Znaleziono 0 artykułów
22.09.2022
Artykuł sponsorowany

Splot mody i sztuki

22.09.2022
(Fot. Stanisław Boniecki)

Kampania polskiej marki Solar na sezon jesień–zima 2022 pod hasłem #CloseToMyArt została zrealizowana we wnętrzach warszawskiej galerii sztuki współczesnej BWA. Premierze kolekcji towarzyszyła wystawa Sebastiana Krzywaka.

„Od kilku lat najbardziej interesują mnie warstwy obrazu. Żeby były widoczne, pracuję etapami. Często przez zamalowywanie i wymazywanie, czyli odsłanianie kolejnych warstw. Fascynuje mnie połączenie dwóch pozornie przeciwstawnych pojęć: niszczenia i tworzenia, destrukcji i budowania”, pisze w swoim manifeście artystycznym Sebastian Krzywak. Abstrakcjonista związany z poznańskim Uniwersytetem Artystycznym ostatnią wystawę otworzył w warszawskiej galerii sztuki współczesnej BWA. Na jego obrazach mieszają się kontrastowe kolory, subtelne i cięższe, bardziej wyraziste formy, skomplikowana struktura sprawiają, że płótna wydają się trójwymiarowe.  

(Fot. Stanisław Boniecki)
(Fot. Stanisław Boniecki)

Malarstwo od zawsze inspiruje projektantów – wystarczy przypomnieć mondrianowską sukienkę Yvesa Saint Laurena czy torebki Louis Vuitton zdobione motywami Takashiego Murakamiego. Jednocześnie moda należy do dziedzin sztuki – jej tworzenie wymaga kreatywności, otwartości, talentu. Gdy w doskonałym mariażu moda łączy się z malarstwem, powstaje nowa jakość. Kolory, formy i faktury zaczynają się przenikać –nadruki na tkaninie powtarzają elementy wizualne obrazów, a sztuka ożywa dzięki ubraniom przeznaczonym do noszenia.

Polska marka Solar, podejmując temat związków mody ze sztuką, zbliża do siebie te dwa światy. Kolekcja na sezon jesień–zima 2022 powstała pod hasłem #CloseToMyArt. Stworzono wielozmysłowe doświadczenie – projektantom nie wystarczyło przeniesienie płócien na malarskie printy. Zdjęcia z kampanii reklamowej stały współpracownik magazynu „Vogue Polska” Stanisław Boniecki wykonał w nowoczesnych wnętrzach warszawskiej galerii sztuki współczesnej BWA. Z ubraniami korespondują obrazy Sebastiana Krzywaka. W tej przestrzeni odbyła się także premiera kolekcji połączona z wystawą „Znikanie”.

(Fot. Stanisław Boniecki)

Na kadrach oglądamy niemiecką supermodelkę Annę Milę, ulubienicę Isabel Marant i Giambattisty Vallego, która wielokrotnie pozowała na łamach międzynarodowych edycji „Vogue’a”, jako miłośniczkę sztuki. Bywalczyni wernisaży w skupieniu podziwia wystawę, doceniając jednocześnie chwilę wytchnienia, którą daje obcowanie ze sztuką. 

(Fot. Stanisław Boniecki)

A jak miłośniczka piękna ubiera się na wernisaż i nie tylko? W kolekcji Solar na sezon jesień–zima 2022 znalazły się rzeczy inspirowane sztuką. Proces ich projektowania obejmował obserwację, interpretację i przenoszenie artystycznych motywów na tkaniny. Abstrakcyjne obrazy, organiczne formy i gra struktur stały się początkiem budowania kolekcji dla nowoczesnej indywidualistki, która traktuje modę jako pole do eksperymentów. 

Na początku uwagę zwracają kolory. Obok jesiennej klasyki – czerni, brązu, granatu – pojawiają się królewskie purpury, soczyste oranże i malinowa czerwień. Równie istotne są fasony, niemal wyrzeźbione na sylwetce. Garnitur ma lekko wydłużoną formę, płaszcz jest oversize’owy, ale nie obszerny, kostium perfekcyjnie układa się na ciele. 

(Fot. Stanisław Boniecki)

Równie dynamiczne są zestawienia tkanin – dzianiny z satyną czy skóry z wełną. Do najmocniejszych elementów kolekcji należy skórzana koszula utrzymana w klasycznej czerni, kraciasty garnitur – jak wypożyczony z męskiej garderoby – czy chanelowski komplet z mini i żakietem ze złotymi guzikami. Lekkości ubraniom nadają detale takie jak plisy, które zdają się unosić w powietrzu, tańczyć, wirować. Sukienka łącząca odcienie pomarańczu z czerwienią i brązem wygląda jak nowoczesny pejzaż, bluzka w abstrakcyjne wzory to alternatywa dla biurowej koszuli, spódnica, na której rozkwitają patchworkowo zestawione wzory, okazuje się nową odsłoną boho. 

(Fot. Stanisław Boniecki)

Inspirujący duet mody i sztuki spotkał się podczas wyjątkowego wydarzenia. Podczas premiery kolekcji kolorystyka obrazów nawiązywała do przygotowanych specjalnie instalacji. Wiceprezes Solar Aleksandra Danel oraz doradczyni ds. sztuki Katarzyna Wąs przywitały gości, a wśród nich związane z marką gwiazd: Lidię Popiel, Martę Dyks i Agnieszkę Martynę oraz liczne grono influencerów. Na jeden wieczór moda zespoliła się z malarstwem. Ale kto nosi ubrania z kolekcji Solar, zbliża się do sztuki każdego dnia. 

Zdjęcia: Stanisław Boniecki

Film: Tala Dołgowska

Stylizacja: Michał Kuś

Modelka: Anna Mila

Produkcja: Warsaw Creatives

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę