Znaleziono 0 artykułów
17.03.2023
Artykuł partnerski

Przepis na sukces w świecie mody

17.03.2023
Sandra Wildner/Fot. Materiały prasowe

Praca w branży mody to dla wielu pasjonatów spełnienie marzeń. Ale tworzenie własnej marki to nie lada wyzwanie. Aby przebić się na tym niełatwym rynku, warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Agencja kreatywna SMF Project oferuje kompleksowe usługi – od projektowania, przez produkcję, po marketing.

Własna marka modowa to marzenie wielu. Ale jak od marzeń przejść do rzeczywistości? I na dodatek osiągnąć sukces? Droga do celu jest wyboista, a talent, nawet największy, to często za mało. Na szczęście są tacy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniem.  SMF Project to pierwsza modowa agencja kreatywna w Polsce typu one stop shop. Zapewnia kompleksową obsługę marek modowych – od pomysłu oraz projektów, poprzez produkcję, strategię marketingową, reklamę i rozwój kanałów sprzedaży. Jak przekonuje założycielka agencji, Sandra Wildner, SMF Project wyróżnia unikatowe połączenie know how wszystkich dziedzin związanych z modą.

Fot. Materiały prasowe

– Dzięki temu klient – właściciel marki – ma przez cały czas kontrolę nad jakością, planowaniem oraz kosztami projektu. Często zdarza się, że projektant pracuje w oderwaniu od produkcji, kosztów czy ceny produktu. Właściciel marki musi sam uczyć się na błędach, często kosztownych, a agencja reklamowa również działa z dala od prawdziwych celów biznesowych marki. My koordynujemy i realizujemy całość działań pod jednym dachem. Nie oznacza to oczywiście, że narzucamy wszystkich wykonawców klientowi, bo często też współpracujemy z podwykonawcami wskazanymi przez klienta – wyjaśnia Sandra Wildner.

Wiedza i doświadczenie

Wildner o tym, jak wiele wyzwań czeka w świecie mody, przekonała się na własnej skórze. Absolwentka krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania od najmłodszych lat interesowała się modą. Śledziła pokazy i najnowsze trendy. O projektowaniu marzyła od dziecka. – Kiedyś też stawiałam pierwsze kroki jako młoda projektantka z głową pełną pomysłów. Ale nieraz zderzyłam się ze ścianą – wspomina założycielka SMF Project. – Pierwsze zderzenie to produkcja — wszystko można zaprojektować, ale ważne jest też, aby mieć to gdzie wyprodukować, a tutaj zawsze pojawiają się problemy. Sama przeszłam ten proces nie jeden raz. W końcu zdobyte doświadczenie i sieć kontaktów zaczęły procentować. Dzięki temu w SMF Project możemy łączyć aspekt kreatywny z produkcyjnym, tak aby tworzyć kolekcję ready to wear, które nie tylko da się zaprojektować, lecz także wyprodukować i sprzedać – wyjaśnia Sandra.

SMF Project dziś zapewnia kompleksową obsługę nie tylko w kwestii wykonania projektu i jego realizacji, lecz także promocji oraz reklamy. – Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że nawet najlepsze projekty i produkty nigdy nie odniosą sukcesu, jeśli nie dotrzemy do klienta. A dziś to złożony proces planowania, podejmowania konkretnych działań oraz nakładów inwestycyjnych. Nie ma przypadku w tym, która marka odnosi sukces, a które się zamykają – podkreśla Sandra Wildner.

Fot. Materiały prasowe

Od analizy po sukces

Dzięki SMF Project klient może liczyć na wsparcie na każdym polu. – Na wstępie wspólnie analizujemy założenia biznesowe i koncepcję marki lub kategorii, w której klient chce stworzyć markę. Następnie wykonujemy analizę danego segmentu rynku i potencjalnej konkurencji, przygotowujemy moodboardy oraz projekty kolekcji. Równolegle pracujemy nad strategią marki, biznesplanem, grupą docelową, polityką cenową oraz identyfikacją wizualną. Kolejny etap to przygotowanie szablonów, dobór odpowiednich tkanin, odszywanie sampli. Planujemy też liczby oraz lokalizację produkcji kolekcji – działamy zarówno w Polsce, jak i za granicą. Równolegle dobieramy i wdrażamy odpowiedni sklep internetowy, projektujemy i produkujemy opakowania, zapewniamy wsparcie w rejestracji znaku towarowego, kwestiach prawnych, planujemy magazyny oraz procesy logistyczne, a także przygotowujemy plan marketingowy, który uwzględnia rekomendowane działania reklamowe oraz budżety. Mając już gotowe sample, możemy zlecić produkcję, a równolegle przygotowujemy koncepcję kreatywną sesji zdjęciowej oraz jej realizację, tak by wkrótce marka mogła z powodzeniem wystartować – wyjaśnia założycielka SMF Project.

Usługi agencji są także kierowane do tych, którzy nie potrzebują kompleksowej obsługi, a jedynie wsparcia na wybranych polach. – Pracujemy też z klientami, którzy korzystają tylko z wybranej części naszych usług. Są to funkcjonujące już marki, które zlecają nam zaprojektowanie kolekcji czy realizację produkcji konkretnych produktów, lub też marki, które znalazły się na zakręcie i szukają odświeżenia wizerunku i oferty produktowej – wyjaśnia Sandra Wildner.

Fot. Materiały prasowe

– Podobnie w kwestii usług marketingowych. Czasem chodzi o rebranding i stworzenie nowej strategii i koncepcji marki, a czasem zgłaszają się do nas marki, które są już rozwinięte, ale chcą wejść na nowy rynek, zwiększyć rozpoznawalność czy poprawić wyniki sprzedażowe – mówi Sandra.

Wymarzony zespół

SMF Project oferuje także szkolenia i konsultacje z tworzenia marki i marketingu. Sandra Wildner pełni w agencji także funkcję głównej projektantki. Ale jak podkreśla, nie działa sama, bo SMF to zespół pasjonatów: projektantów, krawcowych, konstruktorów, ekspertów od marketingu.

Fot. Materiały prasowe

SMF Project stawia na jakość na każdym etapie pracy. Tworząc poszczególne elementy ubioru, agencja pracuje wyłącznie z wykorzystaniem najlepszych tkanin oraz dodatków. Priorytetem jest najwyższa jakość. Metki, sznurki, skórki, napy i oczka zawsze są dobierane do indywidualnych potrzeb. Bo tylko takie podejście, wraz z doświadczeniem i wiedzą, może zapewnić sukces.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij