Znaleziono 0 artykułów
12.12.2018

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, „Kler” i RODO: tego Polacy szukali w Google w 2018 roku

12.12.2018
„Kler” jednym z najpopularniejszych haseł w „Google” (Fot. materiały prasowe)

Jak co roku, Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wyszukiwanych przez polskich internautów. Najczęściej pytali wyszukiwarkę m.in. o Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, wybory samorządowe i „Koronę królów”.

W tym roku wydarzeniem, które rozpalało wyobraźnię internautów, okazały się być Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Ta właśnie fraza znalazła się na szczycie listy haseł najszybciej zyskujących na popularności w Polsce. Jesienne wybory samorządowe też wzbudziły ogromne zainteresowanie, a już od maja, czyli od jej ślubu z księciem Harrym, coraz częściej wyszukiwano „Meghan Markle”. Do pierwszej dziesiątki trafiły też takie hasła jak Avicii (numer jeden w kategorii: ludzie), Tomasz Mackiewicz (himalaista, który zginął na Nanga Parbat), sklep internetowy About You, Kora Jackowska, serial „Korona królów”, najpopularniejszy film XXI wieku w Polsce, czyli „Kler” oraz szczyt Nanga Parbat.

Meghan Markle i książę Harry / Fot. WPA Pool, Getty Images)

Istotne miejsce na liście najpopularniejszych wyszukiwań roku – zarówno w Polsce, jak i na świecie – zajmują nazwiska zmarłych gwiazd: szwedzkiego muzyka Aviciiego, Maca Millera, a u nas Kory Jackowskiej.

Kora / (Fot. Jacek Dominski/Reporter, East News)

Z wydarzeń – oprócz Mistrzostw Świata i wyborów – Polacy chcieli wiedzieć więcej także o Eurowizji, egzaminie gimnazjalnym i maturze, zaćmieniu księżyca, Black Friday, a także o skokach narciarskich. 

Choć „Kler” jest niekwestionowanym liderem, zainteresowanie widzów wzbudziły także zagraniczne filmy: „Bohemian Rhapsody”, „Venom” i „Zakonnica”, oraz polskie – „Nowe oblicze Greya”, „Kobiety Mafii”, „Planeta Singli 2”, „Pitbull. Ostatni pies”, „Narzeczony na niby” i „Dywizjon 303”.

Kadr z serialu Ślepnąc od świateł / (Fot. Materiały prasowe HBO)

Gorąco komentowane były także seriale. Na prowadzenie wysunęła się „Korona królów”, a za nią w stawce znalazły się tureckie „Elif”, „Czarna Perła” i „Meandry uczuć”, polskie „Ślepnąc od świateł”, „Diagnoza”, „Rojst” i „Pod powierzchnią”, a także amerykański „Riverdale” i  brytyjskie „The end of the f ** king world”.

Polacy pytali także o to, czym jest RODO, niepodległość, RRSO (rzeczywista roczna stopa oprocentowania), alert RCB (system ostrzegania SMS-ami przed zagrożeniami), czy też CRP (białko należące do tzw. białek ostrej fazy). 

Zadawano też wyszukiwarce pytania, ile palców ma koń, ile zebrał WOŚP oraz ile dni zostało do wakacji. Równie interesujące były dla Polaków koszty naprawy samochodu, aparatu na zęby czy Netfliksa.

Anthony Bourdain / Fot. Paulo Fridman, Getty Images)

A jakie hasła najczęściej wyszukiwano w Google'u w skali globalnej? Interesowano się Mistrzostwami Świata, Aviciim, Mackiem Millerem, Stanem Lee (zmarłym prezesem Marvel Comics, twórcą Spider-Mana), „Black Panther”, czyli nominowanym do Złotych Globów filmem, Meghan Markle, zmarłym ekspertem od kulinariów i gwiazdą telewizji Anthonym Bourdainem, kontrowersyjnym raperem XXXTentacion, zmarłym astrofizykiem Stephenem Hawkingiem oraz Kate Spade, nowojorską projektantką, która popełniła samobójstwo.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij