Znaleziono 0 artykułów
13.07.2022
Artykuł partnerski

Okulary Gigi Studios: Wyraziste, wyrafinowane, wyjątkowe

13.07.2022
(Fot. materiały prasowe)

Rodzinna marka Gigi Studios z Barcelony, wzorem najznamienitszych domów mody, łączy nowoczesny design z szacunkiem do rzemiosła. – Naszą siłą jest też hiszpańska lekkość – mówi prezeska zarządu i dyrektorka kreatywna Patricia Ramo. Okulary zaprojektowane przez jej zespół można kupić w Spark Eye Concept Store na warszawskiej Nowej Woli oraz w 200 salonach optycznych w całej Polsce.

W Spark Eye Concept Store na warszawskiej Nowej Woli każda para okularów jest wyjątkowa, począwszy od tej największej. Klientów butiku wita ogromny neon w kształcie oprawek. Wnętrze nawiązujące do klimatu mid-century zdobią kolorowe mozaiki i pastelowe barwy. Modny wystrój, szeroka oferta okularów przeciwsłonecznych i pewna ręka, z jaką salon prowadzą właściciele, skłoniła Patricię Ramo z Gigi Studios do podjęcia stałej współpracy z warszawskim miejscem. Właścicielem wyjątkowego miejsca jest Tomasz Urban, wyłączny dystrybutor marki w Polsce i właściciel firmy Scorpion Eyewear.

Patricia Ramo (Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Prezeska zarządu barcelońskiej marki rodzinnej pieczołowicie dobiera swój zespół. Wśród kilkuset pracowników dużą część stanowią młode kobiety, takie jak ich szefowa. – Wciąż myślę o tym, jak ulepszyć działanie firmy – mówi Ramo, która nie planowała pracy w rodzinnym biznesie. Chciała zajmować się projektowaniem, ale gdy zmarł jej dziadek, postanowiła przejąć po nim schedę. W tajniki działania firmy od najmłodszych lat wprowadzał ją ojciec, Luis, który zarządzał firmą od początku lat 80. minionego wieku. – Każde wakacje spędzałam, przyglądając się pracy taty – wspomina Patricia. Jej dziadek Fulgencio założył fabrykę oprawek w latach 60. XX wieku. Patricia pełni funkcję prezeski zarządu od 2015 r. Pod jej rządami Gigi Studios podbiło kolejne rynki – dziś okulary katalońskiej firmy można kupić w 45 krajach świata.

(Fot. materiały prasowe)

Sukces Gigi Studios zawdzięcza wyjątkowemu połączeniu tradycji z nowoczesnością. Tak, jak za czasów jej dziadka i taty, Patricia dba, by każda para okularów przeciwsłonecznych sygnowanych jej marką przechodziła ekspercką kontrolę. Żaden przedmiot nie opuści linii produkcyjnej bez spełnienia surowych wymogów. Tworzenie oprawek zajmuje sporo czasu – proces podzielony jest na 100 etapów. Chociaż Gigi Studios korzysta z nowoczesnych materiałów z Włoch, Niemiec i Japonii, najważniejsza pozostaje wierność tradycyjnemu rzemiosłu. Okulary są wykonywane ręcznie przez doświadczonych rzemieślników optyki.

Odświeżany co sezon design wzbudza zachwyt rzeźbiarskimi formami. – Bawimy się rozmiarem, sięgamy po estetykę retro, projektujemy odważnie – mówi Patricia. Sama uwielbia eklektyczny styl – na co dzień ubiera się elegancko, a w wakacje można ją najczęściej zobaczyć w sukience boho. Niezbędnym dodatkiem do jej looku są oczywiście okulary, w tym sezonie odrobinę przeskalowane, w klimacie retro.

(Fot. materiały prasowe)

Takie też są okulary z linii Vanguard, odpowiadającej na trendy, awangardowej i odważnej. Znalazły się w niej oprawki o geometrycznych kształtach, przeskalowanych fasonach, łączące wyrazistą formę z lekkością wykonania. Icons to linia klasyków – oprawek, które nigdy nie wychodzą z mody, ale co sezon odświeżanych. Eksperymenty to domena linii Lab, w której wykorzystuje się najnowocześniejsze materiały.

 

Klasyka miesza się z awangardą także w męskiej odsłonie.  Obok regularnej kolekcji pojawia się także oferta dla nastolatków. W skład kolekcji Teens wchodzą modele o mniejszym rozmiarze. W tym sezonie uzupełniono ją o osiem kolejnych modeli – pięć wykonanych z acetatu i trzech ze stali nierdzewnej. Model Aixa ma koci kształt, Gretel przypomina muchy z lat 70., a Lulu to okrągłe oprawki jak ze swingującego Londynu.

(Fot. materiały prasowe)

Motywem przewodnim kampanii na aktualny sezon jest hasło „As Far As I Can See” zachęcające do patrzenia tam, gdzie wzrok nie sięga, mierzenia z  wysoka, pójścia pod prąd. Gigi Studios zachęca do marzeń, spontaniczności, zabawy. Wszystkie oprawki tej marki są pełne życia, oryginalne i nieszablonowe.

Kolekcja Legacy (Fot. materiały prasowe) 

Na sezon wiosna-lato 2022 przygotowano także kapsułową kolekcję Legacy. Trzy modele wykonane z włoskiego acetatu łączy ozdobny łańcuch na przedniej części zausznika. Premierę kolekcji zorganizowano w Atenach, by podkreślić antyczne inspiracje stojące za projektami.

(Fot. materiały prasowe)

Kampania powstała oczywiście w Katalonii. Zdjęcia Davida Gomeza ukazują piękno regionu, z którego pochodzi rodzinna firma. W modelach z najnowszej kolekcji zobaczymy z pewnością sławne fanki marki: Emmę Roberts, Jessicę Biel czy Charlize Theron. Patricia nie ma jednak zamiaru się zatrzymywać. Pracuje właśnie nad amerykańską odsłoną rodzinnej marki – Miami. Za kilka lat Gigi Studios ma stać się wiodącym graczem na rynku.

 

Najnowszą kolekcję zaprezentowano w Polsce podczas GIGI Studios Warsaw Eyeshow 2022. Patricia Ramo powitała w Spark Eye Concept Store dziennikarzy, influencerów i gwiazdy. Podobne spotkania odbyły się we współpracy z partnerami konceptów optycznych: Optyk Brożek w Krakowie, Optyka Rosiewicz w Bielsku–Białej i OS15 w Gdańsku.

Anna Konieczyńska
Sortuj wg. Najnowsze
Komentarze (2)

Dominika Tyszka19.07.2022, 05:45
W jakim wydaniu jest powyższy artykuł ?

Wczytaj więcej
Proszę czekać..
Zamknij