Znaleziono 0 artykułów
15.08.2020
Artykuł sponsorowany

Mazda Design Experience 2020/21: reKREACJA

(Fot. Materiały prasowe)

Ruszyła rekrutacja do pierwszego etapu Mazda Design Experience 2020/21. W prestiżowym konkursie dla młodych projektantów można wygrać 20 tys. zł i możliwość zdobycia doświadczenia pod okiem mentorów.

Hasłem 11. edycji konkursu dla młodych projektantów jest „reKREACJA”, a główną inspiracją Mazda MX-30 – pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki. Od tego roku konkurs organizowany jest w cyklu dwuletnim. Warunkiem udziału jest przesłanie zgłoszenia z portfolio dotychczasowych projektów. Termin przysyłania zgłoszeń mija 31 października 2020 roku, a ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w grudniu 2021 roku. Jest o co powalczyć – zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 20 tys. zł i możliwość realizacji swojego projektu.

MAZDA MX 30 (Fot. Materiały prasowe)

Mazda od wielu lat wspiera młodych dizajnerów, ale teraz w większym stopniu pragnie stać się ich mecenasem. Dlatego formułę konkursu postanowiono rozłożyć na dwa lata i podzielić na etapy. Dzięki temu można lepiej poznać uczestników i umożliwić wymianę doświadczeń (dlatego już w nazwie pojawia się słowo „experience”).

– W pierwszym etapie szukamy jak największej liczby osób myślących nieszablonowo, młodych projektantów z innowacyjnymi, ale i odpowiadającymi nam estetycznie pomysłami – mówi Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland. – Z tej grupy wybierzemy najlepszych, którzy w kolejnych etapach konkursu będą doskonalić swój projekt pod okiem mentorów i osiągać w swojej pracy mistrzostwo. Chcemy z nimi pracować w dłuższym okresie i pomóc promować ich projekty. Dlatego od tego roku kładziemy nacisk nie tylko na sam proces tworzenia, ale również na efekty prac, dając możliwość ich realizacji – wyjaśnia Sołtysik.

Kto może wziąć udział w konkursie? Do udziału Mazda zaprasza studentów i absolwentów kierunków projektowych, artystycznych i technicznych, którzy w dniu 31 października 2020 roku nie będą mieli ukończonych 30 lat. Zadanie uczestników konkursu Mazda Design Experience 2020/21 będzie polegać na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu nowego przedmiotu o wysokiej wartości estetycznej i użytkowej, z wykorzystaniem materiału pochodzącego z recyklingu. Wcześniej trzeba jednak przesłać portfolio dotychczas stworzonych projektów. Z nadesłanych zgłoszeń wyłonieni zostaną uczestnicy drugiego etapu.

Organizowane przez Mazdę konkursy starają się podejmować problemy istotne w danym momencie i odpowiadać na ważne współczesne wyzwania. Tak jest i tym razem, chociaż hasło tegorocznej edycji nie jest jednoznaczne. reKREACJA może oznaczać tworzenie od nowa z materiału wcześniej już użytego albo nadanie jakiemuś obiektowi nowej jakości estetycznej i użytkowej, szukanie dla niego nowej formy. Bo reKREACJA to przede wszystkim proces redizajnu, polegający na kreatywnej zabawie formą. Ale w swoim drugim znaczeniu hasło odnosi się do odnowy fizycznej i mentalnej, do naszych aktywności podejmowanych dla relaksu, rozrywki lub rozwoju własnej osobowości.

Główną inspiracją tegorocznej edycji konkursu jest pierwszy samochód elektryczny w portfolio marki – Mazda MX-30. To model przyjazny naturze i dosłownie otwarty na naturę dzięki zastosowaniu drzwi „freestyle” pozbawionych środkowego słupka, co tworzy zapraszający gest do zajęcia miejsca w środku. Takie rozwiązanie odwołuje się bezpośrednio do japońskiej idei projektowania wnętrz – MA, polegającej na zacieraniu granicy między tym co zewnętrzne i wewnętrzne, naturą a dziełem człowieka. Wnętrze Mazdy MX-30 zostało opracowane z wykorzystaniem pochodzących z recyklingu, przetworzonych butelek PET oraz bioplastiku, a następnie ozdobione wstawkami z naturalnego korka. Natomiast akumulator zasilający Mazdę MX-30 został zaprojektowany tak, aby zaspokoić podstawowe potrzeby użytkownika, jednocześnie jak najmniej obciążając środowisko.

MAZDA MX 30 (Fot. Materiały prasowe)

Prace uczestników konkursu oceni jury w składzie: Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej uznanych polskich dizajnerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze” oraz laureatki nagrody Mazda Design Award w 2018 i 2019 roku – Alicja Patanowska i Agnieszka Bar. Ostatecznie jury wybierze pięć osób, które wezmą udział w drugim etapie Konkursu i przygotują oryginalne projekty oraz prototypy. Portfolia można przesyłać do 31 października za pomocą specjalnego formularza znajdującego się na stronie mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników pierwszego etapu nastąpi w grudniu tego roku.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę