Znaleziono 0 artykułów
05.03.2021

Najbardziej kreatywni projektanci młodego pokolenia

05.03.2021
Fot. materiały prasowe Yueqi Qi

Wschodzące gwiazdy mody z całego świata – od Londynu po Lagos – pytamy o to, czym jest dla nich kreatywność.

Susan Fang / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Susan Fang, 28 lat

Twórczość: Marka mody damskiej z siedzibą w Londynie

Dlaczego warto ją znać: W 2019 roku nazwisko projektantki pochodzącej z Chin pojawiło się na shortliście nagrody LVMH. Susan Fang została wymieniona także w rankingu „Forbesa” „30 Under 30”. – Nie zważam na trendy, chcę wyrazić miraż artystycznych iluzji – mówi.

Susan o kreatywności:W kreatywności chodzi o innowację – to ona przeradza się w symbol naszego dziedzictwa i może być dalej reinterpretowana.

Steven Stokey-Daley / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Steven Stokey-Daley i jego marka S.S. DALEY

Twórczość: Brytyjska marka burzy stereotypy przypisywane odzieży męskiej

Fot. materiały prasowe AV Vattev

Dlaczego warto go znać: 24-letni Steven Stokey-Daley, pochodzący z Liverpoolu absolwent Uniwersytetu Westminster, zrobił furorę, gdy kreacje spod jego igły założył Harry Styles w teledysku do piosenki „Golden”. – Pragnę obalić przypisywany Brytyjczykom tradycjonalizm i wpleść queerowe narracje do heteronormatywnego świata – tłumaczy.

Steven o kreatywności:Kreatywność jest formą wyładowania twórczej nadpobudliwości, która nigdy nie zasypia.

Asata Maisé / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Asata Maisé, 27 lat

Twórczość: Zrównoważona moda z Delaware

Dlaczego warto ją znać: Słynąca z zamiłowania do żywych kolorów Asata Maisé zalała Instagram fotografiami patchworkowych torebek i bucket hatów.

Asata o kreatywności: To swoboda w wyrażaniu siebie za pomocą dowolnego środka przekazu. Nauka projektowania dała mi wolność. Dzięki modzie odkrywam siebie na nowo.

Antonio Vattev / Fot. Jessica Gianelli
Fot. materiały prasowe Yueqi Qi

Kto: Antonio Vattev i jego marka AV Vattev

Twórczość: Londyńska marka odzieży męskiej łącząca klasykę z ekstrawagancją

Dlaczego warto go znać:Czerpię z bułgarskiego rodowodu, kreatywności Londynu i własnej estetyki – mówi 27-letni Antonio Vattev, założyciel AV Vattev i absolwent prestiżowej uczelni artystycznej Central Saint Martins.

Antonio o kreatywności:Kreatywność jest synonimem wolności.

Yueqi Qi / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Yueqi Qi, 25 lat

Twórczość: Słynąca z misternych zdobień marka z Kantonu.

Dlaczego warto ją znać: Jest absolwentką Central Saint Martins, projektowała hafty dla kolekcji haute couture u Chanel, a w 2020 roku wzięła udział w siedmioodcinkowym miniserialu z serii GucciFest. W swoich kolekcjach pochodząca z Chin Qi odkrywa kulturowe korzenie.

Yueqi o kreatywności: – Kreatywność jest jak język – każdy ma dostęp do tego samego słownictwa, ale to intonacja sprawia, że jest wyjątkowe.

Adeju Thompson / Fot. Jessica Gianelli
Fot. materiały prasowe Goom Heo

Kto: Adeju Thompson i jego marka Lagos Space Programme

Twórczość: Neutralna płciowo nigeryjska marka zadebiutowała podczas męskiego tygodnia mody na sezon jesień-zima 2021 w Mediolanie.

Dlaczego warto go znać: Adeju Thompson, niebinarny 29-letni projektant urodzony w Lagos i założyciel Lagos Space Programme eksploruje pojęcie płci.

Adeju o kreatywności:To wolność, możliwość krytycznej analizy własnej tożsamości.

Goom Heo / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Goom Heo, 29 lat

Twórczość: Założona przez Heo marka rzuca nowe światło na kody męskiego ubioru.

Dlaczego warto ją znać: – Męskość zespajam z kobiecością – mówi Heo. – Chcę pokazać nową wizję mody. Absolwentka Central Saint Martins zyskała rozgłos za sprawą romantycznego ujęcia odzieży męskiej, które niebawem po raz trzeci zaprezentuje podczas wydarzenia organizowanego przez Fashion East.

Heo o kreatywności: – To coś bardzo osobistego, bycie sobą.

Marshall Columbia / Fot. Jessica Gianelli
Fot. materiały prasowe Talia Byre

Kto: Marshall Columbia, 25 lat

Twórczość: Założył markę znaną z pluszowych toreb w wibrujących kolorach.

Dlaczego warto go znać: Marshall, którego autorska marka powstała zaledwie w zeszłym roku, już jest twórcą nowej it bag. Jego kolorowe projekty nosiła m.in. Miley Cyrus. – Chcę, by ludzie dobrze się bawili, nosząc moje ubrania – mówi.

Marshall o kreatywności: – Projektanci nie wymyślają niczego nowego, tworzą środowisko, w którym ich ubrania ożywają.

Talia Byre / Fot. Jessica Gianelli

Kto: Talia Byre, 26 lat

Twórczość: Jakościowa marka z Londynu

Dlaczego warto ją znać: Byres, absolwentka Central Saint Martins i debiutantka z londyńskiego tygodnia mody, projektuje ponadczasowe ubrania, poprzez które bada brytyjskie dziedzictwo. – Kultura jest naszym największym skarbem – mówi.

Talia o kreatywności:Kreatywność jest szansą na wyrażenie swojego autentycznego „ja”.

Sebastian A. de Ruffray/ Fot. Jessica Gianelli
Fot. materiały prasowe Yueqi Qi

Kto: Sebastian A. de Ruffray i jego marka Sevali

Twórczość: W butikach ekologicznej marki z Paryża znajdziemy ubrania z materiałów pochodzących z recyklingu.

Dlaczego warto go znać: Kreacje spod igły 30-letniego Sebastiana A. de Ruffray wzbudziły zainteresowanie na całym świecie. Upcyklingowe projekty dorównujące krawiectwu couture nosiły już Lisa (członkini zespołu BLACKPINK), Rosalía i Alexa Demie. – Celem, jaki mi przyświeca, jest zakwestionowanie sezonowości mody oraz przesunięcie kolejnych granic upcyklingu – mówi.

Sebastian o kreatywności:Kreatywność to umiejętność urzeczywistniania marzeń.

Fot. materiały prasowe

*Cały program Vogue Polska Festiwal jest dostępny pod linkiem.

Alex Kessler
Proszę czekać..
Zamknij