Znaleziono 0 artykułów
24.11.2021

Nowy numer „Vogue Polska”: Równowaga, Islandia, Gabriela Hearst

24.11.2021
(Fot. Ina Lekiewicz)

Grudzień to czas, który sprzyja refleksji i podsumowaniom, dlatego nowe wydanie magazynu poświęcamy równowadze. Szukamy jej w różnych branżach i aspektach życia. Sprawdźcie, co znajdziecie w grudniowym numerze „Vogue Polska”, który kupicie już 25 listopada. Do wyboru są dwie okładki autorstwa redaktorki naczelnej magazynu, Iny Lekiewicz.

– W numerze grudniowym szukamy sposobów na to, jak zwolnić i odnaleźć wewnętrzny spokój – pisze we wstępniaku redaktorka naczelna „Vogue Polska” Ina Lekiewicz. W sesji okładkowej sfotografowała litewską modelkę Giedre Dukauskaite na tle zapierających dech w piersiach krajobrazów Islandii. Podczas wizyty na Islandii rozmawiała z mieszkańcami Rejkiawiku o życiu w zgodzie z naturą i wszechobecnej ciszy: – Konfrontacja z przyrodą jest bezlitosna. Zostawia w człowieku trwały ślad – mówi Hördur Ingason, fotograf urodzony w stolicy Islandii. – Przez nią jesteśmy bardziej mroczni, melancholijni. Ale też zawdzięczamy jej wewnętrzny spokój – dodaje. O tym, jak bardzo tajemnicza wyspa zmienia hierarchię wartości i o spotkaniu z Björk, opowiedział Inie Lekiewicz Michał Pająk, polski projektant, który od paru lat żyje na Islandii.

(Fot. Ina Lekiewicz)

Michał Zaczyński szuka odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie szanujemy ubrań. W eseju „A gdyby tak przestać traktować ubrania jak szmaty?” pisze, że pogarda wynika przede wszystkim z braku wiedzy, doświadczenia i nędznego PR-u: „Gdybyśmy wiedzieli, ile pracy wymaga stworzenie ubioru, i mieli wyobrażenie złożoności tego procesu, nie traktowalibyśmy go tak protekcjonalnie”. Redaktorka mody „Vogue Polska” Kamila Wagner w specjalnym raporcie analizuje sytuację w branży mody, która sama wreszcie zaczęła domagać się równowagi i sama podpowiada, jak osiągnąć balans na wielu jej polach: „W równowadze widzimy jedyną szansę na przetrwanie i to jej w istocie szukamy na rynku usług i dóbr. Związany z nią dyskurs opanował więc cały handel i nieodłączną od niego komunikację” – pisze.

(Fot. Ina Lekiewicz)
(Fot. Ina Lekiewicz)

W grudniowym wydaniu „Vogue Polska” przyglądamy się także rewolucji, którą w domu mody Chloé przeprowadziła Gabriela Hearst. Projektantka, która od półtora roku jest dyrektorką kreatywną marki, wychowała się na urugwajskiej farmie, a jej życiorys mógłby posłużyć za scenariusz filmowy. Zapewnia, że stres i napięcia jej nie paraliżują. Odkąd pamięta, chciała zdobywać świat. Studiowała w Australii, a gdy pojawiła się możliwość spróbowania sił w modelingu, nie wahała się ani chwili. Marzyła o aktorstwie, jednak słuchanie wskazówek innych nie szło jej najlepiej. Postawiła więc na branżę mody oraz zrównoważony rozwój i ekologię. Tak odnalazła swoją niszę. Sukcesowi marki i zmianach w Chloé przygląda się Kamila Wagner.

W podwarszawskim domu odwiedzamy Shini Park. Graficzka, instagramerka, fotografka i wydawczyni urodziła się w Seulu, studiowała w Londynie, w 2019 r. przeniosła się do Kopenhagi, by ostatecznie wrócić do Warszawy, w której mieszkała, odkąd skończyła trzy lata. Podoba jej się tu wszystko, w końcu to dom. Zaczynała jako blogerka, pracowała jako web developerka, próbowała zarabiać na blogu. Po 10 latach Park&Cube przekształcił się w CUBICLE – platformę internetową, bo Shini nie chciała prowadzić biznesu opartego tylko na niej. Jaki jest jej styl? Ubranie to dla niej częściej swoisty kostium niż stylizacja. – Jestem jak kameleon. Do Wenecji biorę ze sobą sukienki w stylu dolce vita, gdy mieszkałam w Londynie nosiłam się jak Susie Bubble – łączyłam paski, kropki, kwiatki. W Kopenhadze – po skandynawsku – mówi. Stawia więc na praktyczne stylizacje i inwestuje w rzeczy, które się nie dezaktualizują. 

Shini Park (Fot. Mateusz Grzelak)

Londyńska fotografka Laura Bailey specjalnie dla nas portretuje swoje przyjaciółki aktywistki, które wykorzystują popularność do walki o równe prawa dla kobiet, mniejszości i osób LGBTQ+. Przed obiektywem stanęły kobiety, które ją pasjonują, w tym modelka Erin O’Connor, aktywistka i przedsiębiorczyni Ooooota Adepo, szefowa kuchni, baronessa, komandorka Orderu Imperium Brytyjskiego, Ruth Rogers, piłkarka i trenerka Iqra Ismail oraz główna tancerka londyńskiego Royal Ballet i aktorka, Francesca Hayward.

(Fot. Jack Grange)

Co jeszcze znajdziecie w grudniowym numerze „Vogue Polska”? Z myślą o zbliżających się świętach przygotowaliśmy przewodnik po prezentach, którymi możecie obdarować najbliższych. O odzwierciedlenie równowagi czterech żywiołów w wyjątkowych sesjach zdjęciowych poprosiliśmy młodych artystów. 

(Fot. Marco Imperatore)

Pisarz Wojciech Engelking w specjalnym eseju przygląda się konstruktowi rodziny, a Mike Urbaniak przybliża karierę i życie Sandry Korzeniak. Opowieści o wybitnej aktorce towarzyszą czarno-białe zdjęcia autorstwa Łukasza Bąka. W dziale urody przyglądamy się fenomenowi perfum z upcyklingu, zabiegom, które nie tylko upiększają, ale przede wszystkim relaksują, oraz wyjaśniamy, jak ważny dla zdrowia jest balans hormonalny. 

W dziale kultury polecamy wystawę Magdaleny Abakanowicz we Wrocławiu, przybliżamy sylwetkę wieloletniej dyrektorki Zachęty Hanny Wróblewskiej i aktorki Léi Seydoux, którą mogliśmy oglądać w najnowszym filmie o przygodach Jamesa Bonda. W cyklicznym felietonie Anda Rottenberg bierze pod lupę równowagę, wspominamy ponadto koktajl z okazji premiery pierwszego wydania „Vogue Leaders” i polecamy niezwykłą książkę Niny-Sophii Miralles o historii „Vogue’a”, która już niedługo ukaże się po polsku nakładem wydawnictwa OsnoVa.

Grudniowe wydanie „Vogue Polska” w sprzedaży od 25 listopada.

(Fot. Ina Lekiewicz)

 

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij