Znaleziono 0 artykułów
10.09.2018

H&M Conscious Exclusive jesień-zima 2018: historia i przyszłość

Kampania H&M Conscious Exlusive jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

Nie minął tydzień od premiery długo wyczekiwanej kolekcji H&M Studio na sezon jesień-zima 2018 roku, a szwedzka sieciówka ogłosiła, że jej oferta wzbogaci się o kolejną limitowaną odsłonę. Conscious Exclusive, która pojawi się wyłącznie w sprzedaży internetowej 27 września, to wariacja na temat zależności, jakie zachodzą między historycznym dziedzictwem a zaawansowaną technologicznie przyszłością.

– Naszym celem jest to, żeby za 12 lat używać tylko i wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu lub innych zrównoważonych źródeł – mówił w rozmowie z Vogue.pl Matthias Bodin, ekspert w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacji materiałów H&M, z którym spotkaliśmy się w kwietniu.

Szwedzka marka konsekwentnie realizuje te założenia, redukując ilość zużywanych w produkcji surowców naturalnych i pozyskując materiały z recyklingu. W kolekcji Conscious Exlusive na sezon jesień-zima 2018 roku debiutują dwa nowe: kaszmir i aksamit pozyskany z recyklingowanego poliestru.

Kampania H&M Conscious Exlusive jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)
Kampania H&M Conscious Exlusive jesień-zima 2018-2019 / Fot. materiały prasowe

Zaawansowana technologia zrównoważonego wytwarzania tkanin to jedno. H&M równie mocno, co w przyszłość, spogląda bowiem w przeszłość, szukając inspiracji w historii ubioru,  literaturze i malarstwie. Motywy te stały się także punktem wyjścia do stworzenia kolekcji jesiennej zainspirowanej historycznymi artefaktami i deseniami charakterystycznymi dla starożytnych gobelinów.  Wyjątkowo kobiece i klasyczne sylwetki mieszają się w niej  z innowacyjnym krawiectwem i osadzonymi w trendach detalami, a z pozoru zachowawcza i przygaszona kolorystyka co jakiś czas przełamywana jest wyrazistą musztardową żółcią i atramentowym odcieniem niebieskiego. W jesiennej odsłonie Conscious Exclusive znajdziemy między innymi dzienne i wieczorowe sukienki bez ramiączek lub z modnym asymetrycznym dołem, rozkloszowane płaszcze, zdobione topy, oraz akcesoria: bieliznę, obuwie i biżuterię.

Kampania H&M Conscious Exlusive jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

Kolekcja w sprzedaży pojawi się 27 września i dostępna będzie wyłącznie online na stronie hm.com.

 

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę