Znaleziono 0 artykułów
15.07.2023

Premierowo na Vogue.pl: Nowa kolekcja piżam i ubrań ukraińskiej marki Sleeper

15.07.2023
(Fot. Tatiana & Karol)

Czy to nie bajeczne, że jesienno-zimowa kampania marki Sleeper zdaje się tętnić pełnią lata? Pojawiają się w niej ciepłe pomarańcze, przypominające cienie rzucane przez sierpniowe słońce. Są malinowe róże i wakacyjna euforia. Tylko ten przewijający się w fotografiach wiatr… Ale można go przecież wytłumaczyć nadmorską bryzą. Baśniowa aura nie jest jednak w przypadku Sleeper niczym wyjątkowym. W dziewiątą rocznicę powstania ukraińskiej marki jej założycielki – Kate Zubarieva i Asya Varetsa – przypominają, że zawsze towarzyszyła im chęć nadania nawet najzwyklejszym dniom nastroju niezwykłości oraz przemycenia w projektach emocji. Ciepła, komfortu i wygody.

Zamiast chłodnych beży rozpalone oranże. Zamiast stałości – ruch. Szarości ustępują miejsca pastelowym różom, a krem wymienia się na brąz. Tak kategoryczne zerwanie z systemem sezonów można by uznać za przejaw ekstrawagancji. Ale komu w najbardziej pochmurne dni w roku nie zdarzyło się choć myślami przenieść na słoneczne wybrzeże. Z ukraińską marką Sleeper taki międzykontynentalny eskapizm możliwy jest również fizycznie. Z pomocą lekkich jak mgła jedwabi, z których wykonano bestsellerowe sukienki, czy grzejących niczym termofor watowanych kapci w kilka chwil wyruszamy w podróż do świata wiecznych wakacji.

(Fot. Tatiana & Karol)

Niezwykle zwykłe ubrania i dodatki marki Sleeper

Od samego początku naszą intencją było projektowanie ubrań i dodatków na szczęśliwe chwile – mówią założycielki Sleeper, Asya Varetsa i Kate Zubarieva. Do kampanii na sezon jesień-zima 2023 projektantki zaprosiły modelkę Suzi de Givenchy, która pierwszy kontrakt z agencją podpisała w wieku 50 lat. Asyi oraz Kate zaimponowała siłą. I tak bliską marce aurą marzycielskości. To specjalnie dla niej powstała satynowa sukienka „Suzy”. Posągowa, minimalistyczna, o długich rękawach i dekolcie z subtelną stójką oraz frywolnych mankietach przystrojonych piórami marabuta w kolorach gumy balonowej, trawiastej zieleni, czerni lub różu.

(Fot. Tatiana & Karol)

Dalej w kolekcji przewijają się inkrustowane perłami marynarki „Girl with Pearl”, poncza oraz podszyte barankiem pantofle „Lulu”, które debiutują w fuksji i szmaragdzie. Chcąc przywołać wspomnienia z wakacji, projektantki flagowe piżamy przystrajają fioletami zaczerpniętymi z prowansalskich pól lawendy i różami z kwitnących drzew jedwabiu. Są komplety „Off the Duty” z kontrastowymi lamówkami oraz obszyte kaskadami piór halki. Wśród nowości na wyróżnienie zasługują pikowane w nieregularne esy-floresy kurtki „Hebao” i piżama drukowana w pasiasty print zaprojektowany przez ukraińską artystkę Julię Gerasko na podstawie nadruków z siedzeń kabrioletów z lat 70. XX w. Tak dobrze kojarzących się z nieskończonym latem.

Kolekcja trafi do sprzedaży 25 lipca 2023 r.

Modelki: Suzy de Givenchy i Amanda Norgaard

Zdjęcia: Tatiana & Karol

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij