Znaleziono 0 artykułów
06.11.2018

Marka Pyer Moss zwycięzcą 15. edycji CFDA/Vogue Fashion Fund

Pyer Moss wiosna-lato 2019 ( fot. Getty Images(

Założona w 2013 roku przez Kerby'ego Jean-Raymonda marka pokonała konkurencję – finalistę konkursu LVMH, Matthew Adamsa Dolana, Batshevę Hay i Emily Adams Bode. Projektant w nagrodę otrzyma dotację w wysokości 400 tysięcy dolarów. Jako laureat dołączy do zwycięzców poprzednich edycji – Proenza Schouler, Thoma Browne'a czy Josepha Altuzzary.

CFDA/Vogue Fashion Fund to od lat jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dla młodych marek. Nominowani projektanci mogą liczyć na publikację na stronach amerykańskiego „Vogue'a”, a laureaci na wysokie nagrody. W tym roku dla dwóch finalistów przewidziano grant  w wysokości 150 tysięcy dolarów, a dla zwycięcy aż 400 tysięcy. Tym ostatnim, w piętnastej już edycji konkursu, został Kerby Jean-Raymond, twórca amerykańskiej marki Pyer Moss.

Potencjał młodych projektantów oceniało w tym roku jury złożone między innymi z Anny Wintour, Evy Chen, redaktorów amerykańskiego „Vogue'a”, Marka Holgate'a i Nicole Phelps, oraz Josepha Altuzzary, który zwyciężył w konkursie w 2011 roku. Wszyscy byli zgodni: nominowani twórcy nie tylko wyróżniają się talentem i kreatywnością, ale prezentują podejście, w którym zaangażowanie w sprawy społeczne jest równie ważne, co zamiłowanie do mody.

Kerby Jean-Raymond (Fot. Amber De Vos/Patrick McMullan , Getty Images)
Reklama

Marka Pyer Moss, którą Jean-Raymond założył w 2013 roku, w ciągu pięciu lat nie tylko stała się jednym z najciekawszych punktów w programie nowojorskiego tygodnia mody, lecz przez wielu postrzegana jest jako przykład konceptu, który wykorzystuje swoje zasięgi do nagłaśniania ważnych spraw. Sam projektant mówi o niej jako o „projekcie artystycznym” lub „czasowym eksperymencie socjologicznym”. Dużo łączy go zatem z reprezentującym podobne podejście Virgilem Ablohem. Podobnie jak założyciel Off-White i dyrektor kreatywny Louis Vuitton Homme, Jean-Raymond w swoich pokazach tradycyjną prezentację łączy ze storytellingiem i elementami teatralnego spektaklu. Chętnie wchodzi też we współprace z artystami.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę