Znaleziono 0 artykułów
01.08.2019

Księżna Meghan zaprojektuje kapsułową kolekcję ubrań

01.08.2019
Księżna Meghan, (Fot. Getty Images)

O nowym projekcie księżna Sussex poinformowała na łamach brytyjskiego „Vogue’a”, którego w tym miesiącu jest gościnną redaktorką. Celem inicjatywy jest wsparcie organizacji charytatywnej, której patronuje. Kapsułowa kolekcja pojawi się w sprzedaży jesienią w sklepach Mark & Spencer, John Lewis i Jigsaw.

Mimo że księżna Sussex nadal przebywa na urlopie macierzyńskim, realizuje sporo projektów, które rozpoczęła jeszcze przed urodzeniem syna. Przez ostatnie pół roku gościnnie pracowała przy redakcji wrześniowego numeru brytyjskiego „Vogue’a”, stając się pierwszą osobą w historii magazynu na tym stanowisku. To właśnie na łamach nowego wydania „Vogue UK” zapowiedziała kolejny projekt. To kapsułowa kolekcja, która powstanie po to, by wesprzeć organizację charytatywną Smart Works. Meghan, jako księżna Sussex, jest jej oficjalną patronką.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Spotlight on: Smart Works We are proud to be supporting a very special initiative this autumn for @SmartWorksCharity! After quiet visits to Smartworks over the last year, The Duchess was moved by the impactful work being done by this non profit organisation that helps women into the workforce, equipping them with both the skills and clothes they need to feel job-ready. Throughout her visits she noticed that while the donations were plentiful, they were also notably a combination of mismatched items and colours which weren’t always the right stylistic choices or sizes that didn’t necessarily “suit” the job at hand: to make a woman feel confident and inspired as she walked into her job interview. As a result, launching this autumn, The Duchess will be supporting a collective to help equip the women of Smart Works with the key workwear essentials they need as they enter into the workplace. This initiative is supported by four generous brands who share the vision to empower the women of Smart Works to look and feel 💯 as they bravely venture in to what can often be a daunting environment for those who have been out of the job market. The brands have come together to work towards this united force for good, “[reframing] the idea of charity as community,” as The Duchess writes in a piece for this month’s British Vogue. They will follow the 1:1 model where an item from the collection purchased is an item shared with a woman of Smart Works because “not only does this allow us to be part of each other’s story; it reminds us we are in it together.” For more information on how you can be part of another woman’s success story visit @smartworkscharity. Special thanks to: @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer, @MishaNonoo, @InsideJigsaw for supporting this very special organisation. And to find out more, read the September issue of @BritishVogue and stay tuned for more exciting updates this autumn. Photo©️SussexRoyal

Post udostępniony przez The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal)

Linia klasycznych ubrań do pracy powstanie przy współpracy z siecią sklepów Mark & Spencer, John Lewis, marką Jigsaw i projektantką Mishą Nonoo, wieloletnią przyjaciółką księżnej. Celem inicjatywy jest wsparcie Smart Works, organizacji wspierającej kobiety w powrocie na rynek pracy. Kolekcja będzie sprzedawana na zasadach „one for one” - za każdy zakupiony produkt objęty patronatem, do fundacji powędruje jedno ubranie dla ich podopiecznych. 

Premiera linii zaplanowana jest na jesień. 

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij