Znaleziono 0 artykułów
26.02.2020

Zalando obala stereotypy

Julia Właszczuk

W kampanii pod hasłem „Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes” marka podejmuje dyskusję na temat przestarzałych, ale wciąż żywych stereotypów kulturowych. Jednocześnie zaprasza do swojego świata, w którym króluje wolność.

Styl ubierania się jest formą manifestacji indywidualności. Niestety na drodze do pełnej swobody stają społeczne ograniczenia, zakazy i stereotypy. Zdarza się, że słyszymy, że nasz wiek, płeć, rasa albo figura odbierają nam możliwość noszenia tych spodni, tej koszuli, czy tamtej spódnicy, bo tak „nie wypada”.

Choć część stereotypów wydaje się w końcu odchodzić do lamusa, to ich miejsce zajmują nowe, które nadal mają wpływ na nasze wybory. Jak wynika z badań przeprowadzony przez Zalando i YouGov w Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji aż 89 proc. ankietowanych stwierdziło, że stereotypy są nadal obecne (w Polsce odpowiedź tą wskazało aż 93 proc. respondentów), a według 47 proc. jest ich więcej niż kiedyś, a winne ich powielaniu są reklamy, filmy, seriale i inne media. 

Świadome tego zjawiska Zalando chce podjąć dyskusję na temat przestarzałych, ale wciąż żywych stereotypów kulturowych. W nowej kampanii „Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes” marka zaprasza do swojego świata, w którym ma królować wolność. W kontrze do szufladkujących, stygmatyzujących i często nieprawdziwych stereotypów brand wprowadza słowo „Zerotypu” (ang. Zerotype).

(Fot. Tom Craig)

Kampania przenosi nas do lunaparku, w którym bohaterowie prezentują różnorodne, „zerotypowe” stylizacje, często przełamujące stereotypy tego, co męskie i kobiece, dedykowane młodym ludziom i tym, w dojrzałym wieku. Zdjęcia wykonał brytyjski fotograf Tom Craig, a spot stworzyła londyńska agencja Mother i reżyserski duet Leila & Damien de Blinkk. 

Jako wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa obsługujemy ponad 29 milionów konsumentów i zdajemy sobie sprawę z różnorodności oraz unikalnego stylu każdego z nich. Wierzymy, że w dzisiejszym społeczeństwie nie ma już miejsca na stereotypy – mówi Dawid Pożoga, Market Lead na Polskę w Zalando. – Nasza wiosenna kampania budzi do życia Zerotypy i przekonanie, że każdy może być kim chce, bez wyznaczania swojego typu, stylu, oczekiwań czy ograniczeń, które go definiują – dodaje.

11/12Zalando obala stereotypy

Proszę czekać..
Zamknij