Znaleziono 0 artykułów
30.11.2021
Artykuł partnerski

Suzy Menkes na konferencji w Budapeszcie

30.11.2021
Fot. Getty Images

Suzy Menkes wystąpi na konferencji Budapest Fashion & Tech Summit, która odbędzie się w dniach 1–2 grudnia. Wydarzenie będzie poświęcone przyszłości branży, m.in. modzie zrównoważonej, e-commerce’owi i zmianom przyzwyczajeń konsumenckich.

Po sukcesie ubiegłorocznej edycji Budapest Fashion & Tech Summit powołana w 2018 roku instytucja – Hungarian Fashion & Design Agency – zaprasza na Budapest Fashion & Tech Summit 2021. W 2020 roku 4000 uczestników z 30 krajów świata uczestniczyło wirtualnie w prelekcjach ikony stylu Anny Dello Russo, dyrektora marketingu Burberry Luceny’ego Fofany, czy założyciela Not Just a Label, Stefana Siegela. Tegoroczna edycja zapowiada się równie obiecująco.

Suzy Menkes i Zsófia Bata-Jakab (Fot. materiały prasowe) 

W dniach 1–2 grudnia 2021 roku eksperci z całego świata znów wezmą udział w dyskusjach, panelach i warsztatach na temat wyzwań, przed jakimi staje branża mody. Gwiazdą wydarzenia została Suzy Menkes. Wystąpienie legendarnej redaktorki i krytyczki zostało zaplanowane na pierwszy dzień wydarzenia – 1 grudnia. Jedna z najważniejszych osobowości branży w czasie kilkudziesięcioletniej kariery współpracowała z „The Times”, „New York Timesem”, „International Herald Tribune” i „Vogiem”. Urodzona w Wielkiej Brytanii dziennikarka studiowała w Paryżu na ESMOD, a następnie ukończyła Cambridge. Świat mody ceni ją za bezkompromisową szczerość – jej recenzje potrafią wynieść projektanta na szczyt albo nadszarpnąć jego reputację.

Kolejne części konferencji będą dotyczyć przyszłości branży. W panelu „Wyzwania zrównoważonej mody” wezmą udział m.in. Polka Ania Pięta z Ubrań Do Oddania, Chris Burt-Allan, ambasador No more Plastic, i Samata Pattinson, prezeska zarządu Red Carpet Green Dress, która promuje ubrania z drugiej ręki na czerwonym dywanie.

​Anna Dello Russo na Budapest Fashion & Tech Summit 2020 (Fot. materiały prasowe)

Wydarzenie podejmie także temat rozwoju sprzedaży internetowej. O wyzwaniach ery cyfrowej wypowiedzą się m.in. Asia Belkhodja z DHL i Matthew Drinkwater z London College of Fashion.

W drugim dniu konferencji blogerka i influencerka Susie Lau z We are dot dot porozmawia z Mariem Percorarim z The New School Parsons z Paryża i innymi historykami mody o tym, jak dziś dzielić się wiedzą na temat mody jako części dziedzictwa kulturowego.

Modę uczestnicy wydarzenia skomentują też z biznesowego punktu widzenia. Podczas panelu poświęconym rozwijaniu firm wypowiedzą się m.in. Peter Baldaszti z kultowej węgierskiej marki Nanushka i Gili Biegun, redaktorka naczelna węgierskiego „Joya”. Pojawią się też goście z Czech i Słowacji.

 

Konferencję będzie można śledzić online – na stronie internetowej i na profilach w mediach społecznościowych. Oprócz paneli dla publiczności zostaną otwarte także wirtualne showroomy obiecujących i ugruntowanych węgierskich marek. Ponad 70 stoisk powstanie dzięki technologii Decentraland – alternatywnej rzeczywistości stworzonej w świecie wirtualnym. Część produktów będzie miało postać NFT. – Jako jedni z pierwszych wprowadzimy modę do metawszechświata – mówi Zsófia Bata-Jakab, prezeska zarządu Hungarian Fashion & Design Agency.

Celem wydarzenia jest spotkanie praktyków i teoretyków, biznesmenów i naukowców, specjalistów od zrównoważonej mody i nowych technologii. Wspólnie spróbują wypracować nowy model funkcjonowania mody dla Europy Środkowo-Wschodniej – model popandemiczny, model będący odpowiedzią na wyzwania kryzysu klimatycznego, model przyszłości.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij