Znaleziono 0 artykułów
22.04.2021
Artykuł sponsorowany

Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja Reserved RE.DESIGN #PolishGenZ

Leo Mazurkiewicz (Fot. Bartek Wieczorek)

Polska marka podjęła współpracę z 12 przedstawicielami generacji Z, którzy współtworzyli limitowaną kolekcję, a potem zostali jej ambasadorami.

Po zagubionym pokoleniu X, które odcisnęło piętno na latach 90., przyszedł czas na milenialsów wchodzących w dorosłość na przełomie wieków i w pierwszej dekadzie XXI w. Spragnione nowinek pokolenie Y wychowało się na internecie, ale zna świat sprzed wirtualnej rzeczywistości. Pierwszymi prawdziwymi digital natives są przedstawiciele generacji Z, urodzeni w drugiej połowie lat 90. i pierwszych latach XXI w. To właśnie oni, dziś 20-letni, dyktują trendy.

Zuza Ok (Fot. Bartek Wieczorek)

Choć urodzili się w czasach internetu, są spragnieni pogłębionych relacji. W większości wychowani w dobrobycie, odrzucają konsumpcjonizm. Bezkompromisowo bronią swoich poglądów, angażując się w aktywizm na rzecz ekologii, praw osób LGBTQ+ i równouprawnienia. W przeciwieństwie do swoich poprzedników nie cierpią na FOMO. Bodźce, doświadczenia i informacje pobudzają w nich kreatywność. Wszystko przetwarzają, interpretują po swojemu, wymyślają na nowo.

Marka Reserved po raz pierwszy podjęła współpracę z nowym pokoleniem. Przedstawiciele #PolishGenZ współtworzyli limitowaną kolekcję RE.DESIGN, wymyślili jej kampanię reklamową i zostali jej ambasadorami.

Wytypowano 12 osób, które działalnością w mediach społecznościowych i offline wpływają na życie innych, realizują się jako artyści i aktywiści, kreują trendy w stylu życia, modzie i myśleniu.

Nina Przegalińska (@ninaprzegalinska) jako miłośniczka stylu vintage prowadzi butik internetowy z ubraniami retro, pracuje jako modelka, a jako influencerka gromadzi na profilu na Instagramie ponad 100 tys. fanów. Charakterystyczny wizerunek – ścięte na zapałkę włosy, które często zmieniają kolor, tlenione brwi i kocie kreski na oczach – widać na wszystkich zdjęciach z jej życia. Nieupozowane, bez retuszu, spontaniczne pokazują codzienność generacji Z.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Zuza Okienczyc (@zuzaok) o wyrazistych kościach policzkowych, z piegami i supermodnym bobem realizuje się na wielu polach. Spełnia się jako DJ-ka, tatuatorka i prezenterka radiowa w newonce.radio.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Jej imienniczka – Zuza Kacperczyk (@zuzakacperczyk) – studiuje grafikę w Londynie. Równie bliskie są jej fotografia i moda. Na Instagramie Zuza jest mistrzynią metamorfozy – bywa lolitką w perłach i różowej peruce, androgyniczną muzą w prostych sukienkach jak z kolekcji Calvina Kleina z lat 90. albo zmysłową paryżanką.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Gabriela Bednarz (@gabrielabednarz) też znalazła swoje miejsce w Londynie, gdzie studiuje na London College of Fashion. Zawodowo zajmuje się ilustracją, a równie biegła jest w stylu. Inspiruje ją estetyka początku lat 2000. – dżinsy z wysokim stanem, krótkie topy i pastele.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Oliwia Drożdż (@olivia_drozdz), koleżanka Gabrieli z London College of Fashion studiuje Creative Direction for Fashion. Jej monochromatyczny profil na Instagramie pełen jest odwołań do kadrów filmowych, sesji mody z przeszłości i ikon stylu. Drożdż skupia się często na detalu – kształcie flakonu perfum, wnętrzu torebki czy fakturze płaszcza.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Z chłopaków Reserved wybrało twórców społeczności, grafików i stylistów. Kuba Domański (@kuuuubs) prowadzi stronę o modzie ulicznej. Najbardziej kocha buty, głównie sneakersy w klimacie retro.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Leo Mazurkiewicz (@interleoo) prowadzi agencję kreatywną Hypetalk, markę modową Chaos Gone Global i podcast Hypetalk Shuffle o rapie. Organizuje też koncerty i targi streetwearowe. Na Instagramie pokazuje życie kameralne i imprezowe. Najczęściej fotografuje się w bluzach z kapturem.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Fotograf Paweł Miśko (@pawelmisko) wykorzystuje Instagram jako portfolio. To właśnie on współtworzył sesję e-commerce kolekcji RE.DESIGN razem ze stylistami, Kacprem Kujawą i Oliwią Drożdż. W jego zdjęciach pobrzmiewają echa Juergena Tellera.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Kajtek Kaczmarski (@kajtek), współtwórca przestrzeni kreatywnej Pokój Dzienny, kocha modę. Z rudymi lokami wygląda jak z epoki dzieci kwiatów.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Model Janek Marek (@yanekmarek) chce zostać tatuatorem. Całe jego ciało pokrywają już rysunki.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Miłosz Kulesza (@miloszkulesza) – kolejny londyńczyk na liście – skończył szkołę filmową. Wygląda trochę jak chłopak z boysbandu z przełomu lat 90. i 2000. – fryzura na grzybka, luźne dżinsy, sportowe bluzy.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Stawkę zamyka Kacper Kujawa (@kujawakacper), student PR & Communication na London College of Fashion, stażysta działu mody „Vogue Polska”, mistrz wyrafinowanego normcore’u, którego najczęściej można spotkać w oversize’owym garniturze.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Każdy z ambasadorów Reserved RE.DESIGN jest inny, każdy wyrazisty. – Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością – mówi Paweł Miśko. – Jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań – wtóruje mu Miłosz Kulesza. – Świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, przez media społecznościowe i internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie – dodaje Zuza Kacperczyk. Otwartość na świat generacja Z przekuwa w ekspresję, a ta służy aktywnemu działaniu. To właśnie ich zadaniem jest zmienić świat.

W modzie też chcą wywołać rewolucję. Stawiają na autentyczność. Odrzucają nadmierną konsumpcję. Kochają eklektyzm. Łączą vintage, głównie z lat 90. i 2000., rękodzieło oraz streetwear.

Z tej inspiracji powstała kolekcja RE.DESIGN. W linii dla niej wyróżniają się lekko rozszerzane fasony, żywe kolory i mocne wzory: zebra, kratka, autorskie grafiki. Sporo tu rzeczy robionych na szydełku, motywów sportowych i zapożyczeń z męskiej szafy.

Dla niego przewidziano garnitury, panelowe dżinsy, zapinane bluzy, spodnie z wysokim stanem, wzorzyste koszule i kardigany.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieszać propozycje dziewczęce i chłopięce – w tej modzie podział na płci jest płynny.

(Fot. Bartek Wieczorek)

Ambasadorów uwieczniono na analogowych fotografiach Bartka Wieczorka, które powstały w domach bohaterów, na ulicy albo pod Pałacem Kultury, by nadać socrealistycznego rysu współczesnej estetyce.

Premierze kolekcji i kampanii towarzyszy specjalne wydarzenie. Krakowska ilustratorka i graficzka Nina Kulik stworzyła ilustrowane portrety ambasadorów, które staną się muralami na ścianach budynków przy ul. Jaworzyńskiej 7/9 oraz Chmielnej 98 w Warszawie.


Director: Bartek Wieczorek
DOP: Jan Konikowski
Stylista: Michał Koszek

Makijaż: Wilson
Włosy: Daniel Gryszke
Scenografia: Ania Witko
Wywiady: Marta Mach
Produkcja: Visual Crafters


 

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę