Znaleziono 0 artykułów
26.10.2022

Zalando wprowadza kolekcje mody adaptacyjnej

26.10.2022
Fot. Materiały prasowe

Z myślą o osobach żyjących z różnymi formami niepełnosprawności Zalando wprowadza pierwsze kolekcje adaptacyjne takich marek, jak Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even & Odd. To już kolejny krok platformy w kierunku inkluzywności – gigant e-commerce od lat bohaterami swoich kampanii czyni osoby walczące o tolerancję dla niebinarności, o prawa kobiet czy promujące ciałopozytywność 

W ramach pierwszych kolekcji mody adaptacyjnej Zalando powstało ponad 140 stylizacji marek własnych. Składają się na nie odzież, obuwie i akcesoria, które odpowiadają na potrzeby osób z trwałymi lub czasowymi ograniczeniami w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Oferta obejmuje rzeczy dopasowane do pozycji siedzącej, uszyte z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także zaprojektowane w taki sposób, by łatwo było je zapinać oraz dostosowane do protez i opatrunków. Kolekcje zawierają również asortyment dziecięcy. Produkty z kolekcji mody adaptacyjnej oznaczone będą flagami identyfikującymi, jak również będą dostępne na specjalnie stworzonej platformie.

Fot. Materiały prasowe

– Widzimy lukę na rynku mody – znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.

Aby lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów należących do tej grupy, Zalando przeprowadziło badania na kilku rynkach. – Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną – dodaje Daniel Rogiński.

Fot. Materiały prasowe

W celu zwiększenie świadomości na temat mody adaptacyjnej platforma Zalando przygotowała również kampanię „Ty w roli głównej”, której bohaterami są przedstawiciele społeczności osób z niepełnosprawnościami.

Pierwsze kolekcje adaptacyjne Zalando dostępne będą na 24 rynkach, w tym w Polsce. Dodatkowo, na polskim rynku znajdzie się także kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.

Agnieszka Brzostowska
Proszę czekać..
Zamknij