Znaleziono 0 artykułów
29.06.2022
Artykuł sponsorowany

#UNISEXBYKUBOTA: Streetwear w najlepszym stylu

29.06.2022
Fot. Materiały prasowe

Kolekcja #UNISEXBYKUBOTA na sezon wiosna-lato 2022 to więcej niż klapki. Streetwearowa marka lansuje styl życia. Teraz dzięki Klarnie za ubrania – bluzy, T-shirty, dresy czy kurtki typu anorak, oraz dodatki: bucket haty czy nerki, można zapłacić do 30 dni później.

Wszystko zaczęło się od sportowych klapków, ale na nich się nie kończy. Kubota powstała w połowie lat 90., szybko stała się kultową marką dorastających wtedy milenialsów. O sile oddziaływania modelu świadczy to, że „kuboty” z nazwy własnej stały się potocznym określeniem sportowych klapków.

Fot. Materiały prasowe

Od reaktywacji w 2018 r. projektanci brandu zaskakują streetwearowym designem. Klapki z charakterystycznym szerokim paskiem i gumową podeszwą to dziś baza kolekcji ubrań oraz dodatków dla niej i dla niego. Marka rozwija się z sezonu na sezon, odpowiadając na aktualne trendy. Ale Kubota to więcej niż trendy, to styl życia. Luz, radość, spontan – inspirowane modą ulicy kolekcje wyróżniają się nasyconymi barwami, fasonami oversize i sportowymi detalami. Odkąd streetwear płynnie łączy się z athleisure – modą na wygodę – hasło Kuboty – „zamień overthinking na oversize” – zyskuje jeszcze na znaczeniu.

W ostatnich sezonach moda zbliża się ku płynności płciowej, uniseksowi i uniwersalności. Twórcy Kuboty nie pozostali obojętni na tę rewolucję. Kolekcja na sezon wiosna-lato 2022 – #UNISEXBYKUBOTA – to streetwear dla niej i dla niego. Projekty dowolnie mieszają się ze sobą, te same modele przeznaczone są dla każdego, bez względu na płeć.

Fot. Materiały prasowe

– Kubota od samego początku istnienia przesuwa ustalone wcześniej granice, przełamuje status quo. Skupiliśmy się na tym aspekcie przy okazji kolekcji na rok 2022. Właśnie dlatego postawiliśmy na wzory typu unisex oraz kieszenie, będące elementem modowego równouprawnienia – tłumaczy Iwona Dąbrowska, dyrektorka kolekcji. 

Fot. Materiały prasowe

Na początku uwagę zwracają kolory. Obok ponadczasowych odcieni bieli i czerni, trzecią dominującą barwą jest pomarańczowy przypominający neonowy zakreślacz, zachód słońca na plaży albo ulubiony letni drink, aperol spritz. Godnym konkurentem oranżu jest pastelowy fiolet. Lawendowy odcień kojarzy się z prowansalskimi polami, paryskimi makaronikami i garderobą skandynawskich influencerek. Na T-shirtach pojawia się charakterystyczne logo Kuboty, świadczące o przynależności do społeczności marki.

Fot. Materiały prasowe

Znacząco powiększyła się gama fasonów. Obok T-shirtów, bluz i spodni – cargo, dresowych i bermudów, debiutuje kurtka typu anorak, odporna na deszcz i wiatr, idealna towarzyszka wakacyjnych eskapad na festiwale muzyczne, kemping na Helu czy surfing na rajskiej wyspie. Równie wyraziste są bucket haty, ulubione nakrycie głowy pokolenia TikToka, które z sentymentem spogląda na trendy Y2K. Czapeczki rybaka łączą się dziś nie tylko ze streetwearowymi ubraniami, ale mogą stanowić także uzupełnienie stylizacji boho. Latem torebki zamieniamy na nerki dla jeszcze większej swobody ruchów. A przecież właśnie swoboda to jedna z najważniejszych zasad urlopu. Projektanci pomyśleli także o tym, by na komfort pozwalała tkanina. Wszystkie ubrania zostały uszyte z przyjemnej w dotyku, mięsistej bawełny, która sprawdzi się nawet w największe upały.

Fot. Materiały prasowe

Zadbano także o detal, który podkreśla uniseksowy charakter kolekcji. Kieszenie, często pomijane w damskich kolekcjach, stały się najważniejszym elementem wszystkich propozycji. Kuboty nie byłoby oczywiście bez kultowych klapków. – Prezentujemy nowe modele klapków, Rzep 2.0 Tech – mówi prezeska firmy Alina Sztoch.

W Miesiącu Dumy Kubota wsparła Kampanię Przeciw Homofobii i magazyn „Replika”, popierając przekaz akceptacji, inkluzywności i równouprawnienia. Jasny sygnał od popularnych marek to ważny gest w stronę osób LGBT+. Im więcej takich pozytywnych przykładów, tym szybciej postępują zmiany. Jednym z przejawów prospołecznych działań brandów jest właśnie zaangażowanie w szerzenie idei tolerancji. Kubota wie także, że płynna płciowo moda to przyszłość branży. 

Fot. Materiały prasowe


Kubota podjęła też współpracę z Klarną. Dzięki Klarnie możesz już teraz cieszyć się kultowymi produktami od Kuboty, a zapłacić za zakupy do 30 dni później. Nagrodą w konkursie wspólnie organizowanym przez obie marki, będzie limitowana edycja klapków z logo Klarny na pasku. Więcej informacji wkrótce na profili Facebookowym Klarny. Oto najmodniejsze buty na wakacje 2022 r.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę