Znaleziono 0 artykułów
02.08.2020

Najpopularniejsze sukienki dekady

02.08.2020
Emily Ratajkowski w sukience Realisation Par (Fot. Gotham/GC Images)

Hailey Bieber, Kaia Gerber, Nicola Peltz i Emily Ratajkowski to tylko niektóre gwiazdy zakochane tego lata w sukienkach Réalisation Par. Do niedawna zakup projektów ulubionej marki influencerek wiązał się z dużymi kosztami wysyłki. Teraz sukienki pochodzącej ze słonecznej Australii marki, specjalizującej się w modelach typu slip i zdobionych słodkimi wzorami, opanowały świat. I szafy najpopularniejszych modelek!

Marka Réalisation Par od pięciu lat wypuszcza nowe wersje tych samych projektów. Nie ma na koncie radykalnej rewolucji ani jednego wiralowego produktu – podstawą jej sukcesu są sukienki w tym samym stylu. Mimo to zapotrzebowania na nie jest większe niż kiedykolwiek. Co takiego wyróżnia sukienkę z metką Réalisation Par?

Odpowiedź jest prosta: dopasowanie. Alexandra Spencer i Teale Talbot, kobiety stojące za powstałą w 2015 roku marką, wiedzą, jak stworzyć schlebiającą sylwetce sukienkę. Niezależnie, czy chodzi o model mini z marszczeniem i wiązaniem na biuście oraz cienkimi ramiączkami typu spaghetti (Devon), czy model Iggy nawiązujący do slip dress w stylu lat 90. z falbanką na dole. – Przymierzam wszystko sama, nie używamy modelek – powiedziała Talbot w rozmowie z brytyjskim wydaniem „Vogue’a”. – Następnie sample przymierzają inni członkowie zespołu Réalisation… Mamy zupełnie inne figury, tak że idealne dopasowanie modelu sukienki stało się dla nas ważnym wyznacznikiem jej tworzenia.

Hailey Bieber w sukience Realisation Par (Fot. BG024/Bauer-Griffin/GC Images)

Pozornie mogłoby się wydawać, że wykonanie kopertowej sukienki z falbanką (model Alexandra), w której Emily Ratajkowski i jej koleżanki wyglądają perfekcyjnie, jest banalnie proste, jednak Spencer i Talbot nigdy nie wrzucają zdjęć znanych kobiet na profile społecznościowe marki. Zamiast tego Réalisation Par promuje stworzoną przez siebie społeczność „Dream Girls”, do której należą przyjaciółki i klientki marki o różnym pochodzeniu, rozmiarze i historii. Wiek tych kobiet waha się od późnych lat nastoletnich (córka Gwyneth Paltrow, Apple, pojawiła się w białej sukience w kwiaty w dniu swoich 16. urodzin) do wczesnej trzydziestki (do fanek marki należy 31-letnia Zoë Kravitz) – podobnie jak w przypadku Ganni, innej marki uwielbianej przez influencerki. – W naszych sukienkach wyglądasz jednocześnie niezobowiązująco i zjawiskowo – mówi Talbot, tłumacząc, co wyróżnia markę: zaspokajanie potrzeb osób, które szukają bezkonkurencyjnej sukienki na lato.

Réalisation Par pozwala sobie również na trochę luzu w komunikacji. Wystarczy przeczytać opis jakiegokolwiek produktu na stronie marki. Przywołują one na myśl przyjaciółkę, która w żartobliwy sposób próbuje improwizować na temat letniej sukienki. Opis modelu Inez brzmi następująco: She’s riding her bike laughing, she’s carrying that basket you’re always looking for, her hair is dishevelled in the most sexy free way. The Inez... voila. Z kolei sukienkę Isabelle marka przedstawia w taki sposób: is dedicated to romances, getting caught in the rain, closing down the restaurant, and falling in love with the same thing over and over again, a model Ivy: is femininity, romance and off-duty Daisy Buchanan all sewn up in to one elegant ankle grazing slip dress.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🦋Dreamgirls wearing their Alba and Inez dresses in Rossa🦋 Shop both styles online now!

A post shared by Réalisation Par (@realisationpar) on

Poza charakterystycznymi opisami produktów Spencer i Talbot stworzyły nowe reguły dla tradycyjnego modelu biznesowego, którym posługiwały się marki w branży mody. Zamiast projektować całą kolekcję, założycielki marki doskonalą pojedyncze projekty (w ofercie oprócz sukienek znajdują się m.in. jedwabne spódnice i krótkie T-shirty) i wypuszczają je w różnych wariantach kolorystycznych i wzorach. – Ideą Réalisation Par jest tworzenie ponadczasowych ubrań – nie skupiamy się na trendach – zapewnia Talbot. – Projektujemy ubrania z myślą o tym, czego brakuje w naszych szafach, i z myślą o klientach. To strzał w dziesiątkę, która z nas bowiem nie szukała godzinami idealnej sukienki typu slip dress? Ponadto założycielki Réalisation Par chcą tworzyć sukienki, które pozwolą kobietom czuć się pewnie i atrakcyjnie. Do perfekcji opanowały nonszalancką, ale pewną siebie formułę.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🥀Dreamgirls wearing their Réal in our Batik prints🥀

A post shared by Réalisation Par (@realisationpar) on

Printy na projektach marki to z kolei bezpretensjonalna wariacja na temat klasyków. Leopardzie cętki, ładne kwiaty, grochy czy tie-dye – nic krzykliwego i rzucającego się w oczy. – Nasze projekty są łatwe do noszenia i naprawdę łatwo dostosować je do swojego własnego stylu – do końca chodzi bowiem o osobę, która nosi sukienkę, a nie o samą kreację – tłumaczy Talbot. Głównym źródłem inspiracji dla założycielek marki są podróże: – W różnych miastach świata ubieramy się zupełnie inaczej – podkreśla Talbot. Jednak w związku z obecną sytuacją projektantki następną destynację pozostawiają na razie w sferze marzeń.

Znaki zodiaku, tkaniny vintage, stare książki i sitcomy z lat 90. – te elementy tworzą moodboard następnych projektów.

Kaia Gerber w sukience Realisation Par (Fot. Marc Piasecki/GC Images)

A co projektantki sądzą na temat gwiazd, które nieustannie zapełniają wirtualne koszyki ich jedwabnymi produktami? – Cały czas największą radość sprawia mi, kiedy zobaczę kogoś w ubraniach naszej marki – mówi Talbot. – Uwielbiam także przyglądać się, w jaki sposób klientki stylizują nasze projekty, to bardzo inspirujące! Poprzez śledzenie poczynań Hailey Bieber i jej modnego towarzystwa, które szybko przekonało się do stylu skąpanej w słońcu Australii, zwiewnych, letnich sukienek, Talbot i Spencer pilnują, aby ich marka nie traciła na globalnej popularności. Ta symboliczna relacja działa cuda.

Artykuł po raz pierwszy ukazał się na vogue.co.uk.

Alice Newbold
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Najpopularniejsze sukienki dekady
Proszę czekać..
Zamknij