Znaleziono 0 artykułów
09.09.2022

Cathy Hackl: Matka chrzestna metaversu

09.09.2022
Gamingowy pokaz Balenciagi FW21 / Fot. materiały prasowe

Jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet działających w branży technologicznej. Przewodzi grupie doradczej i laboratorium badawczemu Futures Intelligence Group & Future Metaverse Labs. Współpracowała z licznymi korporacjami i start-upami, takimi jak: Ralph Lauren, Nike, Amazon Web Services, Magic Leap czy HTC VIVE. Jest wiceprezeską firmy Avatar Dimension, która pomagała w realizacji wirtualnego pokazu Balenciagi na sezon zima 2021, w którym wzięły udział awatary – skany ciał realnych modeli i modelek. Częścią projektu był też emocjonujący spacer po wirtualnej przestrzeni Afterworld: The Age of Tomorrow, która przypominała piękną, mroczną grę wideo. „Future Insiders” i „Metaverse Marketing to seria podcastów, w których Hackl rozmawia o nowych technologiach. Jej ostatnia książka „Navigating the Metaverse” to lektura dla tych, którzy chcą prowadzić biznes albo tworzyć komercyjny dizajn w metaversie.

Uwielbiam twój przydomek – Matka chrzestna metaversu (Godmother of the Metaverse).

W ubiegłym roku Alexis Ohanian, inwestor działający w branży cyfrowej i mąż tenisistki Sereny Williams, opublikował na Twitterze wpis, w którym zapytał o to, kogo warto śledzić w Web 3.0. Na post odpowiedział mój przyjaciel, który odpowiada za rozwój metaversu w firmie Nike. Andrew Schwartz zamieścił listę wartych obserwowania postaci, a potem dodał: „A, i nie zapominaj o Cathy Hackl, ona jest Matką chrzestną metaversu”. Byłam zaszczycona. Wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, symulacjami w grach wideo, NFT, blockchainem i wirtualną modą zajmuję się już od dekady, ale wymyślony przez Andrew tytuł powstał niedawno i przyjął się błyskawicznie.

Czy z wirtualnej szafy gwiazdy epoki Web 3.0. wysypują się dizajnerskie torebki?

Mam ich wiele, ale pierwszym cyfrowym modowym przedmiotem, który kupiłam, nie była torebka, lecz okulary przeciwsłoneczne od Stelli McCartney. Używałam ich w Roblox [ogromna internetowa społeczność i platforma dla osób grających i tworzących gry wideo – przyp. red.]. Muszę jednak przyznać, że wciąż brakuje mi wirtualnych rzeczy, które mogłabym założyć na moją awatarkę. Chciałabym też oglądać sesje mody, w których pozujące postaci noszą cyfrowe stylizacje, a obok wymienione są noszone przez nie marki.

Cathy Hackl /(Fot. materiały prasowe)

Czy wirtualna moda wygląda inaczej niż ta, której używamy w realu?

W cyfrowym świecie możemy być odważniejsi, możemy wyglądać inaczej, bo są inne możliwości. Najbardziej zaskakują mnie i bawią stroje, które płoną. Ludzie wpadli w obsesję na punkcie płonących cyfrowych ubrań i nakładek. Mnie najbardziej interesuje kwestia połączenia cyfrowych i materialnych ubrań, czyli moda, która istniałaby jednocześnie w obu światach, a także możliwość powiązania technologii z przyrodą. Ostatnio rozmawiałam z przyjaciółką o możliwości wyhodowania drzew, które będą wysyłały mejle. I nie jest to historia z bajki, lecz zagadnienie, nad którym zastanawiają się współczesne badaczki.

Cathy Hackl będzie jedną ze speakerek tegorocznej edycji Business Fashion Environment Summit. Więcej o konferencji oraz o tym, jak kupić bilety przeczytacie w materiale "Business Fashion Environment Summit 2022: O przyszłości mody".


Cały wywiad znajdziecie we wrześniowym wydaniu „Vogue Polska” z jedną z trzech okładek do wyboru. Dostępny w salonach prasowych oraz z wygodną dostawą do domu na Vogue.pl.

Marcin Różyc
Proszę czekać..
Zamknij