Znaleziono 0 artykułów
27.05.2022

Najgorętsze marki kostiumów kąpielowych

27.05.2022
Aexae (Fot. materiały prasowe)

Kolorowe lub minimalistyczne, awangardowe lub w stylu retro i wreszcie w wielu rozmiarach. Najgorętsze marki kostiumów kąpielowych oferują w tym sezonie morze możliwości. Polecamy nasze ulubione – w sam raz na nadchodzące wakacje.

Aexae: Nostalgia i ekologia

Fot. materiały prasowe

Jeśli ktoś wątpi, że można połączyć niemal w pełni zrównoważoną produkcję z nietuzinkowym dizajnem, ten nie słyszał o Aexae – marce kostiumów kąpielowych i resortwear założonej w 2015 roku w Sydney.

Aexae powstało z tęsknoty za obrazami z dzieciństwa – założycielka marki Amelia Perez dorastała na australijskim wybrzeżu. Wśród inspiracji wymienia wakacyjną błogość, sporty wodne i skąpaną w słońcu skórę. Nawiązuje też do popkultury z lat 80. i 90. XX wieku. Jej projekty są z jednej strony zmysłowe, a z drugiej ponadczasowe i łatwe do wystylizowania – nie tylko na plażę, ale i na co dzień. Przykład? Zakładane na szyję topy od bikini świetnie wyglądają w połączeniu z majtkami z podwyższonym stanem i jako top noszony do szerokich spodni z lnu lub spódnicy.

Fot. materiały prasowe

Celem Perez jest tworzenie kostiumów, które przetrwają próbę czasu. Każdy projekt jest przemyślany. Australijka szyje je z ekologicznych lub pochodzących z recyklingu tkanin – kostiumy kąpielowe powstają z mieszanki zawierającej aż 78 proc. recyklingowanego poliestru. Pochodzi on z wyławianych z oceanów butelek, rybackich sieci i innych odpadków.

Kostiumy marki można kupić na oficjalnej stronie internetowej marki, na platformie Moda Operandi, a od niedawna także w The Frankie Shop.

Louisa Ballou: That’s hot!

Fot. materiały prasowe

Ulubiona projektantka Duy Lipy, Kendall Jenner i Belli Hadid, które pokochały nie tylko jej seksowne kostiumy z wycięciami i malowanymi nadrukami, ale też propozycje ready-to-wear: sukienki mini i maksi, a także krótkie spódniczki z biżuteryjnymi detalami.

Ballou, która ukończyła londyńskie Central Saint Martins, autorską markę założyła w 2019 roku. Nie planowała początku globalnej ekspansji od współpracy z influencerkami i celebrytkami. Gwiazdy (a właściwie ich styliści) same dowiedziały się o marce. Ballou nazywa to „szczęśliwym zbiegiem okoliczności”. Jej projekty błyskawicznie wykupiły najbardziej prestiżowe platformy z modą online – Mytheresa, SSENSE i Matches Fashion.

Fot. materialy prasowe

Kolekcję na wiosnę-lato 2022 zatytułowała „Odyssey”. Projekty powstały na podstawie fotografii autorstwa amerykańskiego rzeźbiarza Johna Chamberlaina – panoramiczne, lekko rozmyte, w wielu kolorach. Mają być wstępem do jeszcze szerszej oferty ready-to-wear – marzeniem Ballou jest bowiem projektowanie nie tylko kostiumów i plażowych sukienek, ale także innych części garderoby.

JADE Swim: Z szafy stylistki

Fot. materiały prasowe

Proste, ale więcej niż basicowe – tak o swoich projektach mówi założycielka JADE Swim Brittany Kozerski. Zanim stworzyła markę, pracowała jako stylistka i redaktorka mody.

Minimalistyczne kostiumy (jedno- i dwuczęściowe, wycięte i zabudowane oraz w różnych kolorach) mają być jak płótno – można nosić je solo bądź podkręcać detalami, biżuterią i innymi elementami wakacyjnej garderoby.

Wszechstronne i eleganckie projekty Kozerski są także tworzone z myślą o środowisku. Oprócz wysokiej jakości, ekologicznych i pozyskiwanych z Włoch tkanin Kozerski szyje je z upcyklingowanych pozostałości materiałów z poprzednich kolekcji. Pilnuje też, by możliwie jak największa część produkcji odbywała się w Stanach Zjednoczonych, gdzie mieści się siedziba firmy.

Fot. materiały prasowe

Co przygotowała na sezon wiosna-lato 2022? Przede wszystkim feerię kolorów – od landrynkowego różu i pastelowego fioletu, aż po intensywne pomarańcze i trawiastą zieleń. Miłośniczki klasyki zakochają się z kolei w modelach w odcieniach czekoladowego brązu i postarzanego złota.

Good American: Dla każdej figury

Fot. materiały prasowe

Na początku były dżinsy – idealnie podkreślające kształty, dostępne w wielu fasonach i skrojone na każdą sylwetkę. Teraz marka Khloé Kardashian, Good American, ma szansę podbić branżę strojów kąpielowych. W ich tworzeniu przyświeca projektantom ta sama zasada – każda kobieta, bez względu na rozmiar i typ figury, ma czuć się w nich jak bogini.

Fot. materiały prasowe

Podobnie jak w przypadku dżinsów w kolekcji kostiumów kąpielowych Good American zachwyca różnorodność wzorów i fasonów. Są tu mocno wycięte bikini (Kardashian i jej siostry są jego fankami), jednoczęściowe stroje jak ze „Słonecznego patrolu”, a także komplety zabudowanych majtek i biustonoszy z dużym wsparciem. Ducha ciałopozytywności marki oddaje też jej najnowsza kampania.

Lido: Wakacje po włosku

Fot. materiały prasowe

Nazwę włoska marka zawdzięcza weneckiej wyspie – pierwszemu włoskiemu kurortowi, miejscu wakacyjnych uniesień i relaksu, esencji dolce vita.

Fot. materiały prasowe

Słynie z prostych i świetnie leżących fasonów – równie dobrze sprawdzają się podczas uprawiania sportów wodnych, rozgrywania partyjki plażowej siatkówki i odpoczynku. Minimalizm nie oznacza jednak w ich przypadku nudy. Każdy zaskakuje nietuzinkowym detalem – czasami jest asymetryczny, zakładany na jedno ramię, kiedy indziej na wysokości pleców ma wszyte cienkie paseczki, zyskuje bardziej elegancki lub sportowy fason.

Oprócz stałej kolekcji Lido w sprzedaży właśnie pojawiła się limitowana w kolorystyce inspirowanej kolorami najbardziej kultowych włoskich drinków: negroni i aperol spritza.

 

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij