokazać odważnych artystów, prekursorów i otwarte umysły – ludzi, którzy wierzą w jaśniejszą i bardziej sprawiedliwą przyszłość dla wszystkich.

– W tym roku każda z 27 globalnych edycji „Vogue’a” z dumą poświęca marcowe wydanie tematowi kreatywności – zapowiada Anna Wintour, redaktor naczelna amerykańskiego „Vogue’a”, dyrektor artystyczna i doradczyni ds. treści globalnych Condé Nast. – Mając tak wiele powodów, aby optymistycznie patrzeć w przyszłość, pomyśleliśmy w „Vogue”, że nie ma lepszego sposobu na świętowanie niż skupienie się na kreatywnych twórcach z całego świata, których wspaniałe, inkluzywne i radosne dzieła oferują inspirujące spojrzenie na dzisiejszy świat mody.

The Creativity Issues „Vogue'a”, opublikowane w 21 językach i 27 krajach, będą dostępne w lutym i marcu. Największe nazwiska świata mody spotkają się na łamach z najbardziej kreatywnymi talentami. Każde wydanie zawiera portfolio najjaśniejszych młodych gwiazd mody, muzyki, sztuki i filmu, inspirujące artykuły oraz nietuzinkową modę. Każdy numer to hołd dla tych, którzy zachęcają nas do patrzenia na życie w zupełnie nowy sposób. 

– Moda bardziej niż kiedykolwiek pozostaje jednym z najpiękniejszych obszarów twórczej ekspresji – mówi Emmanuelle Alt z „Vogue Paris”. Paryski „Vogue” opowiada okreatywności na przestrzeni dekad, od Pierre’a Cardina do Christophera Johna Rogersa. W „Vogue Italia” Emanuele Farneti i jego zespół pragną „przypomnieć wszystkim, że pomysły i piękno naprawdę mogą przenosić góry”. – Dla „Vogue Taiwan” kreatywność to dążenie do tego, by zawsze iść o krok przed wszystkimi i wyobrażać sobie to, czego inni jeszcze sobie nie wyobrazili – mówi Leslie Sun. Dla Filipa Niedenthala, redaktora naczelnego „Vogue Polska”, kreatywność to kwestionowanie norm. – To wyzwanie, by wyznaczać nowe standardy – tłumaczy. Przypomina, że w „Vogue Polska” od początku przedstawiamy polskich twórców, mistrzów w swoich dziedzinach, hołdujemy nowoczesnemu rzemiosłu. – W wydaniu marcowym znów pokażemy coś zaskakującego. 

Od modeli sfotografowanych aparatami 3D, przez okładki zaprojektowane przez artystów, po wizjonerskie fotografie i dające do myślenia felietony – każde ze światowych wydań będzie unikatowym okazem kolekcjonerskim. Ich tematyka będzie rozwijana w mediach cyfrowych i społecznościowych.

Jak podsumowuje Edward Enninful z brytyjskiego „Vogue’a”: – Projektant odkrywający nowe wspólne metody pracy, utalentowany fotograf z nadzwyczajną przeszłością, kurator sztuki, którego wystawy odbiły się głośnym echem, nowe wielkie dzieła w sztuce, muzyce, kinie, technologii i urodzie. To wszystko jest światłem nadziei na przyszłość.

#VogueGlobalCreativity

Vogue
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. The Creativity Issue: 27 edycji „Vogue'a” o kreatywności
Proszę czekać..
Zamknij