Znaleziono 0 artykułów
24.09.2018

8 niezbędników tygodnia mody w Paryżu

24.09.2018
(Fot. Asia Typek)

Jaka będzie pierwsza kolekcja Hedi’ego Slimane’a dla Celine? Czym zaskoczy tym razem Demna Gvasalia? Czy pokaz Louis Vuitton będzie w tym sezonie równie dobry, jak w poprzednim? To tylko kilka pytań, które przed rozpoczęciem tygodnia mody w Paryżu zadaje sobie większość przedstawicieli branży mody. Paryski fashion week to w przeciwieństwie do ociekającego glamourem Mediolanu największa stolica nonszalancji i francuskiego je ne sais quoi, które widoczne są zarówno w stylizacjach, jak i w podejściu do makijażu. Oto 8 niezbędników, które pomogą przetrwać tydzień mody stylowo i przede wszystkim na luzie.

Lekkość bytu

Lekki podkład Flash Nude, Filorga 163 zł (Fot. materiały prasowe)

Perfekcyjna cera, brwi podkreślone jedynie żelem i naturalne usta. Francuzki od lat zdecydowanie większą uwagę przykładają do pielęgnacji niż do makijażu, do którego podchodzą wyjątkowo oszczędnie. Do wykonania make upu zgodnego z tymi zasadami przyda się lekki krem BB albo delikatnie koloryzujący fluid, który zniweluje niedoskonałości i sprawi, że cera będzie promienna i wypoczęta. Fluid francuskiej marki Filorga to jeden z produktów wchodzących w skład jej premierowej linii kosmetyków do makijażu. Bazuje na technologii indywidualnej korekty koloru skóry, a dzięki zawartości aktywnych mikrobarwników pozwala na stopniowanie efektu krycia w zależności od potrzeb. Sprawnie nałożycie go nawet w pośpiechu i po ciemku.

Żakiet dobry na wszystko

Żakiet w tenisowy prążek, Łukasz Jemioł 2490 zł (Fot. materiały prasowe)

Do dżinsowych szortów, skórzanych spodni, zwiewnej sukienki lub solo jako sukienka noszona do kowbojskich butów i kozaków. Trudno wyobrazić sobie francuską garderobę bez dobrze skrojonego, jedno- lub dwurzędowego żakietu. Wełniany model projektu Łukasza Jemioła, który już we wtorek zaprezentuje w Warszawie swoją najnowszą kolekcję, został wykonany w stu procentach z wełny. Świetnie sprawdzi się więc także jako okrycie wierzchnie, na przykład w połączeniu z czarnym, dopasowanym golfem i klasycznymi levisami.

Na kaczuszce

Botki, H&M Conscious Exclusive, w sprzedaży od 27 września (Fot. materiały prasowe)

Botki na niskim obcasie to element obowiązkowy wyprawki na tydzień mody. Te z kolekcji H&M Conscious Exclusive swoim designem nawiązują do projektów Phoebe Philo. Mają krótką, obcisłą cholewkę i bazują na kontrastowym połączeniu dwóch tkanin. Pasować będą zarówno do zwiewnej, romantycznej sukienki, jak spodni o fasonie kick flare.

Fot. Asia Typek

Spojrzenie w 3D

Maskara zwiększająca objętość rzęs Le Volume Revolution od Chanel (Fot. materiały prasowe)

Niech was nie zwiedzie minimalistyczny design. Le Volume Révolution od Chanel to pierwsza na rynku maskara stworzona za pomocą technologii druku 3D. Szczoteczka tego innowacyjnego tuszu jest efektem współpracy domu mody z francuską fabryką Erpro 3D, a prace nad tym projektem trwały łącznie sześć lat. Wyjątkowa budowa szczoteczki sprawia, że trafia na nią jedynie tyle produktu, ile potrzeba, by za jednym pociągnięciem dodać rzęsom pożądanej objętości. Produkt ten będzie niezastąpiony nie tylko w przypadku tych z was, które do makijażu podchodzą minimalistycznie, ale także tych, które po prostu nie mają na niego czasu.

Je suis parisienne

Książka „In Paris” Jeanne Damas i Lauren Bastide (Fot. materiały prasowe)

Kto lepiej zna sekrety francuskiej stolicy niż jej mieszkanki? Książka jednej z najbardziej popularnych paryskich it-girls, Jeanne Damas, doczekała się właśnie angielskiego tłumaczenia, co oznacza, że jeszcze więcej kobiet z całego świata może zainspirować się stylem życia,  sposobem ubierania się i podejściem do makijażu znad Sekwany. W książce, którą stworzyła wspólnie z dziennikarką Lauren Bastide, Damas przedstawia czytelnikowi 20 różnych paryżanek, obalając w ten sposób mit o tym, że każda z nich żyje i funkcjonuje w ten sam sposób. Znalazły się w nich aktywistki, kuratorki sztuki, właścicielki małych galerii, piosenkarki, które mieszkają zarówno w przestronnych mieszkaniach, jak i w liczących niecałe 30 metrów kwadratowych studiach. Wszystkie łączy jedno: niewymuszony szyk, wyczucie stylu i nonszalancja, których zazdrości im cały świat.

Kształt muszli

Kolczyki w stylu vintage, Cinco ok. 240 zł (Fot. materiały prasowe)

Portugalska marka Cinco jest świetnym dowodem na to, że Instagram jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych platform marketingowych. Biżuteryjny brand specjalizujący się w minimalistycznej biżuterii z nutką vintage błyskawicznie podbił serca influencerek z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Pokochały złote medaliki, naszyjniki z muszelek i delikatne pierścionki. Złote kolczyki w kształcie muszli to kwintesencja stylu retro. Świetnie sprawdzą się w towarzystwie prostego T-shirtu, jedwabnej koszuli czy wełnianej marynarki.

Całusy spod Wieży Eiffla 

Szminka z lini Rouge Dior Ultra Rouge (Fot. materiały prasowe)

Pomadka Dior Rouge to produkt już niemal kultowy. W tym sezonie francuska marka wprowadza na rynek jej nową wersję, która jest wynikiem wieloletnich badań nadzorowanych przez dyrektora kreatywnego makijażu Dior, Petera Phillipsa. Rouge Dior Ultra Rouge, bo tak brzmi nazwa tej innowacyjnej pomadki, ma łączyć trwałość tuszu z aksamitnym i lekkim wykończeniem. Oznacza to, że zapewnia lekko świetlisty efekt, jest niewyczuwalna na ustach i dodatkowo je nawilża. Utrzymuje się do 12 godzin i dostępna jest w szerokiej gamie 26 modnych odcieni. Nie tylko dla Francuzek!

Z brytyjskiego atelier

Jedwabna sukienka, Joseph, 3200 zł  (Fot. materiały prasowe)

Sukienka brytyjskiej marki Joseph sprawdzi się nie tylko na ulicach Londynu, ale także Paryża. Nawiązujący do stylu boho i uszyty z jedwabiu model w kolorze kości słoniowej aż prosi się o cięższe dodatki. Noście je z masywnymi botkami, kowbojkami lub topornymi snekaersami, a w razie chłodniejszej temperatury pod spód załóżcie obcisły golf w tym samym kolorze.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij