Znaleziono 0 artykułów
14.05.2019

Zegarek, który zmienił wszystko

Katarzyna Pietrewicz

Po dwudziestu latach od swojej premiery zegarek J12 francuskiego domu mody Chanel przeszedł lekką metamorfozę. Odświeżony model marka zaprezentowała 2 maja w Paryżu razem z nową kampanią i w towarzystwie międzynarodowych ambasadorów.

W 2000 roku Jacques Helleu, Dyrektor Artystyczny Chanel postanowił stworzyć zegarek, z myślą o sobie. W jego wyobrażeniu model miał być czarny, ponadczasowy i utrzymany w sportowym stylu. Inspiracji szukał w swoich największych pasjach: samochodach oraz żeglarstwie. Helleu nawiązał więc do linii podwozia samochodów sportowych i, przede wszystkim, do królewskich kształtów wyścigowego jachtu J12, od którego zegarek wziął swoją nazwę. Ceramiczny model zrewolucjonizował rynek zegarmistrzowski.  W 2003 roku marka wprowadziła na rynek także wersję białą.

Na dwudziestolecie modelu, stojący obecnie na czele Chanel Watch Creation Studio, Arnaud Chastingt poddał kultowy model delikatnej metamorfozie, tak by nie odbiegał zbyt mocno od przebojowego pierwowzoru. Modyfikacji uległa m.in. czcionka cyfr, a zmniejszeniu – koronka. Największe zmiany zostały naniesione od wewnątrz – na zamkniętym pod przeszklonym deklem kalibrze. 

Na paryskiej premierze zegarka J12 w nowej odsłonie pojawili się przyjaciele, muzy i ambasadorzy francuskiego domu mody: Brigitte Lacombe, Ali MacGraw, Keira Knightley, Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Vanessa Paradis, Lily-Rose Depp, Carole Bouquet, Anna Mouglalis oraz Liu Wen.

8/26Ali MacGraw

Proszę czekać..
Zamknij