Znaleziono 0 artykułów
22.11.2019

Zamiast zakupów Rewolucja Konsumencka w Czarny Piątek

22.11.2019
(Fot. Jack Taylor/Getty Images)

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza na wykłady i dyskusje poświęcone świadomej konsumpcji, a także warsztaty pokazujące, jak żyć w zgodzie z filozofią zero waste. Wydarzenie odbędzie się 29 listopada, między godz. 17 a 21 na Mysiej 3.

Black Friday to prawdziwe święto konsumpcji. Każdego roku w ostatni piątek listopada rozpoczynają się świąteczne wyprzedaże, a wraz z nimi szaleństwo zakupów. Okazyjne ceny kuszą, żeby zabrać do domu nowe, nie zawsze nam potrzebne rzeczy. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie proponuje spędzić ten dzień inaczej. Zamiast do galerii handlowej 29 listopada aktywiści zapraszają na Rewolucję Konsumencką w Czarny Piątek, która odbędzie się między godz. 17 a 21 na Mysiej 3. 

Wydarzenie będzie organizowane pod hasłem „Black Friday – nie kupuję”. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w wykładach i dyskusjach, a także porozmawiać z zespołem Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie. Aktywiści opowiedzą, jakie są alternatywy dla konsumpcyjnego stylu życia i co zrobić, by kupować bardziej świadomie.

(Fot. materiały prasowe)

W ramach Rewolucji Konsumenckiej odbędą się również warsztaty w duchu zero waste – będzie można poznać tajniki samodzielnego naprawiania odzieży i reperowania butów, a także nauczyć się robić własną woskowijkę, czyli ekologiczną alternatywę dla plastiku i opakowań foliowych. Na wydarzenie można przyjść również ze swoimi wypłowiałymi ubraniami i odświeżyć je przy pomocy ekologicznych farb.

Celem Rewolucji Konsumenckiej w Czarny Piątek jest uświadomienie konsumentom i konsumentkom ogromnych problemów i zagrożeń, jakie niesie za sobą nieodpowiedzialna i nadmierna konsumpcja – mówi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie. – To, co kryje się za produkcją ubrań, katastrofalnie przyczynia się do niszczenia środowiska i łamania praw człowieka. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że zarobki szwaczki szyjącej nasz podkoszulek nie wystarczają na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Nie myślimy też o tym, że kolejna kupiona za grosze koszulka po kilku założeniach trafi na śmietnik, a potem na wysypisko śmieci, gdzie będzie się rozkładała przez kilkadziesiąt lub kilkaset lat – dodaje. 

Wstęp na rewolucję konsumencką jest bezpłatny, a w warsztatach będzie można wziąć udział po uprzednim zapisie tutaj

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij