Znaleziono 0 artykułów
19.05.2020

Giovanna Battaglia Engelbert dyrektor kreatywną marki Swarovski

Giovanna Battaglia Engelbert (Fot. Materiały prasowe)

Po raz pierwszy w swojej 125-letniej historii marka Swarovski mianowała dyrektora kreatywnego całej firmy.

Powołanie Giovanny Battaglii Engelbert na stanowisko dyrektor kreatywnej marki Swavorski to efekt restrukturyzacji, w wyniku której członkowie rodziny Swarovski: Robert Buchbauer (CEO), Nadja Swarovski oraz Mathias Margreiter dołączyli do zarządu marki. – Już od 2016 wiele uwagi poświęcałam kreatywnemu kierunkowi działu B2B w Swarovski, skupiając się przede wszystkim na zagadnieniach brandingu elementów, designie, a także na wyszukiwaniu, analizowaniu i udostępnianiu treści – powiedziała Battaglia Engelbert w rozmowie z amerykańskim „Vogue’iem”. – Moja nowa rola to naturalne przejście do kolejnego etapu, łączącego w całość wszystkie kreatywne aspekty marki Swarovski.

Urodzona w Mediolanie, Battaglia Engelbert swoją karierę zaczynała jako modelka – pojawiała się m.in. na wybiegu u Dolce & Gabbany, by następnie zająć się stylizacją i pracą redaktorską. Jej praca i styl, który uczynił z niej międzynarodową gwiazdę mody ulicznej, to uosobienie joie de vivre z żywymi kolorami, wyrazistymi wzorami i miksem fasonów. Nietrudno wyobrazić sobie jedną z najbardziej żywiołowych postaci mody odnajdującą swoje miejsce w blasku kryształu: – Uwielbiam kryształy! – mówi. – Marka Swarovski jest dla mnie platformą, która pozwala dać upust kreatywności. Podzielam radosną filozofię marki – „Embelishment of Life”. To wyrażają właśnie kryształy Swarovskiego, niezależnie od tego, czy zdobią twoją szyję, dom, czy osobowość.

Moda, biżuteria i akcesoria to oczywiste, ale nie jedyne rzeczy, na których skupi się Battaglia Engelbert. Dyrektor kreatywna będzie bowiem nadzorować wszystkie działy austriackiej firmy: od żyrandoli aż po kieliszki. Przy tych ostatnich Włoszka podkreśla, jak ważne będzie rzemiosło: – Niesamowici ludzie tworzą wręcz magiczne przedmioty. Byłam pod ogromnym wrażeniem, kiedy dokładnie zapoznałam się z techniką i fachowym podejściem marki Swarovski.

Austriacki brand od lat związany jest z luksusowymi domami mody: tylko w zeszłym sezonie Swarovski współpracował z Missoni, Koché, Christopherem Johnem Rogersem czy Khaite. Do 2019 roku był także długoletnim sponsorem CFDA Awards, a aktualnie wspiera brytyjskie The Fashion Awards. – Zaczęłam przygotowywać nową kreatywną wizję marki, która jest częścią strategii rozwoju firmy – mówi Battaglia Engelbert. – Rozpoczynamy nową erę, o której opowiemy więcej kolekcją na sezon wiosna-lato 2021. Jestem dumna, że mogę tworzyć przyszłość marki wspólnie z tak wybitnymi osobowościami.

Steff Yotka
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę