Znaleziono 0 artykułów
24.01.2022

Kampania domu mody Alexander McQueen na wiosnę-lato 2022

24.01.2022
Fot. Steven Meisel

Kampania na wiosnę-lato 2022 domu mody Alexander McQueen to lekcja geometrii z powtórką z historii. Projektantka Sarah Burton stawia na pudełkowe marynarki, wyraźnie zaznaczone ramiona oraz suknie i zdobienia, w których widać inspirację czasami wiktoriańskimi.  

Na czarno-białych zdjęciach autorstwa amerykańskiego fotografa mody Stevena Meisela modelki pozują w typowych dla estetyki Alexandra McQueena kreacjach. Sarah Burton, dyrektorka kreatywna i projektantka brytyjskiego domu mody, która kolekcję na wiosnę-lato 2022 pokazała jesienią 2021 roku w Londynie, postawiła na podkreślone ramiona, obszerne rękawy, taliowane gorsety, ale również pudełkowe marynarki. Widać też inspiracje stylem wiktoriańskim. Gorsetowe suknie ściskane w talii, doły kreacji zbudowane z wielu warstw tiulu i biżuteryjne, kryształowe zdobienia przywodzą na myśl XIX-wieczny okres w Wielkiej Brytanii pod panowaniem królowej Wiktorii Hanowerskiej.

Fot. Steven Meisel

Z przeszłością miesza się współczesność. Obok sukni jak z poprzedniej epoki w kampanii widzimy oversize’owe marynarki z mocno zaznaczonymi ramionami, krótkie skórzane kurtki i dżinsowe total looki, które zawładnęły dzisiejszą modą. Niemal wszystkie modelki występują w ciężkich butach na grubej podeszwie, charakterystycznych dla stylu McQueena. 

Fot. Steven Meisel

Powtarzalnym motywem są też zdobienia, które niczym pajęcza sieć oplatają zarówno modelki, jak i ubrania. Kryształowa biżuteria jest obecna na marynarkach i gorsetach sukienek, schodzi w dół aż do samych stóp. Doskonale komponuje się z grubymi naszyjnikami i dużymi, okrągłymi kolczykami.

Fot. Steven Meisel

Niezmiennie pojawiają się również, znane z poprzednich kolekcji brytyjskiego domu mody, obszerne rękawy. Czy to drapowane przy bluzkach z kołnierzykiem, łączonych z taliowanymi spodniami z wysokim stanem, czy to przy sukienkach, czy w końcu przy marynarkach o męskim kroju. Oversize króluje. Oprócz rękawów ogromne rozmiary przybierają także spódnice z przezroczystego materiału oraz doły sukienek, układające się w kształt bombki. Nie wspominając już o warstwowych, wiktoriańskich kreacjach.

Fot. Steven Meisel

W kampanii występują: Awar Odhiang, Lucia Fairfull, Celina Ralph, Sora Choi, Anok Yai, Arta Gee, Lara Stone, Eny Jaki, Wali Deutsch, Jill Kortleve, Cassie Wong, Fran Summers, Achenrin Madit, Florence Nicholls, Guinevere Van Seenus, Modupe Oluwalade i Jennifer Ball.

Zuzanna Zasada
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę