Znaleziono 0 artykułów
19.09.2022

Tommy Hilfiger jesień-zima 2022: Fabryka, metawers i supergwiazdy

19.09.2022
Podpis

Marka stworzona przez Tommy’ego Hilfigera to amerykańska instytucja. Powrót projektanta na nowojorski tydzień mody przyjęto entuzjastycznie. Tommy gra jednak na własnych zasadach – w czasie pokazów na wiosnę-lato 2023 pokazał kolekcję na jesień-zimę 2022. Ubrania prosto z wybiegu trafiły na sklepowe półki. To tylko jeden z wielu sposobów na podkreślenie, że ta moda jest demokratyczna.

Pokaz w kinie samochodowym i w metawersie 

Fot. Materiały prasowe

Pokaz kolekcji odbył się pod gołym niebem, w starym kinie samochodowym na Brooklynie, z widokiem na rozświetlony nocą Manhattan, gdzie swoje kolekcje zaprezentowała większość projektantów. W premierze kolekcji mogli uczestniczyć wszyscy. Zaproszeni goście na miejscu, reszta chętnych zdalnie, w przestrzeni TOMMY PLAY zbudowanej w gamingowym świecie Roblox. Na metawersowym wybiegu w roli modeli wystąpiły gwiazdy marki Superplastic, która produkuje digitalowych celebrytów i cyfrowe artykuły kolekcjonerskie. Minikolekcja cyfrowych ubrań też trafiła do sprzedaży prosto po pokazie. Tommy stworzył eksperymentalne doświadczenie phygitalowe. W ten sposób podkreślił, że głośny w branży metawers to świetne uzupełnienie realnej mody. 

Spojrzenie za kulisy

Fot. Materiały prasowe

Na Robloxie, w mediach społecznościowych i na platformach internetowych marka relacjonowała na żywo nie tylko sam pokaz, lecz także całą otoczkę. Urządzone w konwencji znanej z filmów Andy’ego Warhola show to wielopoziomowy eksperyment. Goście na pokaz weszli przez backstage, gdzie mogli podglądać makijażystów, fryzjerów, stylistów i modeli. Wszystko wyglądało na niedokończone – zatrzymane w ciągłym procesie tworzenia. Za scenografię posłużyły proste materiały – cienka lustrzana folia i folia aluminiowa, którą owinięto elementy konstrukcji, do tego plakaty i wysprejowane płyty pilśniowe. To na dowód, że tworzyć może każdy. Ducha kolektywnej pracy twórczej czuć było na każdym kroku. W przygotowaniach do pokazu wzięli udział nowojorscy artyści: scenograf Scotty Selvin, sitodrukarze Print Mafia & Made By Crack, plakacista Te'an Archer, fotograf Bladi, graficzka i plakacistka Risa Andy oraz grafficiarze: Kyzer, OM!, Humane i DNTWATCHTV. Za kulisami malowali markowe T-shirty i drukowali plakaty. 

Monogram, kapsuła i gwiazdy 

Fot. Materiały prasowe

Podczas pokazu premierę miał nowy monogram marki – geometrycznie zazębiające się litery TH stworzone we współpracy z artystą Fergusem Purcellem. Pokaz regularnej kolekcji uzupełniła limitowana kapsuła, którą Tommy zaprojektował we współpracy z brytyjskim młodym projektantem Richardem Quinnem. Choć z pozoru połączenie estetyk obu twórców mogło wydawać się karkołomne, okazało się, że amerykańska klasyka w stylu athleisure świetnie skomponowała się z erotyczną awangardą Quinna. Najgłośniej oklaskiwana przez gości sylwetka to denimowy kombinezon, który nosiła modelka o pełnej sylwetce wyposażona w skórzany pejcz. Zebrała większe brawa niż największe gwiazdy modelingu, których też na wybiegu było pod dostatkiem. Wśród wielu Lila Moss, Julia Fox, Hari Nef czy Winnie Harlow. Najciekawsze nazwiska w obsadzie to jednak aktywista Quannah Chasinghorse, redaktor założonego przez Warhola magazynu „Interview” Bob Colacello oraz amerykańska aktorka i modelka Donna Jordan znana z filmu „L’Amour” Warhola i Morrisseya oraz wielu zdjęć Andy’ego. Na wybiegu pojawił się też Travis Barker, słynny producent muzyczny, który w finale pokazu zrzucił płaszcz i zagrał brawurowe solo na perkusji. To jeden z bohaterów kampanii marki na ten sezon. Craig McDean sfotografował ją na nowojorskim Bronksie. Inni bohaterowie to Kate Moss z córką Lilą, aktor Anthony Ramos, myzyk Joan Batiste, artysta uliczny Mr. Brainwash, tatuator Steve Wiebe, legenda sceny drag Lady Bunny. Na zdjęciach, wystylizowany na Andy’ego Warhola, wystąpił też projektant.

W pierwszym rzędzie 

Fot. Materiały prasowe

Plejada gwiazd na widowni nowojorskiego pokazu robi jeszcze większe wrażenie. Spektakularne show, mimo deszczu, oglądali Shawn Mendes, Kris Jenner, Kourtney Kardashian, John Legend i wielu innych. Sama kolekcja, licząca aż 83 sylwetki, była połączeniem stylów preppy, streetwear i vintage. Kolorowa, przeskalowana, pełna faktur, wzorów i emblematów daje się interpretować na przeróżne sposoby. Najciekawsze trendy do podłapania od zaraz to koc w roli szalika, body noszone na ażurowe rajstopy i wielkie polo w roli sukienki.

Kamila Wagner
Proszę czekać..
Zamknij