Znaleziono 0 artykułów
02.02.2022

Premierowo na Vogue.pl: Nowa kampania PAJONK wiosna 2022

02.02.2022
Fot. Vidar Logi

Michał Pająk po raz kolejny inspiruje się islandzką kulturą. W kolekcji PAJONK na wiosnę 2022 znalazły się neutralne płciowo projekty, które nawiązują do pierwszej żywej istoty w mitologii nordyckiej. 

Kiedy Michał Pająk przeniósł się na Islandię, planował spędzić tam tylko miesiąc. Z miesiąca zrobił się rok, a gdyby nie pandemia koronawirusa, projektant zostałby tam pewnie jeszcze dłużej. Pobyt w Rejkiawiku zaowocował powstaniem kolekcji PAJONK „Hardkor Romance” zaprezentowanej w 2020 r. Projekty, inspirowane elementami islandzkiej kultury i tradycji, wyróżniały surowość, ponadczasowość i androgyniczność. 

Fot. Vidar Logi

Po premierze „Hardkor Romance” Pająk zapowiedział, że następna kolekcja również zostanie sfotografowana na Islandii. Efekty oglądamy po dwóch latach. Wiosenna kampania 2022 powstała z inspiracji pierwszą żywą istotą w mitologii nordyckiej – Ymirem, który powołał do życia pierwotnych ludzi gigantów. Mitologiczna postać posiadała zarówno męskie, jak i kobiece cechy, co odzwierciedla zamysł Pająka do tworzenia kolekcji neutralnych płciowo. Inspirujące dla projektanta było również ludzkie ciało, układ mięśni i kości.

Fot. Vidar Logi

Głównym kolorem linii jest żółty, kojarzący się Pająkowi z latem w Rejkiawiku. Do produkcji kolekcji użyto głównie kaszmiru i wełny. Twarzą kampanii został model Gudmundur, którego męskie ciało kontrastuje z delikatną urodą, pełnymi ustami i długimi włosami. Jego androgyniczny wygląd idealnie wpasowuje się w koncepcję kreatora zamierzającego w pełni porzucić podział na modę damską i męską.

Zdjęcia: Vidar Logi
Make-up/ Włosy: Sunna Erlingsdottir 
Model: Gudmundur / Eskimo Models 

Fot. Vidar Logi

 

Fot. Vidar Logi

 

Fot. Vidar Logi

 

Fot. Vidar Logi

 

Fot. Vidar Logi
Fot. Vidar Logi

 

Aleksandra Kupras
Proszę czekać..
Zamknij