Znaleziono 0 artykułów
08.09.2020
Artykuł sponsorowany

TOD’S FW 2020/2021: Klasyka z nutką nonszalancji

Walter Chiapponi - Dyrektor Kreatywny marki Tods / (Fot. Materiały prasowe)

Najbardziej włoskie spośród włoskich mokasynów to te tworzone od lat 70. przez markę Tod’s. Dziś Tod’s to znacznie więcej niż wygodne buty. Nowy projektant Walter Chiapponi w kolekcji na sezon jesień-zima 2020/2021 kwintesencję „made in Italy” wzbogaca współczesnymi elementami.

Klasyczne, skórzane lub zamszowe mokasyny to stały element włoskiego stylu. A najbardziej włoskie spośród włoskich mokasynów to te tworzone od lat 70. przez markę Tod’s. Dziś Tod’s to znacznie więcej niż wygodne buty. Debiutujący w roli dyrektora kreatywnego Walter Chiapponi udowadnia, że czerpanie z bogatej tradycji włoskiego rzemiosła nie wyklucza świeżego spojrzenia na modę.

(Fot. Materiały prasowe)

– Tod’s to doskonały przykład włoskiego stylu, który dla mnie oznacza jednocześnie nonszalancję i elegancję, wzbogaconą odniesieniami do włoskiej burżuazji i pewnego rodzaju „arystokratycznego buntu” – wyjaśnia Walter Chiapponi. Projektant stworzył kolekcje damską i męską, w których na nowo interpretuje ducha marki, a kwintesencję „made in Italy” przełamuje współczesnymi elementami. Jego propozycje na nadchodzące jesień i zimę to w przypadku akcesoriów z damskiej kolekcji przede wszystkim klasyczne torebki-worki wykonane z patchworku skór lub z charakterystycznymi pikowaniami. W kolekcji męskiej oprócz klasycznych mokasynów na grubej gumowej podeszwie znajdziemy sneakersy w stylu vintage.

Tod’s to marka znana przede wszystkim z wygodnych mokasynów, ale też wysokiej jakości skór i umiejętnej pracy z nimi. Właśnie te zalety marki podkreśla Walter Chiapponi w swojej pierwszej kolekcji dla Tod’s.

(Fot. Materiały prasowe)

– Damskiej kolekcji Tod’s FW 2020/2021 ton nadają akcesoria. Pragnąłem podkreślić maestrię marki w pracy nad skórą, znakomite rzemiosło i najwyższej jakości materiały. Zreinterpretowałem ikoniczne modele Tod’s, wyciągając z nich maksimum kobiecości, którą podkreślają przeskalowane szwy i grube obcasy. Natomiast w przypadku męskiej kolekcji pierwsze skrzypce grają nieoczekiwane połączenia kolorystyczne, ale również tu znajdziemy klasyczne modele Tod’s w zupełnie nowych odsłonach – tłumaczy swoją wizję projektant.

(Fot. Materiały prasowe)

Męska kolekcja Tod’s FW 2020/2021 jest utrzymana w ciepłych kolorach. Dominują szlachetne beże, brązy i khaki, zrównoważone złamaną bielą i czernią. Podobna paleta obowiązuje w kolekcji damskiej, gdzie towarzyszą jej materiały takie jak elegancki tweed, najwyższej jakości bawełna oraz miękkie skóry. Klasyczne trencze, płaszcze, kurtki typu biker to must have damskiej jesiennej garderoby. Pojawiają się też garnitury – oversize’owe, niczym pożyczone z męskiej szafy. A także skórzane, patchworkowe płaszcze. Cechą łączącą sylwetki są mocno podkreślone ramiona.

W męskiej jesienno-zimowej kolekcji Tod’s obok jedwabiście gładkich skór i miękkich moherów pojawia się techniczny nylon. Również tu znajdziemy klasyczne trencze, marynarki i płaszcze. W interpretacji Waltera Chiapponiego nabierają ciekawego charakteru dzięki wyróżniającym się detalom oraz zreinterpretowanym proporcjom. Wszystko z wykorzystaniem wieloletnich tradycji włoskiego rzemieślnictwa i krawiectwa. Jak podkreśla Chiapponi, założeniem kolekcji było połączenie klasyki z nowoczesnym podejściem. – Nie chciałem, by cokolwiek sprawiało wrażenie przesadnie zaprojektowanego. Moim celem było stworzenie kompletnej, codziennej garderoby. Chciałem osiągnąć arystokratyczny look, ale z nutką nonszalancji – wyjaśnia.

(Fot. Materiały prasowe)

Debiutujący w roli dyrektora kreatywnego Tod’s Walter Chiapponi doświadczenie zdobywał we Włoszech i Francji. Współpracował z neapolitańskim projektantem Alessandrem Dell’Acqua, następnie pracował dla Bluemarine. Był asystentem Riccarda Tisciego, kiedy ten pracował dla domu mody Givenchy. Pracował też dla marek takich jak Valentino, Gucci czy Miu Miu. W 2016 roku został mianowany dyrektorem kreatywnym domu mody Bottega Veneta. Jego mocny debiut w roli dyrektora kreatywnego Tod’s spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem świata mody, który już czeka na to, co Chiapponi pokaże w przyszłości.

Najnowsza kolekcja Tod’s jest dostępna w Salonach Moliera 2 w Warszawie przy ul. Moliera 2 i przy Pl. Trzech Krzyży oraz w Poznaniu w Bazarze Poznańskim i w sklepie internetowym Moliera2.com.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę