Znaleziono 0 artykułów
10.09.2019
Artykuł sponsorowany

Boucheron Quatre: Paryż zaklęty w biżuterii

(Fot. materiały prasowe)

Marka jubilerska, która jako pierwsza otworzyła swoją siedzibę przy Place Vendôme, stała się symbolem Paryża na równi z wieżą Eiffla. Quatre, jedna z kultowych kolekcji Boucheron, łączy francuski szyk z zadziornym minimalizmem.

Minęło już ponad 160 lat, od kiedy Frédéric Boucheron otworzył swój pierwszy butik, a 125, od kiedy spełnił swoje marzenie o sklepie z biżuterią przy paryskim Place Vendôme. Syn bławatników wybrał sobie słoneczną stronę placu, żeby diamenty w jego oknie wystawowym, w kamienicy pod numerem 26, lśniły jeszcze mocniej, przyćmiewając konkurencję. Cztery kolejne pokolenia spadkobierców jubilera sprawiły, że jego firma rosła w siłę. Wszystko dzięki odwadze, która nie pozwalała Boucheronom stać w miejscu. I intuicji, którą zawsze się kierowali w swojej pracy. Zamiast oglądać się na zmieniające się trendy, wypracowywali własny niepowtarzalny styl. Innowacja do dziś pozostaje jedną z najważniejszych zasad rządzących projektami Boucheron. Każda z ikonicznych kolekcji jest regularnie odświeżana, by oddawać ducha współczesności. Dziś Boucheron, jedna z największych marek jubilerskich, należąca do Keringa, lidera dóbr luksusowych na rynku, ma 55 sklepów na całym świecie. Wierne biżuterii paryskiego jubilera pozostają kolejne pokolenia hollywoodzkich diw, koronowanych głów i arystokratek. Własne kolekcje klejnotów Boucheron mają królowa Elżbieta II (co zostało ostatnio uwiecznione w serialu „The Crown”), żony rządzących Jordanią, Rosją i Indiami, a także gwiazdy kina. Na rozdaniu Oscarów, czerwonych dywanach Cannes, Wenecji i Berlina oraz wielkich galach w biżuterii tej marki pokazują się Kate Winslet, Scarlett Johansson czy Julianne Moore. Fanką Boucheron jest także polska supermodelka i aktywistka Anja Rubik. Wystarczy jeden element – kolczyki, bransoletka albo naszyjnik – żeby przyciągnąć światła reflektorów i zachwycony wzrok miłośników piękna.

(Fot. materiały prasowe)

Na miano współczesnej ikony zasłużyła kolekcja Quatre, której potencjał projektanci zdają się odkrywać wciąż na nowo. Od 2004 roku powstają jej kolejne reinterpretacje. Od 2011 roku w sprzedaży jest White Edition, a od 2012 – Black Edition łącząca czerń z białym złotem. Do sławnych fanek Quatre należą m.in. Beyoncé i Salma Hayek. Najpopularniejsza w kolekcji Quatre jest ponadczasowa linia Classique z powłoką PVD. Choć nazwa świadczy o jej klasycznych inspiracjach, pierścionki, które często łączą żółte, białe i różowe złoto, mają awangardowe zacięcie. Precjoza z White Edition wyróżniają się elementami ceramicznymi, a te z Red Edition nawiązują do fascynacji orientem, jako że czerwień to w Chinach symbol szczęścia i witalności. Będąca pochwałą rzemiosła seria Black Edition – pierścionki graficzne, nowoczesne i rockandrollowe – to wybór dla kobiet, które biżuterię traktują jako modny manifest. Wśród nowości znalazł się także prosty pierścionek w żółtym złocie, tym razem bez diamentów.

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Quatre to nie tylko pierścionki, ale także bransoletki. Quatre Grosgrain i Quatre Clou de Paris, do wyboru w białym, żółtym i różowym złocie, można nosić pojedynczo albo po kilka naraz. Faktura Clou de Paris nawiązuje do paryskiego bruku. Przedstawia niejako drogę przez Miasto Świateł. Delikatne bransoletki z linii Grosgrain, których faktura przypomina drapowanie, odnoszą się natomiast do bławatniczego dziedzictwa Boucheronów. Natomiast Radiant Edition, najbardziej graficzna kolekcja, to ukłon w stronę największej pasji Frédérica Boucherona, czyli architektury. W jej skład wchodzą bransoletki z żółtego, różowego i białego złota, pierścionki i kolczyki. Double Gadroon to natomiast alegoria miłości. Prosta forma ucieleśnia harmonię, którą ludzie dzielą we dwoje. Symbol miłości ma pokazywać wyjątkową więź Frédérica Boucherona i jego ukochanej żony, Gabrielle. Gdyby nie ich uczucie, nie powstałaby jedna z najpotężniejszych marek jubilerskich na świecie. U źródła piękna zawsze leży bowiem prawdziwa miłość.

Biżuteria Boucheron jest dostępa w salonach Noble Place.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę