Znaleziono 0 artykułów
10.01.2020

Giorgos Lanthimos autorem najnowszej kampanii Gucci

Michalina Murawska

Nominowany do Złotej Palmy i Oscara reżyser kamerę zamienił na aparat, by sfotografować kampanię Gucci na wiosnę-lato 2020. Jej bohaterami nie są jednak wyłącznie najnowsze projekty Alessandra Michelego, ale także konie. To z jednej strony nawiązanie do konnej tradycji włoskiej marki, a z drugiej – surrealistyczna zabawa, charakterystyczna dla filmów Greka.

Dlaczego akurat konie? Twórcy kampanii Gucci jak zwykle nie oferują jednego wytłumaczenia. Lawirują pomiędzy nierzadko wykluczającymi się inspiracjami, równie chętnie nawiązując do greckiej mitologii, co surrealizmu. Koń w kampanii, jaką dla włoskiej marki sfotografował reżyser Giorgos Lanthimos, jest równy człowiekowi. Towarzyszy mu w codziennych czynnościach i tworzy z nim wyjątkową relację. Pojęcie równości jest zresztą kluczowe dla najnowszej odsłony włoskiego domu mody. – Moda uświęca wszelkie formy różnorodności i ekspresji – mówił po pokazie na wiosnę-lato 2020 dyrektor kreatywny marki, Alessandro Michele.

Istnieje szansa, że każdy zobaczy w tej kampanii co innego. Dla jednych będzie ona zbiorem pięknych kadrów. Dla drugich – surrealistyczną opowieścią na motywach mitologii. Jeszcze inni zobaczą w niej oryginalną formę przedstawienia najnowszej kolekcji. Ta ostatnia, jak przystało na Gucci pod wodzą Michelego, jest wyjątkowo eklektyczna. Inspiracje latami 70. i 80. mieszają się w niej z nawiązaniami do złotej ery Hollywoodu, a stonowane beże i czerń przeplatają się z intensywnymi odcieniami czerwieni, zieleni i różu. 

Dyrektor kreatywny: Alessandro Michele

Dyrektor artystyczny: Christopher Simmonds

Zdjęcia/reżyseria: Yorgos Lanthimos

Fryzury: Paul Hanlon

Makijaż: Thomas De Kluyver

Lokacja: Los Angeles / Chateau Marmont

13/23Giorgos Lanthimos autorem najnowszej kampanii Gucci

Proszę czekać..
Zamknij