Znaleziono 0 artykułów
26.05.2021

Nowy numer „Vogue Polska”: Paryż, Ola Rudnicka i Daniel Roseberry

26.05.2021
(Fot. Kuba Ryniewicz dla "Vogue Polska")

„Paryż jest na tyle duży, żeby się zgubić, ale i na tyle mały zarazem, żeby móc coś dla siebie znaleźć” – pisał Carlos Ruiz Zafón w książce „Cień wiatru”. W czerwcowym wydaniu „Vogue Polska” odkrywamy Paryż z gwiazdą naszej okładki Olą Rudnicką, Danielem Roseberrym, dyrektorem artystycznym Schiaparelli oraz francuskimi it-girls. Nowy numer w sprzedaży od 27 maja.

Pracując nad numerem czerwcowym, uświadomiłem sobie, że tak jak kiedyś unikałem Paryża, dziś mi go brakuje. Samo obcowanie z tamtejszą architekturą, odkrywanie na każdym kroku śladów historii daje mi nie tylko przyjemność, ale i poczucie, że oto jestem – jesteśmy – częścią czegoś większego. Trwalszego. Mającego sens – pisze we wstępniaku do czerwcowego wydania „Vogue Polska” Filip Niedenthal, redaktor naczelny magazynu. Paryż, miasto świateł, artystycznej bohemy i wybitnych projektantów uczyniliśmy tematem przewodnim nowego numeru.

(Fot. Kuba Ryniewicz dla "Vogue Polska")

Ola Rudnicka, gwiazda naszej sesji okładkowej, mieszka nad Sekwaną od ośmiu lat, a od siedmiu występuje w każdym pokazie Chanel – od Nowego Jorku, przez Dubaj, Hawanę, Seul po Grand Palais. Po śmierci Karla Lagerfelda, gdy dyrektorką kreatywną francuskiego domu mody została Virginie Viard, współpraca Oli z marką weszła w nowy etap. – To wtedy po raz pierwszy dostąpiłam zaszczytu zamknięcia pokazu Chanel ­– mówi modelka, która jako jedyna Polka od niedawna jest uznawana także za oficjalną przyjaciółkę marki. – Virginie kontynuuje tradycje Gabrielle i Karla, ale przepuszcza je przez własne filtry, wrażliwość i estetykę – dodaje w rozmowie z Mają von Horn. Na zdjęciach Kuby Ryniewicza Ola pozuje w projektach Chanel z kolekcji Métiers d’art 2021–2022.

(Fot. Kuba Ryniewicz dla "Vogue Polska")

W nowym numerze „Vogue Polska” sprawdzamy też, co nowego dzieje się w Paryżu. Kamila Wagner, redaktorka mody, bierze pod lupę młodych projektantów, którzy nad Sekwaną tworzą i promują modę odpowiedzialną. Francuskie it-girs mówią nam, gdzie najlepiej zjeść, na jakie francuskie marki modowe i kosmetyczne warto zwrócić uwagę, jak zmieniają się zasady francuskiego stylu. Zapytaliśmy o to Eugénie Trochu – redaktorkę mody francuskiej edycji „Vogue’a”, Coco Baudelle – modelką i filmoznawczynię, Emelie Thomsen – właścicielkę marki kosmetycznej, Louise Follain – modelkę, fotografkę, dyrektorkę kreatywną, Camille Yolaine – copywriterkę i studentkę szkoły teatralnej, Salome Mory – modelkę i studentkę grafiki, Najmę Ahmed – modelkę i studentkę marketingu, oraz Chloé Loulou De Saison – projektantkę, dyrektorkę kreatywną i mamę.

(Fot. Magda Wunsche & Aga Samsel)

Nie wszyscy wiedzą, jak bardzo różni się styl lewo- i prawobrzeżnego Paryża. Dziennikarz Piotr Zachara wie. Obrazowo analizuje to w tekście „W Paryżu najbardziej boimy się wyglądać tandetnie”. – Paryż wszystkiego ma dwa do trzech razy więcej niż inne metropolie, stylu też. Minęło pół wieku, odkąd look lewego brzegu Sekwany zaczęto szmuglować na prawą stronę i odwrotnie – pisze. Przywołuje takie postaci jak Yves Saint Laurent, Karl Lagerfeld, Catherine Deneuve, Jane Birkin, Serge Gainsbourg czy Françoise Sagan.

(Fot. Magda Wunsche & Aga Samsel)

Amerykanin na czele jednego z najstarszych francuskich domów mody, w dodatku tworzący kolekcje haute couture? Po tym, jak Lady Gaga pojawiła się na inauguracji prezydenta Joego Bidena w kreacji zaprojektowanej przez Daniela Roseberry’ego dla Schiaparelli, sukces Amerykanina stał się faktem. Wychowywał się w Teksasie, a doświadczenie zdobywał u Thoma Browne’a, gdzie przez 11 lat wspinał się po szczeblach drabiny, by w końcu odpowiadać za linie damskie i męskie. Od dwóch lat 35-letni projektant stoi na czele domu mody Schiaparelli. W rozmowie z Filipem Niedenthalem opowiedział o początkach w branży, życiu w Paryżu i dziedzictwie francuskiego domu mody: – Elsa Schiaparelli nie była krawcową. Dla mnie była przede wszystkim artystką wizualną, która posługiwała się modą jako medium. Ja też taki jestem. Mam obsesję na punkcie tworzenia obrazu – mówi.

(Fot. Nico Bustos dla "Vogue Polska")

Nie zapominamy także o polskich wątkach. Maja von Horn rozmawia z Dorothée Potocką. Projektantka biżuterii, która mieszkała w Grecji, Argentynie i Brazylii, dzieli czas między Paryż a Florencję: – Nigdy nie studiowałam, moją jedyną szkołą było więc doświadczenie – mówi Dorothée Potocki, której ojciec w latach 60. wyjechał z Warszawy do Paryża. Spotkaliśmy się także z Nicole Soszyńską. Młoda architektka wnętrz przenosi najlepsze paryskie dekoratorskie wzory do Warszawy.

A to tylko ułamek tego, co dla Was przygotowaliśmy! W dziale urody polscy ilustratorzy i ilustratorki prezentują własną interpretację kultowego zapachu Chanel N°5, który w tym roku obchodzi 100. urodziny. Przybliżamy historię najpiękniejszych i najdroższych flakonów perfum, odkrywamy sekrety pielęgnacji Francuzek, a redaktorka działu uroda Michalina Murawska wybiera ulubione kosmetyki.

W dziale kultury polecamy „Stówkę” – najnowszą książkę wydawnictwa OsnoVa, w której Justyna Sobolewska i Anna Dziewit-Meller opowiadają o 101 najważniejszych lekturach. Anda Rottenberg w felietonie zabiera nas, a jakże, do Paryża. Zapowiadamy też wystawy i kinowe premiery, których nie możecie przegapić!

„Vogue Polska” czerwiec 2021 w sprzedaży od 27.05, ale już teraz możecie zamówić magazyn na Vogue.pl z dostawą do domu.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij