Wschodzące gwiazdy mody z całego świata – od Londynu po Lagos – pytamy o to, czym jest dla nich kreatywność.
Kto: Susan Fang, 28 lat
Twórczość: Marka mody damskiej z siedzibą w Londynie
Dlaczego warto ją znać: W 2019 roku nazwisko projektantki pochodzącej z Chin pojawiło się na shortliście nagrody LVMH. Susan Fang została wymieniona także w rankingu „Forbesa” „30 Under 30”. – Nie zważam na trendy, chcę wyrazić miraż artystycznych iluzji – mówi.
Susan o kreatywności: – W kreatywności chodzi o innowację – to ona przeradza się w symbol naszego dziedzictwa i może być dalej reinterpretowana.
Kto: Steven Stokey-Daley i jego marka S.S. DALEY
Twórczość: Brytyjska marka burzy stereotypy przypisywane odzieży męskiej
Dlaczego warto go znać: 24-letni Steven Stokey-Daley, pochodzący z Liverpoolu absolwent Uniwersytetu Westminster, zrobił furorę, gdy kreacje spod jego igły założył Harry Styles w teledysku do piosenki „Golden”. – Pragnę obalić przypisywany Brytyjczykom tradycjonalizm i wpleść queerowe narracje do heteronormatywnego świata – tłumaczy.
Steven o kreatywności: – Kreatywność jest formą wyładowania twórczej nadpobudliwości, która nigdy nie zasypia.
Kto: Asata Maisé, 27 lat
Twórczość: Zrównoważona moda z Delaware
Dlaczego warto ją znać: Słynąca z zamiłowania do żywych kolorów Asata Maisé zalała Instagram fotografiami patchworkowych torebek i bucket hatów.
Asata o kreatywności: – To swoboda w wyrażaniu siebie za pomocą dowolnego środka przekazu. Nauka projektowania dała mi wolność. Dzięki modzie odkrywam siebie na nowo.
Kto: Antonio Vattev i jego marka AV Vattev
Twórczość: Londyńska marka odzieży męskiej łącząca klasykę z ekstrawagancją
Dlaczego warto go znać: – Czerpię z bułgarskiego rodowodu, kreatywności Londynu i własnej estetyki – mówi 27-letni Antonio Vattev, założyciel AV Vattev i absolwent prestiżowej uczelni artystycznej Central Saint Martins.
Antonio o kreatywności: – Kreatywność jest synonimem wolności.
Kto: Yueqi Qi, 25 lat
Twórczość: Słynąca z misternych zdobień marka z Kantonu.
Dlaczego warto ją znać: Jest absolwentką Central Saint Martins, projektowała hafty dla kolekcji haute couture u Chanel, a w 2020 roku wzięła udział w siedmioodcinkowym miniserialu z serii GucciFest. W swoich kolekcjach pochodząca z Chin Qi odkrywa kulturowe korzenie.
Yueqi o kreatywności: – Kreatywność jest jak język – każdy ma dostęp do tego samego słownictwa, ale to intonacja sprawia, że jest wyjątkowe.
Kto: Adeju Thompson i jego marka Lagos Space Programme
Twórczość: Neutralna płciowo nigeryjska marka zadebiutowała podczas męskiego tygodnia mody na sezon jesień-zima 2021 w Mediolanie.
Dlaczego warto go znać: Adeju Thompson, niebinarny 29-letni projektant urodzony w Lagos i założyciel Lagos Space Programme eksploruje pojęcie płci.
Adeju o kreatywności: – To wolność, możliwość krytycznej analizy własnej tożsamości.
Kto: Goom Heo, 29 lat
Twórczość: Założona przez Heo marka rzuca nowe światło na kody męskiego ubioru.
Dlaczego warto ją znać: – Męskość zespajam z kobiecością – mówi Heo. – Chcę pokazać nową wizję mody. Absolwentka Central Saint Martins zyskała rozgłos za sprawą romantycznego ujęcia odzieży męskiej, które niebawem po raz trzeci zaprezentuje podczas wydarzenia organizowanego przez Fashion East.
Heo o kreatywności: – To coś bardzo osobistego, bycie sobą.
Kto: Marshall Columbia, 25 lat
Twórczość: Założył markę znaną z pluszowych toreb w wibrujących kolorach.
Dlaczego warto go znać: Marshall, którego autorska marka powstała zaledwie w zeszłym roku, już jest twórcą nowej it bag. Jego kolorowe projekty nosiła m.in. Miley Cyrus. – Chcę, by ludzie dobrze się bawili, nosząc moje ubrania – mówi.
Marshall o kreatywności: – Projektanci nie wymyślają niczego nowego, tworzą środowisko, w którym ich ubrania ożywają.
Kto: Talia Byre, 26 lat
Twórczość: Jakościowa marka z Londynu
Dlaczego warto ją znać: Byres, absolwentka Central Saint Martins i debiutantka z londyńskiego tygodnia mody, projektuje ponadczasowe ubrania, poprzez które bada brytyjskie dziedzictwo. – Kultura jest naszym największym skarbem – mówi.
Talia o kreatywności: – Kreatywność jest szansą na wyrażenie swojego autentycznego „ja”.
Kto: Sebastian A. de Ruffray i jego marka Sevali
Twórczość: W butikach ekologicznej marki z Paryża znajdziemy ubrania z materiałów pochodzących z recyklingu.
Dlaczego warto go znać: Kreacje spod igły 30-letniego Sebastiana A. de Ruffray wzbudziły zainteresowanie na całym świecie. Upcyklingowe projekty dorównujące krawiectwu couture nosiły już Lisa (członkini zespołu BLACKPINK), Rosalía i Alexa Demie. – Celem, jaki mi przyświeca, jest zakwestionowanie sezonowości mody oraz przesunięcie kolejnych granic upcyklingu – mówi.
Sebastian o kreatywności: – Kreatywność to umiejętność urzeczywistniania marzeń.
*Cały program Vogue Polska Festiwal jest dostępny pod linkiem.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.