Znaleziono 0 artykułów
16.01.2022
Artykuł sponsorowany

Answear: Więcej niż sklep

(Fot. materiały prasowe)

Answear.com, który gromadzi w ofercie ponad 400 światowych marek, świętował w minionym roku dziesięciolecie istnienia. Z okazji jubileuszu sklep internetowy zorganizował wiele akcji, projektów i wydarzeń związanych z ekologią, feminizmem i sztuką dobrego życia.

Answear ma już 10 lat! W minionym roku sklep internetowy świętował dziesięciolecie istnienia, podsumowując dotychczasowe działania, wyznaczając nowe trendy w e-commerce i planując jeszcze jaśniejszą przyszłość. W sklepie internetowym można znaleźć kolekcje Pinko, Reebok, Adidas, New Balance, LEE czy The North Face. Najlepsze marki chętnie wchodzą we współpracę nad wyjątkowymi projektami.

(Fot. materiały prasowe)

Piękna inspiracja

Answear edukuje w kwestii zrównoważonego rozwoju, inspiruje do lepszego życia i promuje takie wartości, jak aktywizm, ekologia i feminizm.

Nowy rozdział w rozwoju platformy otworzyła kampania „Lifespiration Starts Here” pokazująca korzyści z życia na własnych zasadach. W sieci pojawił się wtedy film z inspirującymi kobietami. Prezeska Fundacji Kulawa Warszawa Izabela Sopalska-Rybak, promotorka kultury ballroom Bożena Wydrowska i zawodowa mistrzyni Europy w boksie Sasha Sidorenko opowiedziały o indywidualizmie, odwadze i sile.

Inspiracja tu się nie kończy – na platformie wzbogacono sekcje inspiracyjne, w tym Journal. A do międzynarodowego konkursu fotograficznego #Lifespiration Starts Here, zachęcającego do poszukiwania piękna w codzienności, zgłoszono kilka tysięcy zdjęć i filmów (można jeszcze wziąć udział w jego kolejnej odsłonie – do 15 lutego trwają zgłoszenia do konkursu #Winterspiration).

Ekologia na co dzień

(Fot. materiały prasowe)

Answear przyczynił się do propagowania zrównoważonego rozwoju, firmując akcję Wear&Share (pilotażowo w Polsce, w planach jest rozszerzenie na zagraniczne rynki). Promując świadome zakupy, sklep internetowy edukuje na temat roli decyzji konsumenckich w walce z kryzysem klimatycznym. Wear&Share umożliwia oddanie nienoszonych rzeczy, które następnie przeznaczone są, m.in. do recyklingu. Do końca 2021 r. zebrano 25 ton ubrań. Za pozyskane środki dzięki projektowi „Czas na las” fundacji Aeris Futuro zasadzono tysiąc drzew.

To nie wszystko – filtr Planet Friendly umożliwia klientom wyszukanie w sklepie wyłącznie produktów powstałych w duchu zrównoważonej mody – wytworzonych z materiałów organicznych i pochodzących z recyklingu, powstałych przy ograniczonym zużyciu wody czy bez szkodliwych dla środowiska substancji.

Answear także podjął wyzwanie odpowiedzialnej produkcji.

Zmniejsza ślad węglowy dzięki wysyłkom na całą Europę z jednego centrum logistycznego. Opakowania pochodzą głównie z recyklingu (m.in. foliopaki, które w co najmniej 80 proc. składają się z materiałów z recyklingu, głównie odpadów pokonsumpcyjnych), a kartony produkowane są z makulatury.

Answear jest kobietą

(Fot. materiały prasowe)

Answear jest szczególnie dumny z marki własnej answear.LAB, która w tym roku zdobyła polskie i międzynarodowe nagrody: Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021. Była też nominowana w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations, IN2 Sabre Awards. W ślad za pierwszą przebojową kolekcją, powstałą we współpracy z twórcami serialu Canal+ „Król” w 2020 r., poszły dalsze, szeroko zakrojone działania. Marka firmowała wydarzenie Women’s Voices Bydgoszcz Festival inspired by answear.com będące manifestem kobiecej siły. Naturalnym uzupełnieniem eventu stała się kolekcja Girl Power współtworzona przez dyrektorkę artystyczną Women’s Voices, Paulinę Przybysz. Dochód ze sprzedaży ubrań z hasłami, takimi jak „This Girl Can” czy „Girls Save The World”, zasilił fundacje w siedmiu krajach. W Polsce pieniądze przekazano na rzecz fundacji UNAWEZA prowadzonej przez Martynę Wojciechowską.

Temat równouprawnienia rozwinięty został w akcji #I’m a feminist. Answear zwrócił się do 100 polskich mężczyzn – influencerów, dziennikarzy, artystów i aktywistów, by opowiedzieli, jak ważne jest wsparcie mężczyzn w walce kobiet o ich prawa.

Osiągnięcia i plany

(Fot. materiały prasowe)

W dziesiąte urodziny Answear może się już pochwalić obecnością w 10 krajach. W 2021 r. paczki z Answear zaczęły docierać do Grecji, Chorwacji i na Cypr. Innowacyjne działania zaowocowały rekordowymi wynikami. – Osiągnięte przez Answear.com zwyżki sprzedaży w IV kwartale 2021 r. przebiły nasze założenia na ten okres – mówi Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.  W 2021 r. marka zanotowała sprzedaż online na poziomie 721 mln (w porównaniu do 2020 r. wzrosła ona o 67 proc.). Przychody ze sprzedaży za cały 2021 r. osiągnęły 680 mln zł (wzrost o 66 proc.). W styczniu Answear zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2022 r. możemy spodziewać się dalszej ekspansji, a przede wszystkim, kolejnych nowatorskich pomysłów. Niedługo wystartuje kategoria Home & Living (pierwsze produkty do domu pojawiły się już z końcem 2021 r.), która pozwoli wszystkim klientom zadbać o najbliższe otoczenie tak, by stało się ich ostoją i oazą.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę