Znaleziono 0 artykułów
19.12.2022

Gwiazda wieczoru: Imprezowa sukienka 2022 roku od 16Arlington

19.12.2022
Jodie Turner-Smith w zaprojektowanej dla niej Solarii na Fashion Awards (Fot. Getty Images)

Co jakiś czas pojawia się sukienka, obok której nie można przejść obojętnie. Solaria marki 16Arlington jest jedną z nich. Cekinowa kreacja z wycięciem na dekolcie i delikatnymi rozcięciami po bokach, nawiązująca jednocześnie do klasycznego stylu imprezowego i nowoczesnego glamouru, stała się jednym z najbardziej pożądanych projektów 2022 roku.

Nie odsłania ciała jak transparentne naked dress i nie jest też po prostu jedną z błyszczących sukienek wieczorowych. Solaria od 16Arlington jest idealna zarówno na czerwony dywan (jest tak efektowna, że nie wymaga już żadnych dodatków), jak i swobodniejsze okazje. Ma charakter – czego dowodzą gwiazdy, które w tym sezonie raz po raz wybierały ten unikatowy model londyńskiej marki.

Fascynujące, że tę sukienkę nosi tak wiele niezwykłych kobiet – mówi twórca Solarii, Marco Capaldo, o jej fankach, takich jak Jodie Turner-Smith, Paloma Elsesser, Alva Claire, Olivia Wilde i Hailey Bieber. – Jest w niej nonszalancja, która naprawdę odwołuje się do istoty tego, co robimy. Glamour nie musi być ciężko wypracowanym przedsięwzięciem, może być tak prosty jak dobrze skrojona sukienka, która będzie perfekcyjna na każdą okazję i przy której nie trzeba się zastanawiać dwa razy, czy na pewno jest odpowiednia.

16 Arlington jesień-zima 2022 /(fot. Imax Tree)

I rzeczywiście, Turner-Smith zmysłową kreację, którą Capaldo stworzył dla niej na potrzeby Fashion Awards 2022, aktorka założyła w przerwie między swoimi obowiązkami związanymi z funkcją gospodyni w Royal Albert Hall. Projekt odsłaniał dokładnie tyle, ile miał odsłaniać, a aktorka udowodniła, że bezproblemowe podejście Capaldo do glamouru sprawdza się doskonale. Niewiele sukienek wygląda tak dobrze jak Solaria.

Jasne cekiny na sukience Hailey Bieber wyglądały perfekcyjnie na tle jej promiennej kalifornijskiej cery (Fot. Getty Images)

Joy Montgomery, starsza redaktorka działu handlowego brytyjskiego „Vogue’a”, również wypożyczyła opalizującą, metalicznie szarą wersję Solarii na wielką noc mody 5 grudnia. – Zachwycająco idealna dzięki lekkiej, rozciągliwej tkaninie, długim rękawom i długości sięgającej do kostek była niesamowicie wygodna przez cały wieczór i zebrała wiele komplementów – mówi redaktorka, która jedną z zielonych, obszytych piórami sukienek 16Arlington założyła na swoje 30. urodziny i wiedziała, że projekty Capaldo będą jej pierwszym wyborem, jeśli chodzi o ważną branżową uroczystość, która odbędzie się w sezonie imprezowym i na której wszyscy będą wyglądać fantastycznie.

Kosztująca ponad 1000 funtów Solaria nie jest wprawdzie rozwiązaniem na ostatnią chwilę na imprezę świąteczną w gronie współpracowników, ale jest inwestycją – i to taką przynoszącą korzyści młodej brytyjskiej marce, której istnienie stanęło w pewnym momencie pod znakiem zapytania. Po tym jak w 2021 roku zmarła życiowa i zawodowa partnerka Capaldo, Kikka Cavenati, współzałożyciel 16Arlington kreśli jednak przemyślaną wizję marki, która balansuje na granicy minimalizmu i maksymalizmu. Jego świeże, budzące zaufanie spojrzenie na kobiecość spotkało się z ogromnym poparciem. Capaldo należy do nowej fali londyńskich projektantów, takich jak Dojaka, którzy na nowo definiują imprezowe sukienki dla pokolenia it-girls, które jest gotowe na zabawę na swoich warunkach. Naszym zdaniem przebija typową sukienkę z cekinami.

 

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.

 

Alice Newbold
Proszę czekać..
Zamknij