Znaleziono 0 artykułów
26.01.2021

170. lat marki E. Wedel

26.01.2021
(Fot. materiały prasowe)

Marka, której zawdzięczamy kultowe Ptasie Mleczko, batonika Pawełka i Torcik Wedlowski, świętuje wyjątkowy jubileusz, przypominając o historii powstania czekoladowego królestwa – od rewolucji Karola Wedla po kontynuację rodzinnego dziedzictwa przez syna Emila i wnuka Jana.

W 1851 roku Karol Wedel, młody cukiernik z Berlina, rozpoczął czekoladową rewolucję. Po doświadczeniu zdobytym w Paryżu i Londynie postanowił przybyć do Warszawy, gdzie otworzył pierwszy sklep i niewielką manufakturę przy ulicy Miodowej. Z żoną Karoliną serwował gościom pyszną pitną czekoladę i słodkie przysmaki, a ciasta jego autorstwa cieszyły się w stolicy nieprawdopodobną popularnością. Pod skrzydłami Karola doświadczenie cukiernicze zdobywał jego syn Emil, późniejszy pomysłodawca słynnego podpisu „E.Wedel”. Godny następca w 1872 roku otrzymał Fabrykę Czekolady w prezencie ślubnym, a zakład założony przez ojca przeniósł do kamienicy przy ulicy Szpitalnej, gdzie znajduje się obecnie najstarsza Pijalnia Czekolady E.Wedel „Staroświecki Sklep”. Po śmierci Emila firmą zarządzała jego żona Eugenia, lecz nie trwało to zbyt długo. Kolejnym właścicielem „Wedla” został ich syn Jan, który wprowadził do rodzinnej firmy nowoczesne metody produkcji i zarządzania. Na jego zlecenie w 1926 roku powstał kultowy logotyp „Chłopca na zebrze” (wykorzystywany w dzisiejszych reklamach marki), a w latach 30. przeniesiono fabrykę na ulicę Zamoyskiego, gdzie czekoladowa produkcja ma miejsce do tej pory. I choć pewnie wielu wielbicieli E.Wedla o tym nie wie, słodkości w postaci piankowego Ptasiego Mleczka i czekolady „Jedynej” zawdzięczamy właśnie jemu, ostatniemu potomkowi rodu Wedlów.

170-letnia historia marki to dopiero początek pięknej przygody. Mimo zmieniających się czasów, E.Wedel z dumą kontynuuje dzieło rodziny Wedlów, wierząc, że podążanie drogą zapoczątkowaną przez założycieli jest tą najlepszą. Zgodnie z misją, aby „zmieniać się nieustannie i budzić radość w klientach”, firma ponad wszystko stawia na jakość oferowanych produktów, by fani słodkości mogli cieszyć się ich legendarnym smakiem przez kolejne lata.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij