Znaleziono 0 artykułów
06.01.2019

Najmodniejsze dodatki na karnawał

06.01.2019
Astrid Munoz, Natalia Vodianova, Riccardo Tisci i Maria Carla Boscono na przyjęciu z okazji 90. urodzin magazynu „Vogue” (Fot. Getty Images)

W tym sezonie akcesoria swoją różnorodnością nie ustępują karnawałowym kreacjom. Projektanci i marki zadbali o to, żebyśmy mieli z czego wybierać. Od spinek do włosów zdobionych kryształkami, torebek w stylu vintage czy kolczyków, które pokochają fanki Phoebe Philo. Wybraliśmy siedem najmodniejszych dodatków, bez których imprezowa stylizacja nie będzie kompletna.

Perłowe słońce

Naszyjnik Anka Krystyniak, cena 629 zł (Fot. Materiały prasowe)

Karnawał to czas na eksperymenty. Warto skusić się na biżuterię, która przyciągnie spojrzenia. Takie propozycje znajdziemy m.in. u Anki Krystyniak, absolwentki Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Naszyjnik Lunula jej projektu skradł serca Polek, stając się swoistym amuletem. Na imprezowe szaleństwa w tym sezonie wybieramy jednak ręcznie wykonany naszyjnik Słońce z ciemnymi perłami, po które w dalszym ciągu chętnie sięgają najbardziej znane it-girls. Idealny dodatek do prostych i seksownych kreacji typu slip dress.

Wampirzy diament

Torebka Vampires Wife, cena ok. 2100 zł (Fot. Materiały prasowe)

W branży mody znalezienie swojej niszy i odniesienie w niej sukcesu graniczy z cudem. Są jednak marki takie jak Vampire’s Wife, którym się to udało. Co więcej, 2018 rok według brytyjskiego „Vogue’a”, należał właśnie do niej. W charakterystycznych sukienkach marki, które łączą w sobie style vintage, folk i hippie, na czerwonym dywanie pokazały się Keira Knightley, Tilda Swinton, Sienna Miller czy Florence Welch. Współzałożona w 2014 roku przez Susie Cave, supermodelkę lat 90. i żonę słynnego muzyka Nicka Cave’a, firma proponuję alternatywę dla bazujących na chwilowych trendach projektów. I dokładnie w ten nurt wpisuje się torebka w kształcie diamentu. Przeplatana srebrną nitką, tak jak sukienki Vampire’s Wife, zachwyca detalami w postaci falban i niecodziennym designem. Więcej o marce przeczytacie w styczniowym wydaniu „Vogue Polska”.

Cały ten błysk

Buty Ganni, cena ok. 1000 zł (Fot. Materiały prasowe)

Fanki kopenhaskiej marki Ganni wiedzą, że w projektach Ditte Reffstrup poczują się wyjątkowo. Marka, która od kilku sezonów nie znika z Instagrama i ze świtowych ulic, umiejętnie łączy prostotę, kolor i ciekawą konstrukcję. Kopertowe sukienki Ganni stanowią idealną bazę stylizacji. Można je swobodnie zestawiać z kowbojkami, swetrami, a nawet śniegowcami. Naszą uwagę tym razem przykuły jednak nie ubrania marki, a czółenka Salma. Skórzany model na obcasie zwraca uwagę cekinowym wykończeniem. Delikatnie wydłużony czub wysmukli stopę, a niski obcas pozwoli bawić się całą noc. Odpowiednia długość sukienki lub spodni? Maksymalnie do kostek, żeby pięknie wyeksponować kokardę na pięcie.

Hair time

Wsuwka Jennifer Behr, cena ok. 490 zł (Fot. Materiały prasowe)

Obsesja branży mody latami 80. i 90. sprawiła, że pojawienie się na światowych wybiegach i ulicach frotek typu scrunchie, opasek do włosów, wstążek, spinek w rozmiarze XXL i wreszcie ozdobnych wsuwek było tylko kwestią czasu. Jennifer Behr zajęła się jednak projektowaniem ozdób do włosów na długo przed tym, zanim ponownie podbiły świat mody. Wykonywane ręcznie w Nowym Jorku projekty wyróżniają się wysoką jakością wykonania i detalami. Dzięki temu marka Behr oferuje jedne z najbardziej luksusowych ozdób do włosów, które znajdziemy obecnie na rynku. Wsuwka z gwiazdą, wykończona kryształkami jej projektu, będzie ozdobą luźnego koka lub włosów zaczesanych gładko tuż nad uchem.

Z jak zebra

Torebka Mango, cena 159,90 zł (Fot. Materiały prasowe)

Znudziły wam się grzeczne puzderka w odcieniach złota lub srebra, które za każdym razem wybieracie do wieczorowych kreacji? Torebka na wielkie wyjścia nie musi być nudna, o co dbają projektanci i znane sieciówki. Wśród różnorodnych modeli na rynku możemy wybierać spośród kopertówek w wersji maxi, modnych w zeszłym sezonie torebek z koralików, a także eleganckich woreczków. Taki model inspirowany latami 20. znajdziemy w Mango. Zwierzęcy wzór, drobne koraliki i kształt retro – połączenie doskonałe.

Kopciuszek w wersji 2.0

Buty Midnight00, cena ok. 4000 zł (Fot. Materiały prasowe)

Jeżeli mielibyśmy wybrać markę butów, których nie powstydziłaby się sama Maria Antonina, a Kopciuszek pomyślałby dwa razy, zanim zostawiłby swój pantofelek na schodach pałacu, byłaby to zdecydowanie marka Midnight 00. Marka założona przez Adę Kokosar, projektantkę i influencerkę, to propozycja dla kobiet, które szukają ekstrawagancji i nie boją się wyróżnić z tłumu. – Zawsze postrzegałam buty jako najbardziej kluczowy element stylizacji – zdradziła projektantka w rozmowie z Vogue.pl. i dlatego różowe mule, w metalicznym odcieniu z ozdobną klamrą, będą waszym numerem jeden w tegorocznym karnawale.

Nostalgia Céline

Kolczyki &Other Stories, cena ok. 100 zł (Fot. Materiały prasowe)

Odejście Pheobe Philo z francuskiego domu mody było jednym z najbardziej emocjonujących wydarzeń w branży mody w ostatniej dekadzie. Fanki, a raczej wyznawczynie projektantki, na wieść o jej następcy i jego kolejnych działaniach, podniosły bunt i rozpoczęły bojkot ukochanej marki w nowej odsłonie. Projekty autorstwa Philo stały się jednymi z najbardziej pożądanych w sezonie i królowały podczas ulicznych trendów minionego roku. Co więcej, portale z modą vintage przeżywają oblężenie poszukiwaczy projektów autorstwa Francuzki. Trend podłapały także sieciówki, w których znajdziemy m.in. biżuterię inspirowaną twórczością Philo. Kolczyki &Other Stories o geometrycznej formie uzupełnią minimalistyczną stylizację w duchu #oldceline.

Katarzyna Pietrewicz
Proszę czekać..
Zamknij