Znaleziono 0 artykułów
29.09.2022
Artykuł sponsorowany

Wielki błękit

29.09.2022
(Fot. materiały prasowe)

Kolor spokoju, tajemnicy, wieczności – błękit kojarzy się z nieograniczonymi możliwościami. Nieskończoną wolność daje także moda. Z okazji premiery dropu kolekcji jesień-zima 2022 Blue Version w Vitkacu powstała specjalna strefa adidas Originals.

W ostatnich latach wiodące marki radykalnie zmieniły kurs. Jednym z najważniejszych elementów strategii stał się zrównoważony rozwój. Inaczej buduje się też status firmy – czerpiąc z dziedzictwa, tworzy się modę przyszłości. Projektanci zaglądają do archiwów, odświeżają bestsellery, bazują na ikonicznych wzorach. Wszystko po to, żeby podkreślić wartość dobrego designu, przekonać fanów do ponadczasowości projektów, związać z rzeczą na dłużej.

(Fot. materiały prasowe)

Zrównoważoną drogą podąża także adidas. Zespół kreatywnymi pełnymi garściami czerpie z kultowych kolekcji sprzed lat, jednocześnie tworząc modę przyszłości. Powrót do korzeni nie oznacza nigdy samoograniczenia. Wręcz przeciwnie, ikoniczny monogram, charakterystyczne fasony czy sportowy styl życia, który kojarzy się z adisasem, fascynują kolejne generacje, w tym pokolenie TikToka. Spektakularnym sukcesem okazały się kolekcje stworzone we współpracy z Balenciagą i Gucci. Najbardziej pożądane marki świata z wyznaczającymi trendy dyrektorami kreatywnymi – Demną i Alessandrem Michele – u steru na nowo zinterpretowały nieśmiertelne motywy adidasa.

Teraz przyszedł czas na najnowszą odsłonę Blue Version adidas Originals. Prezentowanie kolekcji w dropach zawierających kilka ikonicznych elementów pozwala na jeszcze szybsze reagowanie na potrzeby fanów marki.  

Motywem przewodnim tego dropu jest reinterpretacja przeszłości adidasa w nowoczesny sposób. Zespołowi adidasa udało się połączyć szacunek do rzemiosła z nieograniczoną niczym kreatywnością. By zaprojektować przyszłość, sięgnęli do archiwów marki. Kreatywność, pierwiastek magiczny, wieczność kojarzą się z odcieniem błękitu, który zdominował kolekcję.

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Znalazły się w niej kurtka Down Puffer – ultralekka, pikowana, praktyczna, dresowy komplet Wool Tracktop, czyli bluza zapinana na zamek, i Wool Trackpant, czyli luźne spodnie dresowe w cieplejszej, zimowej wersji, a także kurtka CLRDO BV oraz bluza BV ESS Hoody. 

Hasłem przewodnim dropu jest ekspresja. By powstało coś naprawdę oryginalnego, zgodnego z duchem originals, potrzeba bezkompromisowego spojrzenia w przyszłość. Błękit jako kolor tajemnicy, głębin oceanu, nieba kojarzy się z tym, co nieprzewidywalne. Powiedzenie out of the blue, oznacza koncepcje, które pojawiają się znikąd, tak po prostu, cudem wyłaniają się z niebytu. Każdy z elementów dropu wygląda, jakby należał do nieodkrytego jeszcze świata. Kurtki tworzą konstrukcje przypominające skafandry kosmiczne, sportowe fasony stają się drugą skórą, błękit tworzy monolooki dla trendsetterów, którzy bez obaw spoglądają w przyszłość. 

(Fot. materiały prasowe)

Drop dostępny jest w domu handlowym Vitkac, który na potrzeby premiery zrealizował oniryczną sesję zdjęciową, całą w odcieniach blue, klimatem przypominającą film „Blue Velvet” Davida Lyncha. 


Ale to nie wszystko – w Vitkacu powstała też specjalna strefa adidas. Jej centrum to wzbierająca fala skłębionego błękitu, który piętrzy się przy konstrukcji rampy skateboardowej. Całość aranżacji uzupełniają niebieskie światło i wyrazista typografia niosąca przekaz o wielokrotnym użyciu. Kolekcja, strefa i opakowania – próżniowe worki foliowe wielokrotnego użytku –spełniają wymogi zrównoważonego rozwoju. Konstrukcja przenosi gości domu handlowego w przestrzeń kosmiczną, a zarazem do miejsca bezpiecznego, strefy komfortu, przestrzeni zen – refleksji, spokoju, wyciszenia. Zapowiada się sezon dominacji błękitu.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij