Znaleziono 0 artykułów
06.11.2020

Ekologiczna kolekcja Smart Guess

Pola Dąbrowska

Guess what? Amerykańska marka słynąca z dżinsu rozwija kolekcję Smart powstałą w duchu zrównoważonej mody. – W przyszłym roku będziemy świętować czterdziestolecie działalności – pragniemy wrócić do dżinsów, od których wszystko się zaczęło – mówi Paul Marciano.

Na ulicach lat 80. rządził denim. Bracia Marciano popłynęli na błękitnej fali, tworząc jedną z pierwszych marek oferujących kultowe spodnie w dizajnerskiej odsłonie. Z robotniczego elementu odzieży uczynili seksowną podstawę każdej garderoby. Zwęzili nogawki i wydłużyli stan, kreując model, który namiętnie nosiły Claudia Schiffer, czy Carla Bruni. 

Teraz legendarna marka z Los Angeles, odwołując się do źródeł, rozwija ekologiczną kolekcję Smart. – W przyszłym roku będziemy świętować czterdziestolecie działalności – pragniemy więc wrócić do dżinsów, od których wszystko się zaczęło – mówi Paul Marciano, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Guess. – Chcemy celebrować naszą historię i rozwijać się dalej: w nowy, ekscytujący, bardziej przyjazny środowisku sposób.

Linia dla kobiet, mężczyzn i dzieci została wykonana przy użyciu odpowiedzialnych metod produkcji i z materiałów przyjaznych środowisku. Zastosowano innowacyjne technologie farbowania denimu, które pozwalają ograniczyć zużycie wody o nawet 70 proc. Wykorzystano dżins produkowany z bawełny pochodzącej z recyklingu oraz REBORN, przetwarzający stare spodnie w nowe. Oprócz szerokiego wachlarza modeli – prostych, wąskich, palazzo, w odcieniach jasnego błękitu, czy głębokiego lapis lazuli – w kolekcji znajdziemy również puchówki, satynowe koszule, ołówkowe spódnice w kratkę oraz t-shirty z tkaniny REPREVE powstałej z plastikowych butelek. 

Innowacje są częścią realizacji GUESS Sustainability Plan, która od 2016 roku kieruje działaniami marki ku zrównoważonej modzie. Carlos Alberini, CEO i dyrektor Guess, mówi: – Świat mody ma ogromny wpływ na środowisko. Czujemy się odpowiedzialni za zmiany, które pomogą chronić planetę dla następnych pokoleń.Zgodnie ze strategią na 2021 rok, wyznaczono kolejne cele: 25 proc. denimu i odzieży zostanie dostosowana do wytycznych linii Smart, a 20 proc. bawełny będzie pozyskiwana zgodnie z programem Better Cotton Initiative. I jak zapowiadają twórcy marki, to dopiero początek.

1/6Ekologiczna kolekcja marki GUESS

Proszę czekać..
Zamknij