Znaleziono 0 artykułów
16.07.2020

Znaleźć balans: Odpowiedzialne marki sportowe

16.07.2020
(Fot. Getty Images)

W cyklu „Zrównoważone czwartki” przyglądamy się markom sportowym, które oferują odpowiedzialne i innowacyjne produkty. Dzięki możliwościom technologii odzież sportowa jest teraz nie tylko wytrzymała, lecz także przyjazna planecie. 

Patagonia: Zamknięty obieg

Patagpnia (Fot. Materiały prasowe)

Marka oferuje ubrania, akcesoria i sprzęt dla wielu dziedzin sportu. Aż 72 procent kolekcji wykonuje się z materiałów pochodzących z recyklingu, 100 procent używanej bawełny pochodzi z organicznych upraw, a konwencjonalne pierze jest certyfikowane Global Traceable Down Standard, co daje pewność że pozyskiwane jest w etyczny sposób. Ale Patagonia to coś więcej niż ubrania zaprojektowane i wyprodukowane odpowiedzialnie. Marka podejmuje też akcje społeczne, a w ramach „Worn Wear” prowadzi sprzedaż online swoich używanych rzeczy. Dzięki temu ubrania, które zostałyby wyrzucone lub pozostały nieużywane, dostają drugie życie. Patagonia stara się więc zamknąć obieg, by w jak najmniejszym stopniu zanieczyszczać planetę. 

Fjällräven: Siła emocji

Fjällräven (Fot. Materiały prasowe)

Dla miłośników sportu, natury oraz aktywności na świeżym powietrzu. Natura jest obecna podczas całego procesu projektowania. Misją marki jest pozostawienie planety w lepszej kondycji, niż ją zastano. Produkty wykonane z certyfikowanych tkanin wysokiej jakości mogą przetrwać dziesiątki lat. Ubrania mają przywoływać wspomnienia – dzięki przywiązaniu emocjonalnemu nie zostaną prędko zastąpione. Ścisła współpraca z dostawcami oraz parterami owocuje przejrzystym łańcuchem dostaw oraz zminimalizowanym śladem pozostawionym na planecie. 

Organic Basics: Innowacja i minimalizm 

Organic Basics (Fot. Materiały prasowe)

Innowacyjne rozwiązania sprawiają, że minimalistyczne ubrania Organic Basics są jedyne w swoim rodzaju. Marka stawia na przejrzystość, wybiera tylko materiały przyjazne środowisku oraz tworzy odpowiedzialny społecznie łańcuch dostaw. W swojej odzieży stosuje technologię SilverTech – materiał (polygiene) zawierający związek chlorku soli. Dzięki niemu rzeczy pozostają świeże nawet założone kilka razy z rzędu – to świetne rozwiązanie dla każdego miłośnika aktywności fizycznej. Organic Basics dba, by jej produkty były nie tylko etycznie wyprodukowane, ale również dobre dla środowiska podczas użytkowania. 

Vyayama: Harmonia z naturą

Vyayama (Fot. Materiały prasowe)

Nazwa pochodzi z sanskrytu, a oznacza ruch. Marka dla entuzjastów jogi i nie tylko to alternatywa dla syntetycznej odzieży sportowej. Pozostaje w harmonii z naturą – poza wełną używa certyfikowanych materiałów pochodzenia roślinnego, takich jak Tencel, Micromodal czy Cupro. Aby zminimalizować ślad pozostawiany przez transport, Vyayama zdecydowała o zlokalizowaniu produkcji w Portugalii. 

Nimble: Nowatorska tkanina 

Nimble (Fot. Materiały prasowe)

Marka wykorzystuje autorską technologię Compresslite. To materiał wykonany z plastikowych butelek pochodzących z recyklingu – są przetapiane, a następnie formowane w nici, z których powstaje tkanina. Legginsy z tej kolekcji wykonane są z około sześciu butelek, a biustonosz sportowy – z dwóch. Nimble oferuje biodegradowalne opakowania, które można zakopać w ogrodzie wraz z kuchennymi odpadkami bio. Takie opakowanie powróci do natury w ciągu 180 dni w postaci biomasy, nie zanieczyszcz

Nimble (Fot. Materiały prasowe)
Marta Grabowska
Proszę czekać..
Zamknij