Znaleziono 0 artykułów
29.02.2020

Celine jesień-zima 2020-2021: W Paryżu bez zmian

(Fot. Jamie Stoker)

Obyło się bez większego zaskoczenia. Hedi Slimane pokazał na wybiegu swoją kolejną reinterpretację stylu francuskiej burżuazji lat 70. Nie zabrakło więc rurek, dopasowanych żakietów, jedwabnych bluzek z bufiastymi rękawami i dzwonów uciętych nad kostką.

Hedi Slimane to jeden z tych projektantów, którzy niezależnie od sezonu i aktualnego stanowiska kurczowo trzymają się ulubionej estetyki. W jego przypadku to niekończące się fantazje na temat stylu gwiazd rocka i nawiązania do kolekcji samego Yvesa Saint Laurenta (dla którego zresztą kiedyś pracował). Slimane chętnie odwołuje się do mody przełomu lat 60. i 70., często zahacza też o uniseks. Modele i modelki noszą u niego dokładnie te same projekty. A nawet jeśli nie, spokojnie przed wejściem na wybieg mogliby zamienić się stylizacjami. Slimane nie eksperymentuje też w warstwie kolorystycznej. Paletę barwną tworzy zazwyczaj z odcieni czerni, bieli i dodaje do niej trochę metalicznego blasku – a to kroplę złota, a to srebra, czy połyskującego burgundu.

(Fot. Jamie Stoker)
(Fot. Jamie Stoker)

Tak było i tym razem. Na wybiegu Celine, skąpanym w tonach czerni i beżu, a ozdobionym złotawym światłem, modelki nosiły czarne sukienki w duecie z melonikami, cekinowe mini w rdzawym tonie złota, czy obszerne peleryny. Modele zaś maszerowali w welurowych płaszczach, koszulach z żabotami i z przewiązanymi na szyi szalikami. Jedni i drudzy chodzili w botkach na obcasie, futrach, skórzanych okryciach wierzchnich i wymyślnych kowbojkach.

(Fot. Jamie Stoker)

Modele i modelki podobne mieli nawet fryzury – trochę przywodzące na myśl kultowe uczesanie Micka Jaggera. Stylizacje świetnie dopełniały także ciemne okulary przeciwsłoneczne – a to okrągłe à la lenonki, a to kwadratowe muchy. A do wszystkiego pasowały „Sulky Bags” – torebki, które Slimane stworzył na podstawie archiwalnych projektów francuskiego domu mody z 1966 roku. Mają duże szanse stać się w nadchodzących miesiącach sprzedażowym hitem.

(Fot. Jamie Stoker)
(Fot. Jamie Stoker)
(Fot. Jamie Stoker)

 

Agata Wojtczak
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę