Znaleziono 0 artykułów
30.11.2022
Artykuł partnerski

Przyszłość należy do kobiet

30.11.2022
Maja Ostaszewska (Fot. materiały prasowe)

YES słynie z odważnych kampanii. W najnowszym filmie przepowiada przyszłość, w której wreszcie zapanuje równouprawnienie. Akcji towarzyszy premiera serii podcastów. Marta Dyks rozmawiać w nich będzie  o kobiecości, a wśród jej gościn będą m.in. nowe ambasadorki marki YES, Maja Ostaszewska, Aleksandra Kwaśniewska i Julia Sobczyńska.  

Radość, wzruszenie i… ukłucie żalu. Dlaczego wizja z kampanii „Jestem kobietą – jestem przyszłością” nie może ziścić się jeszcze dziś? YES po raz kolejny udowadnia, że zaangażowanie społeczne, jednoznaczne wyrażanie poglądów i wsparcie dla marginalizowanych grup to nie tylko strategia marketingowa, lecz także prawdziwa misja. Biżuteria jest przecież czymś więcej niż pięknym przedmiotem. Ofiarując pierścionek bliskiej osobie, wyznajemy miłość, dajemy wsparcie, tworzymy wspólną historię. W klejnotach zaklęte są doświadczenia, emocje, opowieści. Matka wręczając córce drogocenne skarby, jednocześnie przekazuje jej przesłanie siły. Dziewczynek nie trzeba już wychowywać stereotypowo. Młode kobiety mają takie same możliwości, jak mężczyźni. Żony i singielki, matki i kobiety, które nie zdecydowały się na macierzyństwo, wizjonerki i profesjonalistki – wszystkim należą się równe prawa. Kobiety powinny móc decydować o swoim ciele, o swoim państwie, o swoim życiu. 

(Fot. Gosia Turczyńska)

Kampania YES pokazuje, jak mógłby wyglądać świat, gdyby postulaty feministek zostały nareszcie wysłuchane. Film, mieszkającej na co dzień w Nowym Jorku reżyserki Marysi Makowskiej, zabiera nas w podróż w czasie. W 2022 r. przychodzi na świat dziewczynka. Dorastając, nie rozstaje się z pierścionkiem podarowanym jej przez mamę. Jako dorosła kobieta świetnie się bawi, uczestniczy w weselu pary jednopłciowej zaślubionej przez katolickiego księdza, by wreszcie – jako 50-latka – współtworzy rząd złożony w większości z kobiet. Z jej sukcesu cieszy się matka – ta, która rodząc córkę, pokładała nadzieje nie tylko w niej, ale przede wszystkim w świecie. Liczyła na to, że jej dziecko nie będzie musiało mierzyć się z takimi problemami, jakie były jej udziałem. „Zmieniłaś mój świat, teraz ja zmienię twój” – głosi hasło YES przypominające o tym, że przyszłość naszych córek jest w naszych rękach. To na nas spoczywa odpowiedzialność, by popychać świat do przodu, dążyć do zmian, żądać poprawy sytuacji kobiet. 

Walczymy o świat, w którym kobieta czuje się bezpiecznie, wracając nocą sama do domu. Walczymy o świat, w którym kobieta piastuje takie stanowisko, jakie sobie wymarzy. Walczymy o świat, w którym kobieta kocha, kogo zechce. W wizji przyszłości YES brakuje typowych dla science fiction androidów, dronów czy szklanych domów. Ta przyszłość należy do emocji. – W nowej kampanii kontynuujemy myśl podjętą rok temu, ale robimy to z większą wrażliwością i czułością. Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich. W całym tym procesie zmian biżuteria jest nośnikiem wartości, które są bliskie nam i wielu kobietom w Polsce. Przekazujemy ją sobie tak, jak przekazujemy siłę potrzebną do walki o lepszą przyszłość – tłumaczy dyrektorka marketingu marki YES, Justyna Lach. 

(Fot. Gosia Turczyńska)

Zadanie nakręcenia filmu powierzono Marysi Makowskiej. – Chciałabym móc opowiadać więcej historii, a nie tylko pokazywać piękne obrazy – mówiła reżyserka w wywiadzie dla Vogue.pl. W pracy podejmuje tematy społeczne. – Interesują mnie role, które w życiu odgrywają kobiety, feminizm, piękno. Jakbyś zapytała o mnie moich znajomych, powiedzieliby ci, że Marysia zamęcza wszystkich feminizmem i recyklingiem. Feminizm jest kluczowym tematem naszych czasów. Nic się nie zmieni na lepsze, póki nie damy kobietom pełni praw. Wciąż nie mamy równych szans – dodała. Sama mierzy się ze sprzecznymi oczekiwaniami wobec kobiet, od których wymaga się, żeby odgrywały jednocześnie role profesjonalistek, matek i żon. – Te oczekiwania są wręcz niemożliwe do spełnienia. Kobieta ma być miękka, ale i twarda. Mężczyzna tylko twardy. Kobieta ma robić karierę i prowadzić dom. W pracy oczekuje się od nas cierpliwości, opiekuńczości i wyrozumiałości, bo takie są wzorce kobiety matki. Dlatego kobiety przynależące do profesjonalnego świata mają codziennie do rozwiązania trudniejszą łamigłówkę.

 

Kontynuacją kampanii jest seria podcastów prowadzonych przez aktywistkę i supermodelkę Martę Dyks, która do studia zaprasza artystki, pionierki, ikony. W pierwszym odcinku Maja Ostaszewska – jedna z najbardziej lubianych polskich aktorek – opowiedziała o tym, jak godzi pracę w teatrze, telewizji i kinie z działalnością społeczną. Angażuje się w walkę o równouprawnienie, nagłaśniając Czarne Protesty, wspiera demokrację, pomaga uchodźcom na granicy polsko-białoruskiej. Gościnią Dyks będzie także dziennikarka i prezenterka, Aleksandra Kwaśniewska, która na każdym kroku – dowcipnie, z lekkością i inteligentnie – pokazuje, że nie ma jednego sposobu na bycie kobietą. Dyks odwiedzi także Julia Sobczyńska, finalistka „Top Model”, która na okładce czerwcowego wydania „Vogue’a” zapozowała w romantycznym uścisku ze swoją narzeczoną. Takie kobiety kształtują naszą rzeczywistość. Dzięki nim dziewczynki, które rodzą się dziś, jutro zdobędą świat.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij