Znaleziono 0 artykułów
08.11.2022

Premierowo na Vogue.pl: Jesienna kolekcja Mako

08.11.2022
Kolekcja MAKO jesień-zima 2022-2023 (Fot. Borys Synak)

Projektantka marki MAKO, Ania Sękowska, w nowej kolekcji butów i torebek wykorzystuje różne faktury materiałów i ich formy, by pokazać, jak ponadczasowa jest czerń.

Nowa kolekcja MAKO to powrót do korzeni, hołd dla ponadczasowej klasyki, którą interpretujemy w nowoczesnym wydaniu – opowiada nam Ania Sękowska, właścicielka marki. – Dzięki czerni możemy zwrócić jeszcze większą uwagę na strukturę i fakturę materiałów, widzimy na nich grę światła. 

Klimat „Noir” nawiązuje nie tylko do wykorzystanej w kolekcji czerni. Na moodboardzie projektantki znalazły się stare albumy, filmowe kadry i sylwetki, w których granice między tym, co damskie i męskie przenikają się. – Staraliśmy się podkreślić to w kampanii – czarno-białe zdjęcia zostały zrobione analogowo, na filmie. Nowa kolekcja MAKO to nowoczesny, surowy minimalizm – widoczny i w kolekcji, i w kampanii, a także w nowej aranżacji wnętrza naszego butiku przy Mokotowskiej 43.

Charakteru kolekcji dodają faktury. – Pracując nad kolekcją, odwróciliśmy trochę proces projektowania. Do tej pory wychodziliśmy od materiału – naszym znakiem rozpoznawczym jest mięsista, wyjątkowa włoska skóra typu sauvage – opowiada Ania. Tym razem wszystko zaczęło się od formy. – Pojawił się też mięsisty zamsz o bardzo głębokim odcieniu. Znajdziemy również grubą, sztywną skórę garbowaną roślinnie, która znakomicie podkreśla formę nowego, czarnego kosza oversize. W butach natomiast czerń o różnych fakturach i teksturach wybija się od skóry licowej aż po zamsz, przez mocne, ozdobne hafty czy wysokie, elastyczne cholewki chunky boots.

Kolekcja ma rozmach – dosłownie i w przenośni. Znajdziemy w niej bowiem mnóstwo oversize’owych modeli torebek. Słynne kowbojki MAKO mają wydłużoną cholewkę, podobnie jak chunky boots, które w tym sezonie sięgnęły za kolano. Wśród bardziej klasycznych opcji możemy przebierać w mniejszych shopperach-siatkach i minimalistycznych torebkach typu shoulder bags.

Długo poszukiwaliśmy nowych, odpowiednich rodzajów skór, które pozwolą rozkwitnąć projektom z nowej kolekcji. Wyzwaniem była na pewno koordynacja prac – nasze torebki opracowywane są w manufakturach w Polsce, buty natomiast powstają w manufakturach we Włoszech, w Hiszpanii i Portugalii. Równolegle powstawało sporo prototypów. Wszystko po to, żeby osiągnąć formy idealne – odpowiednią długość botków za kolano, dopracowaną linię cowboy boots, rozwiązania konstrukcyjne dla kosza oversize czy znalezienie idealnego zamszu.

Kolekcji towarzyszy sesja zdjęciowa autorstwa Borysa Synaka, która także utrzymana jest w stylistyce noir. – Uwielbiam ujęcia na tle wielkiego wydruku zimowego krajobrazu. Praca nad kampanią to był kreatywny proces, pełen pozytywnej energii – mówi Sękowska.

Zdjęcia: Borys Synak
Modelka: Paulina Pitsikalis / Selective Management
Stylizacja: Olivia Kijo
Makijaż i włosy: Kasia Olkowska
Set Design: Piotr Piwowar
Wideo: Piotr Dębski
Asystenci fotografa: Aleksander Balcerek, Krzysztof Pierścieniewski
Retusz: Magda Baran

1/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

2/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

3/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

4/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

5/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

6/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

7/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

8/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

9/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

10/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

11/11 MAKO jesień-zima 2022/2023

Ewelina Kołodziej
Proszę czekać..
Zamknij