Znaleziono 0 artykułów
14.10.2019

Najlepsze sylwetki z KTW Fashion Week 2019

RAD ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Podczas tegorocznej edycji KTW Fashion Week, która upłynęła pod hasłem „Mentors & New Gen. now”, swoje kolekcje zaprezentowali najbardziej znani i utytułowani polscy projektanci, ale też utalentowani przedstawiciele młodego pokolenia. Spośród wielu sylwetek pokazanych w Fabryce Porcelany wybraliśmy swoje ulubione. Stanowią one umiejętny przykład zabawy konwencją i folklorem, miksują awangardę z minimalizmem i zacierają granice tradycyjnego rozumienia płci. 

Duet RAD

RAD ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Ręcznie malowany komplet RAD, w którym Jessica Mercedes Kirchner pojawiła się na tygodniu mody w Paryżu, sfotografował amerykański „Vogue”. A nowa, zaprezentowana w Katowicach, kolekcja zdobyła serce surowego szefa wydziału designu Polimody, Massimiliano Giornettiego. Były dyrektor kreatywny Salvatore Ferragamo postanowił przyznać poznaniakom główną nagrodę w konkursie (do grona studentów florenckiej uczelni twórcy dołączą w lipcu przyszłego roku). Pokazana w Katowicach kolekcja zatytułowana „Wiesia” to współczesna wariacja na temat polskiego folkloru, przełamana awangardową formą i nowatorskim podejściem do detali. Sylwetka złożona z zabudowanej i uszytej z warstw koronki sukni, wysokiego kapelusza oraz zakrywającej twarz płachty koronki jest propozycją, którą obronić mogą nieliczni. Dla duetu może się jednak okazać przepustką do dużej kariery.

Mateusz Jarmuła

Mateusz Jarmuła ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Projektant, który autorską markę założył w 2014 roku, o swojej wizji mówi przede wszystkim jako o połączeniu klasycznego krawiectwa ze współczesnymi formami, a projekty nazywa przykładami „mody krytycznej”. To nie tylko uniseksowe i wszechstronne konstrukcje, ale kreatywna odpowiedź na otaczającą nas rzeczywistość. Pokazana w Katowicach kolekcja „The pain of being normal” zainspirowana została aktualnymi wydarzeniami w Hongkongu (demonstracje w wyniku ogłoszenia projektu ustawy, która pozwala na ekstradycję tamtejszych obywateli do Chińskiej Republiki Ludowej). Jarmuła korzysta z kamuflażowych odcieni czerni, szarości i granatu, przełamywanych symbolizującą walkę, czerwienią. Bawi się dekonstrukcją i korzysta z wytrzymałych materiałów: sztywnego dżinsu, drelichu czy ortalionu.

Kamil Wesołowski

Kamil Wesołowski /(Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

O młodym projektancie po raz pierwszy pisaliśmy w zeszłym roku, gdy wraz z Oliwią Lis wystąpił w uniseksowej kampanii MMC Studio. Absolwent Wydziału Projektowania Ubioru łódzkiej ASP w kampanii ilustrującej swoją kolekcję dyplomową, projekty na pierwszy rzut oka jednoznacznie symbolizujące modą damską, zaprezentował na mężczyznach, stając się tym samym kolejnym utalentowanym ambasadorem mody wymykającej się tradycyjnym granicom płci. Kolekcja „Polska Roma” to odradzający się od kilku sezonów bazarowy kicz, pełen kontrastów i skrajności. Z jednej strony, mocno inspirowany stylem lat 80., a z drugiej, idealnie wpisujący się we współczesny nurt mody, która wymyka się wszelkim schematom.

MMC Studio

MMC Studio ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Kultowe już puchowe kurtki, oversizeowe i inspirowane modą lat 80. kombinezony i cała plejada przeskalowanych sukni szytych z warstw. Nowe propozycje Ilony Majer i Rafała Michalaka to całe spektrum funkcjonalnych sylwetek, skutecznie zacierających granice między tradycyjnie pojętą modą dzienną a wieczorową. Sport mieszał się tu z elegancją, klasyka z futuryzmem, a odkrywające ciało formy z uniseksowymi konstrukcjami.

Tomasz Ossoliński

Tomasz Ossoliński (Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

– Jestem krawcem. Szyję na miarę. Ale od dawna marzyłem, żeby moja moda była bardziej dostępna. Nie tylko dla tych, którzy przyjdą do mojego atelier. Dla wszystkich – mówi Tomasz Ossoliński o swojej kolekcji ready-to-wear, która miała premierę podczas KTW Fashion Week. Projektant, twórca kostiumów do wielu spektakli teatralnych i kurator wystawy „Jerzy Antkowiak – Moda Polska” stworzył kapsułową, złożoną z kilkunastu sylwetek kolekcję, która mimo że powstała z najlepszej jakości włoskich tkanin, została w całości uszyta w Polsce. To klasyka i minimalizm najwyższej próby – idealnie skrojone garnitury i płaszcze, kurtki i swetry. Nasz faworyt? Kremowa sukienka z golfem i zarzucona na nią wełniana marynarka.

BIZUU

BIZUU (Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Krótko po utrzymanym w sielskiej atmosferze pokazie na jesień-zimę 2019-2020 marka BIZUU zaprezentowała w Katowicach kolorową odsłonę swojej drugiej linii – APRES-MIDI. Podobnie jak w poprzednich, w tej także uwagę przykuwała przede wszystkim gra kontrastów – projektantki zwiewne spódnice z tiulu połączyły z mięsistymi swetrami, a dziewczęce sukienki w kolorowe nadruki z ciężkimi botkami i wyrazistymi nakryciami głowy. Świetnym zabiegiem było uzupełnienie linii sukienek o chustki o takich samych wzorach – równie dobrze służą one bowiem jako część total looków, jak również wielofunkcyjny dodatek.

Vicher

Vicher (Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Markę tworzą dwie siostry – Katarzyna i Inez, absolwentki kierunków humanistycznych i projektowania na łódzkiej ASP. Kolekcja „Checkmate” to nowa odsłona charakterystycznego już dla marki mariażu fascynacji przeszłością z nowoczesnym myśleniem o sylwetce, oraz nostalgia za modą z minionych dekad i stuleci połączona z łatwym do wystylizowania ready-to-wear. Długa sukienka z wysokim kołnierzem to wariacja na temat mody z epoki elżbietańskiej, a jednocześnie spełnienie marzeń wszystkich miłośniczek wyrazistych ubrań.

Blikvanger (Gruzja)

Blikvanger (Gruzja) ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Wzorem innych podobnych imprez, KTW Fashion Week do zaprezentowania swoich pomysłów zaprosiło także projektantów z innych krajów (m.in. Węgier, Gruzji i Ukrainy). Blikvanger to gruzińska marka założona przez parę przyjaciół, którzy oprócz edukacji zdobytej w szkołach mody, posiadają także dyplomy z architektury i projektowania graficznego. Ich markę opisuje się często jako mieszankę wybuchową rozmaitych nurtów, począwszy od klasyki, a na grungeu i futuryzmie, kończąc. Projekty Blikvanger mają dzięki temu odzwierciedlać i uzupełniać ludzką naturę – nieoczywistą, nieprzewidywalną i pełną skrajności.

Bobkova (Ukraina)

Bobkova (Ukraina) ( Fot. Filip Okopny, Fashion Images)

Ukraińskie marki już niedługo mogą powtórzyć sukces tych gruzińskich – w Nowym Jorku furorę robi bowiem Bevza, coraz więcej fanek ma także duet Chakshyn. Założycielka i projektantka marki BOBKOVA obraca się w podobnej estetyce – na nowo interpretuje męskie klasyki, minimalizm miksuje z awangardową dekonstrukcją, bawi się objętością, długością i cięciami oraz stosuje oszczędną paletę kolorystyczną.

 

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę