Znaleziono 0 artykułów
06.03.2023
Artykuł partnerski

Gap x The Brooklyn Circus: Nowy amerykański styl

06.03.2023
Fot. John Midgley

Oglądamy nową kapsułową kolekcję, która powstała z połączenia estetyk i doświadczeń dwóch amerykańskich marek. Znany na całym świecie gigant GAP zaprosił do współpracy niszowy nowojorski brand The Brooklyn Circus. 

Gap to kwintesencja amerykańskiego casualu. Twórcy marki, która powstała w San Francisco pod koniec lat 60. XX wieku, wychodzili z prostego założenia – chcieli ułatwić klientom znalezienie dżinsów, które dobrze leżą i mają styl rezonujący z właścicielem. Z kolei The Brooklyn Circus, założony w 2006 roku w Nowym Jorku, za cel postawił sobie odświeżenie klasyki, inspirację czerpiąc z historii i przemian społecznych, w tym czarnej kultury. Spotkanie tych perspektyw zaowocowało niezwykłą kolekcją kapsułową Gap x The Brooklyn Circus.

Fot. John Midgley
Koszulka GAP & Brooklyn Circus

Moda staje się czymś więcej niż ubraniem, kiedy stoją za nią niezwykłe osobowości. Tę tezę w kampanii kolekcji potwierdzają Ouigi Theodore, projektant, stylista i założyciel The Brooklyn Circus, Javon „Wanna” Walton – nastoletni bokser i aktor, którego szeroka publiczność pamięta z „Euforii”, czy filmowczyni Emily May Jampel. Kluczem castingu jest temperament. Charakter, poglądy i doświadczenia kształtują autentyczny styl i stanowią o sile bohaterów sesji, którzy pomimo różnic wieku i pochodzenia tworzą jedną rodzinę.

Fot.John Midgley
Bomberka GAP & Brooklyn Circus

Styl preppy jak z elitarnych college’ów lat 60. XX wieku wyróżnia się detalami – regularnymi proporcjami, kołnierzykami czy subtelnymi znaczkami. Jednocześnie te stroje mają być praktyczne – wygodne, trwałe i funkcjonalne. Nie dyscyplinują ciała, nie ograniczają ruchów, nie wymagają prasowania. A do tego łatwo łączą się w zestawy.

Fot. John Midgley

Mięsiste bawełniane dzianiny, z których zostały uszyte, są lekkie i miękkie, a kolory stonowane i harmonijne. W kolekcji Gap x The Brooklyn Circus bazujące na klasycznych fasonach, obszerne bawełniane bluzy i T-shirty okazują się ponadczasowe, odporne na sezonowe tendencje i trendy, a jednocześnie na tyle bezpretensjonalne, że stają się sposobem na wyrażanie osobistego stylu.

Autorem kampanii jest uznany fotograf, John Midgley, od 15 lat również zdeklarowany brooklyńczyk. Do świata mody wszedł przebojem jeszcze jako dziecko, podglądając pracę takich sław jak Sarah Moon z perspektywy modela. To było jedno z doświadczeń, które sprawiło, że idąc na studia, wybrał właśnie fotografię. Od początku pracował z najlepszymi. Do momentów konstytuujących j karierę Midgley’a w fotografii modowej można zaliczyć zdjęcia pierwszej kolekcji Hermèsa zaprojektowanej przez Martina Margielę. 

Fot. John Midgley
Fot. John Midgley

Choć John Midgley wychowywał się w Paryżu, a kształtował w Londynie, na miejsce do życia wybrał Nowy Jork. Miłość do miasta najlepiej oddaje niezwykły cykl fotograficzny pt. „Still”, który stworzył w pandemii i wydał w formie art booka.
Energia miasta zaklęta w miejskim pejzażu i architekturze, okazuje się zaskakująco spójna z portretami ludzi. Moda dla Midgley'a jest tylko środkiem wyrazu, o czym najlepiej świadczy sesja Gap x The Brooklyn Circus.

Fot. John Midgley
Koszulka polo rugby GAP & Brooklyn Circus

 

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij