![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Getty Images)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolcemain.png)
Temat przewodni – „sycylijska dżungla” – widoczny był w każdej ze 124 sylwetek na pokazie włoskiego duetu. Nie mogło więc zabraknąć charakterystycznych dla domu mody zwierzęcych wzorów, ujarzmionych fasonami w stylu safari, a także nadruków we wszystkich barwach natury.
Domenico Dolce i Stefano Gabbana potrzebowali wysłać na wybieg aż 124 kreacje, żeby poczynić wyznanie: „Kochamy wakacje”. – Naszą filozofią jest radość – mówili projektanci, nic sobie nie robiąc z tego, że to zdanie, stojąca za nim inspiracja, a w konsekwencji także projekty do odkrywczych nie należą.
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0649.jpg)
Najlepszym usprawiedliwieniem dla duetu, który uznał, że wierność własnej marce jest ważniejsza od innowacji, jest to, że większość domów mody czerpie dziś garściami ze swojego dziedzictwa.
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0112.jpg)
„Zgodność z DNA”, używana przez firmy nie tylko z najwyższej półki, oznacza dla Dolcego i Gabbany, że na pokazie bez małych czarnych się nie obejdzie, choćby nie miały nic wspólnego z tematem przewodnim. Projektanci dodają więc, że ich dżungla (mocny trend w Mediolanie, widziany też u Versacego) jest „sycylijska”, a koronki, czerń i gorsety to element tego właśnie dziedzictwa. Szczerze przyznają też, że do stworzenia nowych wersji kultowych kreacji z lat 90., noszonych tak chętnie m.in. przez Monicę Bellucci, zachęciły ich ceny osiągane na aukcjach przez te historyczne już modele.
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0249.jpg)
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0010.jpg)
Ale zanim Dolce i Gabbana przeszli do klasycznej czerni, pokazali wszystkie elementy, które kojarzą się im z dżunglą. Zaczęło się od scenografii – podłoga w cętki i palmy jako dekoracja. Pierwsze sylwetki inspirowane były stylem safari, ale w wersji bardziej seksownej, niż oglądaliśmy w „Pożegnaniu z Afryką”. Krótkie kostiumy eksploratorek przetykane były gdzieniegdzie zwierzęcymi motywami, kolejnym stałym elementem repertuaru włoskiego domu mody. Zestawienie neutralnych odcieni i kobiecego wzoru to świetny pomysł na letni strój do biura.
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0405.jpg)
Cała reszta nadaje się raczej do spakowania do wakacyjnej walizki – sukienki we wzór jak z apaszek albo z nadrukiem z tropikalnymi kwiatami, roślinami i zwierzętami, a w końcu – plażowe stroje z deseniem egotycznych owoców. Fankom Dolce & Gabbana z pewnością spodobają się także dodatki – miniaturowe torebki i sandały na koturnie, otulające stopę niczym liście.
![Dolce & Gabbana wiosna-lato 2020 (Fot. Imaxtree)](/uploads/repository/dolce_wiosna_2020/dolce-e-gabb-rs20-0059.jpg)
Oceniając po zainteresowaniu pokazem, Dolce i Gabbana są nieprzemakalni. Nie przeszkadzają im skandale, kontrowersyjne wypowiedzi ani nawet groźba bankructwa. Robią swoje, a znak D&G wciąż należy do najbardziej pożądanych. Przynajmniej u logomaniaków, a tych w młodszym pokoleniu wcale nie brakuje.
Czy wybór dżungli na temat przewodni świadczy o świadomości ekologicznej projektantów? Należy w to chyba wątpić, ale jako mistrzowie marketingu wiedzą, że powrót do natury, szacunek dla przyrody i ochrona Amazonii to dziś zagadnienia, które są na Twitterze w modzie. I warto się pod tę tendencję podpiąć.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.