Pocztówki od Prady, mom jeans u Chloé i Daria Werbowy na wybiegach – oto jedne z najciekawszych momentów tygodni mody na sezon wiosna-lato 2004.
W sezonie wiosna-lato 2004 największą gwiazdą wybiegów była Daria Werbowy. Jej pojawienie się w nowej reklamie Gucci potwierdza tezę o tym, że wszystko wraca do mody po 20 latach. Swój wielki powrót planuje również Phoebe Philo. W 2003 roku opracowała dla Chloé projekt najmodniejszych jeansów sezonu – model mom jeans z wysokim stanem w stylu lat 70. XX wieku. Miuccia Prada, z tęsknoty za jeszcze wcześniejszą epoką, zaprezentowała na wybiegu pocztówkowe spódnice z epoki Dolce Vita. Alexander McQueen urządził dramatyczny pokaz tańca w choreografii Michaela Clarka dla kolekcji projektanta o nazwie „They Shoot Horses, Don’t They?”. Za to projektant Balenciagi, Nicolas Ghesquière, wypłynął na szerokie wody kolekcją inspirowaną nurkowaniem, u Proenza Schouler rządził surfing, a u Y-3 – wszystkie sporty.
Projektanci, tworząc kolekcje na sezon wiosna-lato 2004, inspirowali się sportem i sztuką
Helmut Lang czerpał inspirację z przestworzy, odwołując się w kolekcji do blasku i efemeryczności ważki. Z kolei propozycja od marki Marc by Marc Jacobs była odą do nastoletniego łobuza, niedawno zresztą wskrzeszonego dzięki memom. Niejako prognozując nadejście rewolucji sztucznej inteligencji, Jun Takahashi w swoim projekcie dla Undercover, zatytułowanym „Languid” i ukazującym „bliźniaków”, przedstawił zniekształcenia spowodowane przez technologię oraz proces przemiany obrazu w rzeczywistość.
A.F. Vandevorst szyje sukienki z papieru
A.F. Vandevorst, wiosna-lato 2004
Alexander McQueen przenosi „Czyż nie dobija się koni?” z ekranu na wybieg
Alexander McQueen, wiosna-lato 2004
As Four olśniewa blaskiem
As Four, wiosna-lato 2004
Nicolas Ghesquière projektuje stroje surferskie dla Balenciagi
Balenciaga, wiosna-lato 2004
Francisco Costa debiutuje jako projektant Calvina Kleina
Kolekcja Calvin Klein, wiosna-lato 2004
Phoebe Philo przywraca do łask mom jeans dla Chloé
Chloé, wiosna-lato 2004
Kolekcja Comme des Garçons pełna spódnic
Comme des Garçons, wiosna-lato 2004
Daryl K wychodzi na miasto
Daryl K, wiosna-lato 2004
Karl Lagerfeld dopieszcza kolekcję dla Fendi
Fendi, wiosna-lato 2004
Tom Ford zachwyca sylwetkami dla Gucci
Gucci, wiosna-lato 2004
Hamish Morrow stawia na zaawansowaną technologię
Hamish Morrow, wiosna-lato 2004
Ważki rozbudzają kreatywność Helmuta Langa
Helmut Lang, wiosna-lato 2004
Powrót Jil Sander z wzorami przypominającymi tapety ścienne
Jil Sander, wiosna-lato 2004
Marc by Marc Jacobs składa hołd nastoletnim łobuzom
Marc by Marc Jacobs, wiosna-lato 2004
Marni zachowuje grunt pod nogami
Marni, wiosna wiosna-lato 2004
Miguel Adrover tworzy radykalny szyk
Miguel Adrover, wiosna-lato 2004
Miu Miu wybiera się na glamping
Miu Miu, wiosna-lato 2004
Prada przesyła pocztówki
Prada, wiosna-lato 2004
Proenza Schouler wypływa w morze
Proenza Schouler, wiosna-lato 2004
Rachel Comey wyrusza na ulice
Rachel Comey, wiosna-lato 2004
Ralph Lauren w klubowym stylu
Ralph Lauren, wiosna-lato 2004
Tom Ford w stylu de luxe dla marki Saint Laurent
Saint Laurent, wiosna-lato 2004
Sophia Kokosalaki zgłębia tajniki klasyki
Sophia Kokosalaki, wiosna-lato 2004
Tim Van Steenbergen wkracza na salę baletową
Tim Van Steenbergen, wiosna-lato 2004
Jun Takahashi widzi podwójnie dla Undercover
Undercover, wiosna-lato 2004
Veronique Branquinho opowiada historie rodem z sypialni
Veronique Branquinho, wiosna-lato 2004
Y-3 sięgnęło po zwycięstwo
Y-3, wiosna-lato 2004
Yohji Yamamoto inspiruje się malarstwem
Yohji Yamamoto, wiosna-lato 2004
Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.