Znaleziono 0 artykułów
08.10.2019
Artykuł sponsorowany

Mango jesień-zima 2019-2020: Każdy może zostać ikoną stylu

Jeanne Damas (Fot. materiały prasowe Mango)

W najnowszej kampanii reklamowej pod hasłem „#BEanICON” hiszpańska marka przekonuje, że indywidualny styl zawsze wynika z osobowości. Dowodem na to jest popularność influencerek – Jeanne Damas, Veroniki Heilbrunner i Pernille Teisbaek – które stanęły przed obiektywem Dana Martensena w swoich ukochanych miastach.

Jeanne Damas nosi swetry z falbankami, proste dżinsy i romantyczne sukienki. Veronika Heilbrunner woli przezroczyste topy, lakierowane płaszcze i trapery. Pernille Teisbaek wybiera bluzki w groszki, spodnie w kratę i miękkie golfy.

Jeanne Damas (Fot. materiały prasowe Mango)

Damas to przedstawicielka kolejnego pokolenia paryżanek, którym nieobca jest zasada je ne sais quoi, ale nonszalancję zawsze łączą z elegancją i nieodzowną dawką seksapilu. Heilbrunner, Niemka, która dzieli swój czas między Barcelonę i Londyn, z wdziękiem łączy grunge z luksusem, awangardę z klasyką i trendy z bazą garderoby. Dunka Teisbaek dla wielu ucieleśnia skandynawski styl – minimalizm łączący wygodę z szacunkiem dla luksusowych tkanin i elementami męskiej garderoby.

Jeanne Damas (Fot. materiały prasowe Mango)

Francuzka, którą obserwuje na Instagramie ponad milion użytkowników, rozwija karierę, inwestując w autorską markę Rouje. Londyńska gwiazda ze 195 tysiącami obserwatorów spełnia się też jako modelka. A kopenhaska ikona prowadzi własną agencję marketingową Social Zoo. Dwie z nich są już matkami, każda sprawdziła się w wielu rolach w branży mody. Damas, Heilbrunner i Teisbaek połączyły teraz siły w najnowszej kampanii Mango.

Pernille Taisbaek (Fot. materiały prasowe Mango)
Pernille Taisbaek (Fot. materiały prasowe Mango)

Hasztagiem #BEanICON oznaczono temat przewodni sesji na sezon jesień-zima 2019-2020. Za aparatem stanął Dan Martensen, fotograf pracujący w Londynie i Nowym Jorku, m.in. dla magazynów „WSJ” i „The Last Magazine”, specjalizujący się w spontanicznych portretach i zaskakujących reportażach. Z aparatem wybrał się tym razem do Londynu, Kopenhagi i Paryża, jako że bohaterki kampanii chciały, żeby spotkał się z nimi w ich ukochanych miastach.

Veronika Heilbrunner (Fot. materiały prasowe Mango) 

Damas wybrała oczywiście Paryż. Kafejki z drewnianymi blatami, mozaiką na podłodze i ogromnymi oknami, a także charakterystyczne kamienice z XIX wieku i ażurowe mosty posłużyły za tło dla sesji z udziałem Francuzki. Damas z kolekcji Mango na sezon jesień-zima 2019-2020 wybrała krótką budrysówkę z kożucha, wzorzystą sukienkę z falbankami na ramiączkach oraz jednorzędowy płaszcz w drobną kratkę. Influencerka, projektantka i stylistka pokazuje, że nieodzownym elementem stylizacji są dodatki – subtelna biżuteria i torebki w klimacie retro. Ale na tym się  nie kończą istotne elementy wizerunku Damas, nazywanej często nowym wcieleniem Jane Birkin. Targane wiatrem włosy, podkreślone brwi i czerwone usta to francuski szyk par excellence.

Veronika Heilbrunner (Fot. materiały prasowe Mango) 

Zupełnie inaczej prezentuje się Veronika Heilbrunner, która zaprosiła fotografa do Londynu. Jej miasto jest awangardowe i zbuntowane, a jednocześnie osadzone w tradycji. Heilbrunner pozuje w jednym z parków angielskiej stolicy, ubrana w zestawy nawiązujące do rockowego stylu, mającego swoje źródło właśnie w Wielkiej Brytanii. Rozpuszczone włosy, make-up no make-up i szczupła sylwetka – Veronica do złudzenia przypomina Kate Moss, Siennę Miller czy Poppy Delevingne – ulubienice Brytyjczyków. Niedaleko jej też do Twiggy, ikony swingującego Londynu. Styl blogerki jest eklektyczny, bo tak nosi się najbardziej awangardowa ze stolic mody. Z kolekcji Mango do jej szafy trafiły m.in. kraciaste okrycia w jednocześnie arystokratycznym i punkowym klimacie i minispódniczki (to właśnie w Londynie uszyła je po raz pierwszy Mary Quant). Jej akcesoria też są wyraziste – kozaki z szerokimi cholewkami, trapery i torebki w rozmiarze XS.

Teisbaek mieszka, pracuje i wychowuje dzieci w Kopenhadze. To jej miejsce na ziemi, zna tu każdy kąt, codziennie na rowerze przemierza ulice. Swoją garderobę influencerka musi dostosować do wymogów codzienności matki, żony i kobiety pracującej, chłodnego skandynawskiego klimatu i miejskiego stylu życia. Liczy się wygoda, ale zawsze wyrafinowana, stonowane, choć ciepłe kolory, które wpisują się w zasadę hygge oraz romantyczne elementy, które udowadniają, że Pernille wciąż czuje się dziewczęco. W sesji Mango nosi beżowe golfy, wełniane kuloty i ciemne dżinsy. Jej domena to zgodne z trendami dodatki, np. botki na szpilce albo cięższe kozaki na słupku. Wszystkie ubrania i dodatki, które oglądamy w kampanii, można już kupić w sklepie internetowym Mango.

Chociaż każda z dziewczyn z kampanii mieszka pod inną szerokością geograficzną, wszystkie należą do nowego pokolenia kobiet, które nie chcą z niczego rezygnować. Kochają swoją pracę, ale zawsze mają czas dla najbliższych, rozwijają się, chociaż niczego nie robią na siłę, ważne są dla nich estetyka, moda i styl życia, ale przede wszystkim liczy się indywidualność. Żadna z nich się nie przebiera, wszystko noszą zgodnie z nastrojem. Ich pewność siebie wyraża się w każdej decyzji i każdym geście. Są ikonami stylu, ale przede wszystkim wzorami do naśladowania dla swoich rówieśniczek i młodszych dziewczyn, które dopiero szukają swojej drogi. Zdają się mówić, że każdy z nas może się  stać ikoną. Wystarczy, że będzie miał odwagę być sobą.

W męskiej odsłonie kampanii wystąpiło trzech influencerów – André Saraiva, Justin O’Shea (prywatnie partner Heilbrunner) i Shuhei Nishiguchi, którzy swoim bezkompromisowym stylem inspirują mężczyzn na całym świecie.

Kampania #BEanICON pokazuje, że moda jest jednocześnie globalna i lokalna, indywidualna, choć zależna od różnorodnych inspiracji, ponadczasowa, ale zawsze odpowiadająca na trendy, które odzwierciedlają ducha czasów.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę