Znaleziono 0 artykułów
10.10.2019

Business Insider Trends Festival: Przyszłość biznesu

10.10.2019
Redaktor naczelny Vogue Polska Filip Niedenthal i Dyrektor kreatywna Małgosia Bela (Fot. Materiały Prasowe)

Nowe technologie, innowacyjne rozwiązania i pogłębione analizy. Dwa dni pasjonujących paneli, prelekcji i debat z udziałem światowej klasy ekspertów. W zeszłym tygodniu w Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się druga edycja Business Insider Trends Festival.

Druga edycja Business Insider Trends Festival za nami, a my już myślimy o kolejnej. To ekscytujący projekt i widząc, jaką popularnością się cieszy wśród liderów branż mediowej, marketingowej, technologicznej i szeroko rozumianego biznesu, tym bardziej chcemy go rozwijać, aby był na jeszcze wyższym poziomie i żeby Polskę odwiedzali tak niesamowici goście jak w tym i ubiegłym roku. Chcemy, żeby Business Insider Trends Festival był platformą wymiany wiedzy, najnowszych informacji, doświadczeń i emocji – powiedział Jovan Protic, COO, członek zarządu Ringier Axel Springer Polska. 

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski (Fot. Materiały prasowe)

Druga edycja Business Insider Trends Festival przyciągnęła dwa razy więcej uczestników niż zeszłoroczna. W ciągu dwóch dni 120 prelegentów z całego świata omawiało najważniejsze trendy w gospodarce, marketingu i nowych technologiach. Na czterech scenach tematycznych stanęli m.in. Hannes Schmid, światowej sławy fotograf i twórca organizacji charytatywnej Smiling Gecko, Henry Blodget, założyciel Business Insider, oraz Mariéme Jamme, bizneswoman i działaczka społeczna, twórczyni iamtheCODE. A także Haiwen Chen z Alibaba Group, Zev Siegl, współzałożyciel sieci Starbucks, oraz Pascal Kaufmann, założyciel Starmind, i Mark T. Hofmann, kryminolog i psycholog biznesu. Swoją reprezentację podczas Business Insider Trends Festival miał także magazyn „Vogue Polska” – Filip Niedenthal, redaktor naczelny, oraz Małgosia Bela, dyrektor kreatywna, wzięli udział w bloku poświęconym odpowiedzialnej modzie. 

Business Insider Trends Festival to więcej niż konferencja. To miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównoważony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać, mając na względzie potrzeby społeczne i przyszłość naszej planety. Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tysiąca menedżerów do myślenia przez pryzmat nie tylko zysków, ale także potrzeb społecznych – tłumaczy Jovan Protic.

W pierwszym dniu konferencji wystąpił Henry Blodget. Założyciel Business Insider postawił radykalną tezę. Jego zdaniem współczesne przedsiębiorstwa wobec problemów i wyzwań współczesnego świata muszą zrobić krok w tył. Zamiast koncentrować się wyłącznie na generowaniu zysku dla swoich udziałowców, muszą zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu – udziałowców, pracowników, klientów i swojego otoczenia. Wyzwania współczesnego świata były też tematem prezentacji Hannesa Schmida. Podczas niezwykle poruszającego wystąpienia Schmid na przykładzie działalności Smiling Gecko w Kambodży pokazał, że walka ze skrajną biedą i innymi kwestiami społecznymi wymaga determinacji i zaangażowania wielu stron. Przekonywał również, że proces niesienia pomocy jest niezwykle złożony, a proste rozwiązania często są w tym przypadku nieskuteczne.

Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska (Fot. Materiały prasowe)

Publiczność przybyła tłumnie także na blok tematyczny poświęcony niezwykle dynamicznie rozwijającemu się rynkowi chińskiemu. W sekcji China Session przedstawiciele największych biznesów z Państwa Środka opowiadali o specyfice tamtejszego rynku, jego przemianie z największego naśladowcy świata w coraz bardziej liczącego się innowatora. A także przybliżali idee swoich marek i dzielili się własnymi doświadczeniami zebranymi w Chinach i w Europie. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się również prezentacja współtwórcy sieci Starbucks, Zeva Siegla. Na przykładzie historii własnej firmy i trendów rządzących rynkiem kawiarni na przestrzeni lat Siegl pokazywał, że bez lekcji wyciągniętej z porażek nie można osiągnąć sukcesu. Zwracał również uwagę na fakt, że wiele firm, tworząc produkty i usługi, zapomina o najważniejszym – o psychologii i potrzebach klientów.

Za rok przedstawiciele świata biznesu, marketingu, nauki i mediów znów spotkają się, by wymienić doświadczenia. Kolejna edycja Business Insider Trends Festival zaplanowana jest na 14–15 października 2020 roku. 

 

 

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij