Znaleziono 0 artykułów
13.11.2018

Naomi Campbell i plejada brytyjskich gwiazd w świątecznej kampanii Burberry

13.11.2018
Naomi Campbell z mamą w kampanii Burberry (Fot. materiały prasowe)

Coraz bliżej święta... Ale zanim na horyzoncie zamajaczy ciężarówka Coca Coli, w gwiazdkowy nastrój wprawi nas kampania reklamowa Burberry z udziałem supermodelki Naomi Campbell i jej mamy oraz wybitnych brytyjskich aktorów: Kristin Scott Thomas i Matta Smitha.

Słowami „Close Your Eyes and Think of Christmas” („Zamknij oczy i pomyśl o świętach”) zaanonsowano film w reżyserii artystki Juno Calypso na oficjalnym kanale marki Burberry na YouTubie. Ale my wcale nie chcemy odwracać wzroku od tego wizualnego cacka!  

Pierwszy świąteczny film zrealizowany w brytyjskim domu mody pod rządzami Riccarda Tisciego (Włoch po odeściu z Givenchy swoją pierwszą kolekcję na nowej posadzie zaprezentował podczas londyńskiego tygodnia mody we wrześniu) zaczyna się od obrazu ośnieżonego lasu. Klimat „Opowieści z Narni” wzmaga jeszcze dźwięk tradycyjnej świątecznej piosenki „Carol of the Bells”. Ale po trzydziestu sekundach zimowa sielanka ustępuje miejsca wielkomiejskiemu życiu. 

Matt Smith i M.I.A. w kampanii Burberry (Fot. materiały prasowe)

Matt Smith, czyli dawny doktor Who i książę Filip z pierwszych dwóch sezonów „The Crown”, siedzi w kawiarni obok M.I.A., indywidualistki wśród wokaliatek. – Nie sądziłam, że mogę kojarzyć się komuś ze świętami. Co nie zmienia faktu, że zieleń i czerwień to moje ukochane kolory – śmiała się M.IA. W filmie ubrana jest w brązowy trencz, a jej fryzura przywodzi na myśl lata 60. Jej towarzysz też wygląda jak ze staroświeckich żurnali odziany w kraciasty płaszcz. 

Gdy kadr się zmienia, widzimy Kristin Scott Thomas w innym trenczu – beżowym, z szerszymi klapami oraz szaliku z monogramem – w wyrafinowanej wersji londyńskiej komunikacji miejskiej. To ujęcie zostało wymyślone tak, by widz zwrócił uwagę na nowe logo marki zaprojektowane przez Peter Saville. Zmiana identyfikacji graficznej to jeden z pomysłów Tisciego na odświeżenie wizerunku domu mody, w którym przez wiele lat rządził Brytyjczyk Christopher Bailey. 

Kristin Scott Thomas w kampanii Burberry (Fot. materiały prasowe)

Scott Thomas z M.I.A. i Mattem Smithem spotyka się przy świątecznym stole w pałacu. Ubrane w jedwabne bluzki mają jeść deser, skomponowany oczywiście pod kolor ubrań. 

Kampania Burberry (Fot. materiały prasowe)

Na kulminacyjny moment musimy jednak czekać kolejne kilkanaście sekund. Oto na ekranie pojawiają się Naomi Campbell z mamą, Valerie Morris-Campbell, ubrane w kratkę Burberry. – Nie pracowałyśmy razem od czterech lat, więc wspaniale było spotkać się ponownie na planie – mówi matka Naomi. 

Ta ostatnia scena zapowiada nie tylko święta i zmiany w Burberry, ale także limitowaną kolekcję, która powstała we współpracy z Vivienne Westwood, a światło dzienne ujrzy 6 grudnia. 

Cały film ma odrobinę złowrogi klimat. Bliżej mu klimatem do Halloween niż Christmas, które znamy z filmu „To właśnie miłość”, czy poprzednich kampanii świątecznych Burberry (w 2016 roku Bailey wspominał nią historię Thomasa Burberry'ego, a wcześniej markę reklamował mały Romeo Beckham). – Rytuały, tradycje i zwyczaje – te dobre i te złe – wiążą nas ze sobą – tłumaczy swój zamysł reżyserka Calypso. Czy chłód, który powiało z ekranu, to brytyjska powściągliwość, mroźna zima, czy rewolucja w Burberry wymiatająca wszystko, co minione?

Zobacz wideo z kampanii:

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij