Znaleziono 0 artykułów
16.11.2018

Luksusowe marki przeciw cyberprzemocy

16.11.2018
(Fot. Materiały prasowe)

#IDontSpeakHater: fundacja White Ribbon for Women sprzeciwia się mowie nienawiści w sieci, inspirując młode pokolenie, by na przemoc reagowało humorem i żartem.

Po raz pierwszy w ciągu 10-letniej już działalności międzynarodowej grupy zrzeszającej brandy luksusowe jej marki zaangażują się w zbiórkę pieniędzy, przeznaczając aż 10 procent ceny wybranych produktów i linii na szczytny cel. Akcja obejmie 1300 sklepów i będzie obowiązywać od 16 do 30 listopada tego roku. Charytatywne zakupy obejmują tak pożądane ubrania i dodatki jak bluzy z logiem Saint Laurenta, okulary przeciwsłoneczne Gucci, czy torebki Alexandera McQueena.

To już tradycja, że kampania fundacji Kering zbiega się z międzynarodowym dniem eliminowania przemocy wobec kobiet, który przypada na 25 listopada. W tym roku akcja skierowana jest do pokolenia Z. Hasło „Break the chain” odnosi się do obraźliwych komentarzy w sieci, podkreśla, że wirtualna przemoc wywołuje bardzo mocne reakcje w realu — stres, niepokój, traumę i depresję. Badania przeprowadzone przez United Nations Broadband Commission wykazały, że prawdopodobieństwo, że zaatakowana zostanie kobieta, jest 27-krotnie większe niż scenariusz, w którym to mężczyzna stanie się ofiarą przemocy.

Każdy ma prawo czuć się bezpiecznie – powiedział François-Henri Pinault, dyrektor generalny Keringa. To właśnie on założył fundację w 2008 roku, wierząc, że do walki z pandemią cyberprzemocy niezbędna jest interwencja osób z zewnątrz. Ignorowanie nadużyć, sprawia, że sprawcy pozostają bezkarni. Tak uruchamia się mechanizm przemocy wobec kobiet – czytamy w manifeście kampanii.

Po raz kolejny Kering udowadnia, że jest liderem w kampanii walczącej z cyberprzemocą – mówi Jonathan Newhouse, członek zarządu i dyrektor wykonawczy i dodaje: – Potrzeba wyeliminowania przemocy we wszystkich formach jest dziś większa niż kiedykolwiek wcześniej.

Pokolenie Z,  czyli osoby urodzone po 1994 roku, dorastały już w erze internetu. Dziś właśnie przy pomocy mediów społecznościowych reagują zgłaszając przypadki mowy nienawiści, ale to dopiero początek nierównej walki. Wykorzystując hashtag #IDontSpeakHater i przy pomocy strony IDontSpeakHater.org fundacja wzywa wszystkich, żeby opowiedzieli się przeciwko nienawiści w internecie, reagując na obelgi dowcipem i humorem. Kampania będzie obejmować serię filmów z udziałem międzynarodowych influencerów – jak Edward Sad i Slim, którzy ustawieni w studiu na neutralnym tle zaprezentują, jak reagować na zaczepki, rozładowywać napięcie i wprowadzać pozytywną energię przy pomocy freestyle'u i hip-hopu.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij